Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

• Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (L) skrev 2024-10-23 17:03:49 följande:

Om man läser trådar och inlägg skrivna av män både här och på Flashback så verkar män ha bra mycket högra krav än kvinnor på en partner.

Vi kvinnor har oftast inte några krav på vikt så långe det inte rör sig om ohälsosam fetma, men vi bryr oss inte om ett visst BMI.

För oss kvinnor är det nog generellt viktigare att hitta en vettig man som kan bli en bra pappa medan män har precisa krav på bmi, längd, hårlängd mm. 

Stämmer dom kraven på kvinnor? Trodde mest att det gällde att se hyggligt bra ut vilket dom flesta kan fixa med smink vid behov.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-23 23:34:30 följande:
    Så kvinnorna ser till helheten när 91 % av kvinnorna söker en man över 180 cm.   Yeah,right 😂
    Längdkravet är ett grundkrav som majoriteten av kvinnor inte vill bortse ifrån oturligr nog för dig. Tror det sitter extremt djupt rotat. Däremot är det intressant vad folk skriver om snygga män (så klart av hygglig längd) för jag kan absolut se om en man är klassiskt snygg/vacker, men han blir inte mer intressant som person för det. Dom som är intressanta har nåt annat, "det" som man bara märker av genom att prata med dom. 
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?