• Anonym (Nyfiken)

Kvinnor och höga krav på partner?

Det nämns då och då att fler och fler kvinnor är singlar för att man gärna vill ha en partner som har minst lika bra utbildning och jobb som man själv (+ så gott som alltid längre än en själv också) och på manssidan är det sämre utbud på såna. 

Jag är nyfiken på om detta verkligen stämmer. Är inte singel i dagsläget men skulle jag bli det vet jag inte om jag är så brydd om han har superbra jobb. Däremot behöver han vara generellt "smart", fatta ironi och ha humor förutom basicsprylarna som sjysst hygien, koll på ekonomin, ej allergiker och inte vara i nikotinbranschen.

Jag är högutbildad och har ett hyggligt jobb. Är jag naiv som tror många borde matcha dom kraven för män med "sämre" jobb klarar inte ens dom?

• Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?
  • Tecum
    Anonym (Icks) skrev 2024-11-23 19:03:49 följande:
    Var påstår personen att nästan alla är sådana?
    Genom att inte nämna några andra typer av män. Hur tydligt som helst.
  • Anonym (Icks)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:11:38 följande:
    Genom att inte nämna några andra typer av män. Hur tydligt som helst.
    Du läser in saker som inte står där och fultolkar. Inte ett schysst sätt att argumentera.
  • Tecum
    Anonym (X) skrev 2024-11-23 19:06:01 följande:
    Påstår du på riktigt att det är ett fåtal män som är frånvarande fäder? Att män inte är överrepresenterade i våldsmål?
    Jag skäms över mitt kön ibland men jag förnekar inte att problemen finns och tar inte åt mig personligen, däremot fattar jag att jag har del i att säga ifrån.
    Ja det påstår  jag!!!! Det är en klar minoritet, inte en majoritet som du och andra hävdar. Nu vet jag inte i vilken dysfunktionell miljö du befinner dig i, men för mig räcker det att se på vänner och bekanta där alla män under 50 är YTTERST närvarande fäder, jämställda och omtänksamma. 
  • Tecum
    Anonym (Icks) skrev 2024-11-23 20:14:29 följande:
    Du läser in saker som inte står där och fultolkar. Inte ett schysst sätt att argumentera.
    Jag tolkar inte, jag läser innantill. Visa vad det står något om att en majoritet av män är helt okej?
  • Anonym (Icks)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:16:48 följande:
    Jag tolkar inte, jag läser innantill. Visa vad det står något om att en majoritet av män är helt okej?
    Du läser innantill att nästan alla män är usla. Då får du visa citatet på det, tack.

Har inte påstått att majoritet är helt okej. Det har du också tolkat in.
  • Anonym (Mini)

Majoriteten män är inte ok tecum. Du tror att det är roligt att allt fler kvinnor har kommit till den insikten kanske? Nej, det är oerhört tråkigt att inse. Men likafullt går det inte att blunda för.

• Tecum
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-23 19:43:07 följande:
    BabyVisa gärna var jag skriver att nästan alla män är sådana. jag belyser problematiken som VISSA män medför, vilket gör kvinnor selektiva. med all rätta. Är det konstigt att förstå? Hade du velat chansa med ditt liv som insats? Eller dina barns liv som insats? Nej just det. Då är det plötsligt en annan sak.. så förklara för mig hur vi tillsammans kan göra kvinnor mindre selektiva? hur kan vi få fler kvinnor att våga chansa på fler män? Ska vi kanske försöka öka andelen bra män? 
    Nu kröp du till korset och skrev "vissa män". Det behövdes ett tydligt påpekande från mig för att du skulle nyansera, du hade inte gjort det annars.

Kvinnor borde vara MER selektiva, om nu alla män eller de flesta är så hemska, istället för att gnälla på män som kollektiv.

