• Anonym (Nyfiken)

Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

• Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?
  • Anonym (Frågande)

Många tyckonomer i tråden som minsann vet bäst utifrån vad de har fått till sig i sina filterbubblor och utifrån subjektivt tyckande.

Statistik över svepande i Tinder talar ett rätt tydligt språk. Om jag inte minns fel så sveper kvinnor höger på ca 6% av männen och män sveper höger på ca 60% av kvinnorna. Kvinnor har en massa "icks" som kan översättas i orimliga krav eller motsatsvis väldigt låg tolerans mot egenheter hos mannen som hon upplever som störiga (tramsiga längdkravet ecempelvis om 1,80+). Män å andra sidan ger kvinnor i många fall en chans och har inte en massa "icks". 

www.svd.se/a/zAxJyO/dejtingforskare-finns-fordelar-med-att-folja-vara-icks

Det sjunkande barnafödandet i Sverige är väl indikator om något på att kvinnor har allt högre krav på män och parbildning. Den kvinnliga dejtingforskaren i artikeln ser dock inga baksidor med kvinnors låga tolerans mot män.

• Anonym (.)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-21 16:01:43 följande:
    Det är kanske det vi ser, en form av evolution som utspelar sig framför våra ögon. Livsformer som är obenägna till förändring kommer att dö ut. De kan ju förvisso vara nöjda med sina livsval som du säger kan man tycka.
    Det tar tid innan man uppfinner något som kan göra mön mer attraktiva efter de nya kraven. 
    Det tar tid innan mäns gener förändras. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-21 15:30:48 följande:

Män kan steppa upp, t ex bli del av dom team som parbildning innebär. Eller så kan dom låta bli och leva som ensamma grottmän med likadana män medans dom män som utvecklar sig jämfört med sina fäder lever vidare i harmoni med sin omgivning.

Eller så går det inte att klara nya kraven och kvinnor skaffar barn genom en spermadonator
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 16:23:31 följande:

Många tyckonomer i tråden som minsann vet bäst utifrån vad de har fått till sig i sina filterbubblor och utifrån subjektivt tyckande.

Statistik över svepande i Tinder talar ett rätt tydligt språk. Om jag inte minns fel så sveper kvinnor höger på ca 6% av männen och män sveper höger på ca 60% av kvinnorna. Kvinnor har en massa "icks" som kan översättas i orimliga krav eller motsatsvis väldigt låg tolerans mot egenheter hos mannen som hon upplever som störiga (tramsiga längdkravet ecempelvis om 1,80+). Män å andra sidan ger kvinnor i många fall en chans och har inte en massa "icks". 

Det sjunkande barnafödandet i Sverige är väl indikator om något på att kvinnor har allt högre krav på män och parbildning. Den kvinnliga dejtingforskaren i artikeln ser dock inga baksidor med kvinnors låga tolerans mot män.

Eftersom det gäller att välja ut en så bra barnafader som möjligt kan man inte vara för noggrann i urvalet.
    Mön behöver vårda sitt yttre, träna sin fysik, se till att de på ett bra sätt kan  bidra till familjens försörjning och utveckla sin sociala kompetens. Detta är ju det minsta man kan begära av en blivande familjefar. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-21 15:30:48 följande:

Män kan steppa upp, t ex bli del av dom team som parbildning innebär. Eller så kan dom låta bli och leva som ensamma grottmän med likadana män medans dom män som utvecklar sig jämfört med sina fäder lever vidare i harmoni med sin omgivning.

Ensamma grottmän kan inte ha varit vanligt för länge sedan. 
    Dessutom grottmän kidnappade kvinnor etc. 
    Det som skedde då är inte automatiskt normalt idag. 
  • Martins07

Vad skulle du utnyttjar till? Det är orelevant att veta såna saker. När man träffar någon man får en komplettering av vad man saknar för man har inte allt. För man kan inte leva själv. Det är alltid någon egenskap man saknar och hittar hos den partner.
    De kvinnor får skaffa AI robot och leva med dem.

• Anonym (Rob)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-21 16:29:40 följande:
    Eftersom det gäller att välja ut en så bra barnafader som möjligt kan man inte vara för noggrann i urvalet.
    Mön behöver vårda sitt yttre, träna sin fysik, se till att de på ett bra sätt kan  bidra till familjens försörjning och utveckla sin sociala kompetens. Detta är ju det minsta man kan begära av en blivande familjefar. 
    Kvinnor behöver vara smala, träna sin fysik och vårda sitt yttre.  Det är det minsta man kan begära av en kvinna.
  • Anonym (.)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 16:23:31 följande:

Sjunkande barnafödandet är mer kvinnors fel än för männens fel. 
    Kvinnor har lättare att kunna påverka hur många barn som födds än hur det är för männen. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 16:32:18 följande:
    Kvinnor behöver vara smala, träna sin fysik och vårda sitt yttre.  Det är det minsta man kan begära av en kvinna.
    Kraven för kvinnor för män brukar vara lägre än tvärtom. 
    Dessutom så brukar kvinnor ha "bättre gener" än männen samt kvinnor brukar mogna tidigare. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 16:32:18 följande:
    Det går att operera sig så man blir smal och skönhetsoperera sig etc. 
    Kvinnors krav är mer sådant som inte går att påverka. 
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?