• Anonym (Nyfiken)

Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

• Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?
  • Anonym (Eh?)

Men har en man väl stadgat sig ordentligt med någon så duger den personen för det mesta. Bara han får sex ungefär..

Medan kvinnor kanske är lite mer kritiska och klagvisa mot sina män. De vill förändra det ena eller det andra.. Om han bara?.. så.

• Anonym (Eh?)

Men har en man väl stadgat sig ordentligt med någon så duger den personen för det mesta. Bara han får sex ungefär..

Medan kvinnor kanske är lite mer kritiska och klagvisa mot sina män. De vill förändra det ena eller det andra.. Om han bara?.. så.

• Anonym (L)
    Tecum skrev 2024-10-23 19:41:35 följande:
    Men om man ser hur det är irl är bilden omvänd. Män verkar inte alls ha höga krav på kvinnor varken när det gäller utseende, vikt, utbildning eller förmåga att försörja sig själv. Alla kvinnor kan träffa en man om de bara vill, så enkelt är det inte för män.

Jag tycker snarare att män borde ställa högre krav, inte lägre.
    Nej den ser exakt likadan ut i verkligheten. Män är mycket mer utseendefixerade än kvinnor generellt och har specifika krav som stora eller små bröst, jättesmal eller kurvig, stor eller liten rumpa etc. kvinnor ser mer till helheten.

De män jag känner skulle inte inleda något seriöst med en kvinna som inte kan försörja sig. Kanske såg det ut så som du påstår förut eller i vissa kretsar eller åldrar, men runt 30 då man börjar stadga sig och letar efter en framtida fru så verkar kraven på att kunna försörja sig eller ha en högre utbildning vara lika mellan könen numera. 

Det du påstår att alla kvinnor kan träffa en man om de vill men inte män är bs. Det finns kvinnor som lever ensamma utan man och barn för att de inte hittade någon innan de blev för gamla, så skippa incel-snacket för det är en förlegad offerkofta. 

Problemet varför män inte hittar någon är tvärtemot för att de har för höga krav. 
  • Anonym (L)

Män har generellt för höga krav till vad de själva har att erbjuda.
    Många män verkar ha höga tankar om sig själva och tro att de ska få en 10:a utseendemässigt medan de själva bara är en 5:a. I de fallen tycker jag inte synd om de männen eftersom de skulle kunna få en kvinna på samma nivå eller under som de själva men de kvinnorna duger inte. 

Det är det här som ni män verkar ha svårt att begripa. Det verkar saknas en del självinsikt. 

• Anonym (X)
    Tecum skrev 2024-10-23 19:41:35 följande:
    Men om man ser hur det är irl är bilden omvänd. Män verkar inte alls ha höga krav på kvinnor varken när det gäller utseende, vikt, utbildning eller förmåga att försörja sig själv. Alla kvinnor kan träffa en man om de bara vill, så enkelt är det inte för män.

Jag tycker snarare att män borde ställa högre krav, inte lägre.
    Har du många vänner som är tillsammans med fula, tjocka kvinnor som saknar utbildning och förmåga och vilja att försörja sig själva?
  • Tecum
    Anonym (X) skrev 2024-10-23 20:51:28 följande:
    Har du många vänner som är tillsammans med fula, tjocka kvinnor som saknar utbildning och förmåga och vilja att försörja sig själva?
    Just det! Du anar inte hur många kvinnor jag känner som inte kan/vill försörja sig själva utan åker snålskjuts på mannen. Då jag läste tråden räknade jag efter och blev nästan rädd då de är så många. Vad är det med folk? Och några av dem har god utbildning. Men de är utbrända, har mystiska åkommor som inte blir bättre trots ständiga besök hos läkare. Eller har ångest eller diffusa trötthetssymptom. De blir inte sjukskrivna då inga fel hittas utan hoppar mellan arbetslöshet, arbetsprövning, meningslösa utbildningar och i bästa fall tillfälliga jobb. Någon står helt utanför och lever helt på mannen - utan att ens sköta hushåll och barn. Men vem vill anställa någon som plötsligt inte kommer till jobbet då hon har ångest på morgonen? Eller åker hem vid lunch då allt blev för tungt? Känner en företagare som ställt upp och tagit emot kvinnor som ska arbetspröva. De är ofta duktiga och trevliga men plötsligt kommer de inte eller måste åka hem. Det funkar inte att anställa dem.

Nu vet jag att människor blir utbrända eller får andra psykiska problem. Men när det pågår år efter år utan att behandling hjälper eller att en diagnos kan ställas är det mysko.  
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mannen)

Frågar man dejtingcoacher så har kvinnor ofta för höga krav idag. Men de har också fel strategier som att de dejtar flera samtidigt exempelvis eller fortsätter dejta någon som dejtar flera. Initialt kan det vara okej att dejta flera för att känna in olika personligheter och veta vad man är ute efter. Men sen riskerar det bara att förstöra.

Sen finns ett dilemma att det finns attraktiva män som dessa kvinnor vill ha. Dessa män kan tänka sig att ligga med dessa kvinnor men inte inleda en relation. Och det är vanligt att kvinnor fastnar hos dessa män med ett dejtande som är av och på. Ibland under många år. Dessa män är dock främst ute efter sex och upplevelser. De får en kick av att kunna välja mellan olika kvinnor. Jag var själv en sådan man förut. Men så här i efterhand kan jag konstatera att jag under den perioden stod ganska stilla i livet. Och det var samma sak för de kvinnor jag träffade samtidigt. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (L) skrev 2024-10-23 20:29:45 följande:
    Nej den ser exakt likadan ut i verkligheten. Män är mycket mer utseendefixerade än kvinnor generellt och har specifika krav som stora eller små bröst, jättesmal eller kurvig, stor eller liten rumpa etc. kvinnor ser mer till helheten.

De män jag känner skulle inte inleda något seriöst med en kvinna som inte kan försörja sig. Kanske såg det ut så som du påstår förut eller i vissa kretsar eller åldrar, men runt 30 då man börjar stadga sig och letar efter en framtida fru så verkar kraven på att kunna försörja sig eller ha en högre utbildning vara lika mellan könen numera. 

Det du påstår att alla kvinnor kan träffa en man om de vill men inte män är bs. Det finns kvinnor som lever ensamma utan man och barn för att de inte hittade någon innan de blev för gamla, så skippa incel-snacket för det är en förlegad offerkofta. 

Problemet varför män inte hittar någon är tvärtemot för att de har för höga krav. 
    Så kvinnorna ser till helheten när 91 % av kvinnorna söker en man över 180 cm.   Yeah,right 😂
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-23 23:34:30 följande:
    Så kvinnorna ser till helheten när 91 % av kvinnorna söker en man över 180 cm.   Yeah,right 😂
    Längdkravet är ett grundkrav som majoriteten av kvinnor inte vill bortse ifrån oturligr nog för dig. Tror det sitter extremt djupt rotat. Däremot är det intressant vad folk skriver om snygga män (så klart av hygglig längd) för jag kan absolut se om en man är klassiskt snygg/vacker, men han blir inte mer intressant som person för det. Dom som är intressanta har nåt annat, "det" som man bara märker av genom att prata med dom. 
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?