Ja jag blir förbannad på de ständiga försök till könskrig och kollektivt hatspridande som faktiskt kvinnor på FL är mest skyldiga till. även om en del män inte är bättre. Se er omkring i världen, krig, hat, förföljelse, konfliktsökande överallt och en närmast övertydlig vägran att göra något åt avgörande problem för mänskligheten, som t ex klimatet. Det är bedrövligt att hålla på likadant på FL istället för att diskutera sansat och konstruktivt. Ni borde skämmas!
  • Anonym (X)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:15:34 följande:
    Ja det påstår  jag!!!! Det är en klar minoritet, inte en majoritet som du och andra hävdar. Nu vet jag inte i vilken dysfunktionell miljö du befinner dig i, men för mig räcker det att se på vänner och bekanta där alla män under 50 är YTTERST närvarande fäder, jämställda och omtänksamma. 
    Du menar att du har en sannare bild än samhällsstatistik?
  • Tecum
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-23 20:27:35 följande:

Majoriteten män är inte ok tecum. Du tror att det är roligt att allt fler kvinnor har kommit till den insikten kanske? Nej, det är oerhört tråkigt att inse. Men likafullt går det inte att blunda för.

Vad menar du då med "inte ok"? Kriminella, missbrukare, inte närvarande fäder? Jo det är en klar minoritet, allt annat är en ren lögn. Annars hade inte samhället fungerat.
  • Tecum
    Anonym (X) skrev 2024-11-23 20:33:09 följande:
    Du menar att du har en sannare bild än samhällsstatistik?
    Du menar "din statistik..."  Visa då siffror på att en majoritet män är så dåliga, som "mini" påstår
  • Anonym (Jasså?)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:28:07 följande:
    Nu kröp du till korset och skrev "vissa män". Det behövdes ett tydligt påpekande från mig för att du skulle nyansera, du hade inte gjort det annars.

Kvinnor borde vara MER selektiva, om nu alla män eller de flesta är så hemska, istället för att gnälla på män som kollektiv.

Ja jag blir förbannad på de ständiga försök till könskrig och kollektivt hatspridande som faktiskt kvinnor på FL är mest skyldiga till. även om en del män inte är bättre. Se er omkring i världen, krig, hat, förföljelse, konfliktsökande överallt och en närmast övertydlig vägran att göra något åt avgörande problem för mänskligheten, som t ex klimatet. Det är bedrövligt att hålla på likadant på FL istället för att diskutera sansat och konstruktivt. Ni borde skämmas!
    Kröp till korset? Hahaha! Var har jag skrivit alla män? Du som påstår något, bevisa det. Så just nu bevisar du bara att även vissa män inte heller är läskunniga, att vissa män väljer att fultolka och att vissa män hellre blir arga på dessa kräsna kvinnor än att faktiskt försöka förespråka en bättring för de klappusla männen. vilket kön är det som startar krig förövrigt? Om vi ska fortsätta? Och du anser att kvinnor ska skämmas? jag tar mig för pannan. wow. Vissa män inser inte att det är nästan alltid är just män som är roten till allt som är skit
  • Anonym (Jasså?)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:33:09 följande:
    Vad menar du då med "inte ok"? Kriminella, missbrukare, inte närvarande fäder? Jo det är en klar minoritet, allt annat är en ren lögn. Annars hade inte samhället fungerat.
    alldeles nyss fungerade inte samhället? Eller tycker du vi är i ett bra samhälle just nu? hur ska det vara?
  • Anonym (Mini)
    Den stora gruppen är dom som parasiterar på sina kvinnliga partners, det är majoriteten av männen. Det är dom männen som orsakar dom flesta skilsmässor så att kidsen inte växer upp i kärnfamiljer. Med många andra följder som att kvinnor lever sämre liv än dom skulle behöva, lägre livslängd som väl alla vet, även du. Lättnaden kommer vid skilsmässan för kvinnorna, säkert inte för barnen.

Lägg förutom det till den mindre gruppen mördare och misshandlare som gör kvinnornas och barnens liv till helveten. När dom får behålla livet vill säga.
  • Anonym (X)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:34:59 följande:
    Du menar "din statistik..."  Visa då siffror på att en majoritet män är så dåliga, som "mini" påstår

Antalet anmälda misshandelsbrott mot kvinnor eller flickor uppgick till 40 338 brott 2023, vilket innebar en ökning med 4 procent (+1 428 brott) jämfört med 2022, och 12 procent fler (+4 425 brott) jämfört med 2014. Antalet misshandelsbrott mot män eller pojkar uppgick under året till 46 128 brott, vilket innebar en ökning med 2 procent (+1 027 brott) jämfört med 2022, och 3 procent färre (?1 283 brott) jämfört med 2014.

