Inlägg från: Anonym (Jasså?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jasså?)
    Tecum skrev 2024-10-24 22:38:59 följande:
    I de flesta fall jag känner väl till är det tvärtom, mannen gör allt, jobbar heltid, sköter hem och barn och tar hand om frun som inte gör något annat än springer hos läkare och tycker synd om sig själv. Men det finns förstås såna av bägge kön.

Om nu kvinnor är så utarbetade, varför fick inte kvinnor ångest och blev utbrända för 30 år sedan, eller 60? För att inte tala om för 100 år sedan och mer då kvinnor verkligen var utsatta och fick slita? Svar, de hade inte tid utan hade fullt upp att överleva och sköta sina uppgifter. Precis som män. De enda som var "hysteriska och nervklena", som det hette på den tiden, var överklasskvinnor. 
    Det säger kanske något...
    https://jamstalldhetsmyndigheten.se/jamstalldhet-i-sverige/delmal-4-jamn-fordelning-av-det-obetalda-hem-och-omsorgsarbetet/
  • Anonym (Jasså?)
    Postman skrev 2024-10-24 23:48:01 följande:

Jämställdhetsmyndigheten ger jag inte mycket för. Myndigheten domineras av kvinnor för kvinnor så vad de säger får man ta med en nypa salt. Myndigheten är knappast objektiv om man säger så.  

Jag vänder mot emot Quinns påstående att kvinnorna tar 95% av allt, det är en grov överdrift. 

Jasså? fiska fram bättre statistik då om du anser att den är fel. Annars är den statistiken mest sanningsenlig, och då är det att män gör mindre oavsett ditt hobby-tyckande. 
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 17:22:47 följande:
    Ja du "tycker" det, alltså en tyckonom. Det du skriver stämmer säkert dock. Det säger ändå en hel del om kvinnors selektion. Många parbildningar uppstår numera som ett resultat av nätdejting (om de ens uppstår, då dessa runtknullande män inte vill binda sig för tidigt). Tinder insorteras under nätdejting och är väl ändå den mest använda nätdejtingappen? 

Att hävda att Tinder är både mans- och kvinnofientligt kan väl i sig vara rätt men här kommer du att bli emotsagd av såväl kvinnor som män som är nöjda med hur modern parbildning går till. Jag lägger den största delen av ansvaret på kvinnor; att bara svepa högerp på 6% av svenska män är en katastrofal syn på det andra könet.
    Eller ett underbetyg till svenska män. så usla att bara 6% får ja-svep när kvinnor inte är beroende av dom. Bara 6% som kan få en kvinna av fri vilja. hellre singel än med en sunkig man. Dags för män att förstå det :)
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 21:59:25 följande:
    Då får ni också förstå att Sverige och svenskar som civilisation och befolkning max har 100-200 till sedan är det game over. ... men så långt kan väl inte de flesta svenska kvinnor tänka.
    Jag klarar mig fint, kommer få de barn jag vill ha på det sättet jag önskar utan en man :) så oroa dig inte för civilisationen. det är naturens lag, kommer bli ett mer elitistiskt samhälle på sikt istället, survival of the fittest
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:06:11 följande:
    Hoppas för dina barns skulle då att du inte får några söner; blir jobbigt för dem att bli indoktrinerade av en svensk morsa som ser ner på många svenska män.
    Jag kommer lära mina söner om jämställdhet, allas lika värde, att de är sin egen lyckas smed, att de kommer behöva jobba för att få det livet som de vill ha. precis samma som jag kommer lära döttrar. Fruktansvärd morsa va? Som inte är kravlös och daltar med de små gossebarnen?
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:02:16 följande:
    Ni som hävdar att ni lyckas fortplanta er samtidigt som ni ser ner på en majoritet svenska män: var hittar ni ert parmaterial? Är det bland de 6%:en ni sveper höger på Tinder? Eller söker ni samma män på andra arenor? Eller har ni högre tolerans/blir mindre avtända i mötet med män utanför nätdejting?
    Du vet att det inte behövs en manlig partner för att få barn idag va? Om det inte finns en man som passar mina preferenser kan jag få barn på annat sätt :) eller har du missat den lilla detaljen att manlig partner inte behövs fysiskt längre?
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:56:25 följande:
    Ännu ett förnuftigt inlägg ifrån dig och det ger tråden den nyans tråden behöver. Kvinnor i tråden med sköra egon verkar dock inte hålla med dig; de ser ju en vinst med att välja dessa män och riskera att bli ett i raden av gratisknull?
    Tänk att vissa kvinnor väljer att riskera att bli ett gratisknull över att svepa ja på övriga 94% av männen.

