Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Kvinnor och höga krav på partner?

Tecum skrev 2024-10-23 19:41:35 följande:
    Men om man ser hur det är irl är bilden omvänd. Män verkar inte alls ha höga krav på kvinnor varken när det gäller utseende, vikt, utbildning eller förmåga att försörja sig själv. Alla kvinnor kan träffa en man om de bara vill, så enkelt är det inte för män.

Jag tycker snarare att män borde ställa högre krav, inte lägre.
    Har du många vänner som är tillsammans med fula, tjocka kvinnor som saknar utbildning och förmåga och vilja att försörja sig själva?
  • Anonym (X)
    Anonym (.) skrev 2024-11-21 16:38:36 följande:
    Kvinnor får helt enkelt välja att de nekar många män barn så de inte får barn eller kraftigt minskning av befolkningen. 
    Ja, kvinnor har redan valt. Många skaffar hellre barn som ensamstående eller inte alls än med män som inte klarar av att steppa upp till faderskap.
    Varför har du problem med det?
  • Anonym (X)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 17:22:47 följande:
    Ja du "tycker" det, alltså en tyckonom. Det du skriver stämmer säkert dock. Det säger ändå en hel del om kvinnors selektion. Många parbildningar uppstår numera som ett resultat av nätdejting (om de ens uppstår, då dessa runtknullande män inte vill binda sig för tidigt). Tinder insorteras under nätdejting och är väl ändå den mest använda nätdejtingappen? 

Att hävda att Tinder är både mans- och kvinnofientligt kan väl i sig vara rätt men här kommer du att bli emotsagd av såväl kvinnor som män som är nöjda med hur modern parbildning går till. Jag lägger den största delen av ansvaret på kvinnor; att bara svepa höger på 6% av svenska män är en katastrofal syn på det andra könet.
    Eller så är det väldigt många män som inte kan föra sig på dejtingsajter.
  • Anonym (X)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 21:59:25 följande:
    Då får ni också förstå att Sverige och svenskar som civilisation och befolkning max har 100-200 till sedan är det game over. ... men så långt kan väl inte de flesta svenska kvinnor tänka.
    Vissa svenskar, som er, är tydligen inte värda att bevra ur evolutionär synpunkt. Bara ni accepterar det.
  • Anonym (X)
    Tecum skrev 2024-11-23 18:42:06 följande:
    Hahaha, sen finns det de som på fullt allvar påstår att det inte finns något manshat på FL...Tomte

Du nämner ett fåtai usla män och påstår att nästan alla är såna. Och sen sitter kvinnor och påstår att män generaliserar om kvinnor!

Tycker det är dåligt av er att konsekvent driva och underblåsa ett könskrig.
    Påstår du på riktigt att det är ett fåtal män som är frånvarande fäder? Att män inte är överrepresenterade i våldsmål?
    Jag skäms över mitt kön ibland men jag förnekar inte att problemen finns och tar inte åt mig personligen, däremot fattar jag att jag har del i att säga ifrån.
  • Anonym (X)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:15:34 följande:
    Ja det påstår  jag!!!! Det är en klar minoritet, inte en majoritet som du och andra hävdar. Nu vet jag inte i vilken dysfunktionell miljö du befinner dig i, men för mig räcker det att se på vänner och bekanta där alla män under 50 är YTTERST närvarande fäder, jämställda och omtänksamma. 
    Du menar att du har en sannare bild än samhällsstatistik?
  • Anonym (X)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:34:59 följande:
    Du menar "din statistik..."  Visa då siffror på att en majoritet män är så dåliga, som "mini" påstår

Antalet anmälda misshandelsbrott mot kvinnor eller flickor uppgick till 40 338 brott 2023, vilket innebar en ökning med 4 procent (+1 428 brott) jämfört med 2022, och 12 procent fler (+4 425 brott) jämfört med 2014. Antalet misshandelsbrott mot män eller pojkar uppgick under året till 46 128 brott, vilket innebar en ökning med 2 procent (+1 027 brott) jämfört med 2022, och 3 procent färre (?1 283 brott) jämfört med 2014.

Liksom vid andra brott mot person är en tydlig majoritet av de som misstänks för misshandel män. Vid misshandel mot kvinnor och flickor såväl som mot män och pojkar 2023 var majoriteten av de misstänkta personerna män (76 % respektive 79 %).

https://bra.se/amnen/misshandel

Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?