Liksom vid andra brott mot person är en tydlig majoritet av de som misstänks för misshandel män. Vid misshandel mot kvinnor och flickor såväl som mot män och pojkar 2023 var majoriteten av de misstänkta personerna män (76 % respektive 79 %).

https://bra.se/amnen/misshandel

• Anonym (Mini)
    Fungerande samhälle. Tja, vad tror du hade hänt om kvinnor hade kopierat mäns beteende exakt? Hade samhället fungerat då?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (X) skrev 2024-11-23 20:43:45 följande:

Antalet anmälda misshandelsbrott mot kvinnor eller flickor uppgick till 40 338 brott 2023, vilket innebar en ökning med 4 procent (+1 428 brott) jämfört med 2022, och 12 procent fler (+4 425 brott) jämfört med 2014. Antalet misshandelsbrott mot män eller pojkar uppgick under året till 46 128 brott, vilket innebar en ökning med 2 procent (+1 027 brott) jämfört med 2022, och 3 procent färre (?1 283 brott) jämfört med 2014.

Liksom vid andra brott mot person är en tydlig majoritet av de som misstänks för misshandel män. Vid misshandel mot kvinnor och flickor såväl som mot män och pojkar 2023 var majoriteten av de misstänkta personerna män (76 % respektive 79 %).

https://bra.se/amnen/misshandel

Skrämmande siffror 
  • Tom Araya
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-23 20:44:14 följande:
    Fungerande samhälle. Tja, vad tror du hade hänt om kvinnor hade kopierat mäns beteende exakt? Hade samhället fungerat då?
    Det förekommer ju, så vad är din poäng.
  • Anonym (Jasså?)
    Tom Araya skrev 2024-11-23 23:09:53 följande:
    Gör det? är det lika många kvinnor som misshandlar? Som mördar? Som våldtar? Som skjuter? Som spränger? senast jag kollade var inte fördelningen 50/50 men det kanske hunnit ändras på en timme eller två?

skulle samhället bli bättre om det fanns samma antal kriminella kvinnor som det finns män?
  • Anonym (Mini)
    Tom Araya skrev 2024-11-23 23:09:53 följande:
    Jag skrev om kvinnor hade uppfört sig exakt som män gör - det betyder två uppsättningar kön som uppför sig precis som män gör idag. Inget kön som täcker upp för det som måste göras och en fördubbling av mord, våld och våldtäkter.

Tänk efter igen.
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-23 20:40:19 följande:
    Den stora gruppen är dom som parasiterar på sina kvinnliga partners, det är majoriteten av männen. Det är dom männen som orsakar dom flesta skilsmässor så att kidsen inte växer upp i kärnfamiljer. Med många andra följder som att kvinnor lever sämre liv än dom skulle behöva, lägre livslängd som väl alla vet, även du. Lättnaden kommer vid skilsmässan för kvinnorna, säkert inte för barnen.

Lägg förutom det till den mindre gruppen mördare och misshandlare som gör kvinnornas och barnens liv till helveten. När dom får behålla livet vill säga.

i en undersökning såg man att nästan hälften av alla gifta kvinnor med barn tyckte att deras män bidrog till mer stress än vad barnen gjorde. Haha.

äsch, att skilja sig kan väl inte vara så farligt för barn? har aldrig förstått det där. Vad som nog däremot kan skada dem efteråt är om föräldrarna drar in barnen i något nytt förhållande. Det är Själviskt att inte kunna låta barnen vara utanför sina nya relationer. Om nya partnern dessutom också har barn sedan innan så får många par för sig att en sk bonusfamilj skulle vara den ultimata lyckan för alla så de tvingar in sina barn i det där utan att de själva har fått säga något.

Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?