ser det fortfarande som ett underbetyg till majoriteten av män. Eller är det ett kvitto på dessa mäns duglighet menar du?
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (.) skrev 2024-11-22 19:20:30 följande:
    Och jämställdhet är också att barnet ska få en aktiv pappa, det har du missat eller?
    Jämställdhet är också att män och kvinnor borde få liknade valmöjligheter att få barn. 
     varför finns det så många icke aktiva och närvarande pappor då? om det är så viktigt för barnet påstår ni. Varför lever ni inte upp för barnens bästa då? Otroligt märkligt. så på vilket sätt skulle ett barn få det bättre med en mamma och en pappa mot exempelvis två mammor? 
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (.) skrev 2024-11-22 19:23:15 följande:
    Du ska lära dina döttrar att de behöver inte anstränga sig lika mycket som dina söner för att få barn? 
    Jag kommer lära mina döttrar att de inte behöver en man. Precis som jag kommer lära mina söner att de inte behöver en kvinna. behöver och vill är olika saker. Finns inget en man skulle tillföra i mitt liv till det bättre
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (.) skrev 2024-11-22 19:27:52 följande:
    Och hur kul blir det för dina ev barn om du får barn med en spermadonator?
    Du bidrar också som sagt till ojämställdhet om du får barn på det sättet. 
    Hur kul är det för ett barn att ha en pappa som mördar ens mamma? Hur kul är det för ett barn att ha en pappa som misshandlat ens mamma? Hur kul är det för ett barn att ha en missbrukande pappa? Hur kul är det för ett barn att ha en icke närvarande pappa? Osv. så på vilket sätt är dessa pappor bättre än alternativet att inte ha en biologisk pappa? Att bara ha en pappa är inte direkt lika med trygg barndom och uppväxt
  • Anonym (Jasså?)
    Anonym (Bosse) skrev 2024-11-23 06:22:31 följande:
    Att vara så fördomsfull emot män utan att förstå det är skrämmande.

Ja, dessa män finns, men det finns även lika oansvariga och värdelösa kvinnor. Precis som det finns jättebra män och kvinnor som tar väl hand om sina barn.
    är det verkligen fördomsfullt om det är sant? Du kan väl kolla upp faktan själv på brå och scb exempelvis :)

det finns skunk av bägge kön, men ena könet är överrepresenterat. varför vill inte män ändra på det? och varför vill vissa män att kvinnor ska acceptera och godta att fler män är skunk? 
  • Anonym (Jasså?)
    ResanTillMelonia skrev 2024-11-23 06:30:20 följande:
    Låter sunt. Vi behöver heller inte fler desperata människor som tror att deras lycka måste hänga på någon annan.

jättefint om man träffar någon. men viktigare är ju att man trivs i sitt egna sällskap. hellre att man lever bra själv än att man spenderar livet med en person som det inte funkar 100% med

nu har jag dessutom hört så många kvinnor i olika åldrar som säger att de aldrig skulle ha haft man om de inte haft barn ihop, eller som pantertanterna säger till morsan: de bästa de har gjort är att skilja sig. Jag vet ju faktiskt inte mycket om det här, har varit singel hela tiden (ja typ) men det verkar som att män bara blir en börda för kvinnor.

finns säkert någon promille bra män, men det skiter jag i faktiskt. jag tänker aldrig på det där. Så det här är ingen feministisk debatt.
    Precis så!!! Man måste vara lycklig i sig själv, med sig själv. sen kan man dela lyckan med någon, om man vill och har tur att hitta någon att dela med 💕
  • Anonym (Jasså?)
    Baby
    Tecum skrev 2024-11-23 18:42:06 följande:
    Hahaha, sen finns det de som på fullt allvar påstår att det inte finns något manshat på FL...Tomte

Du nämner ett fåtai usla män och påstår att nästan alla är såna. Och sen sitter kvinnor och påstår att män generaliserar om kvinnor!

Tycker det är dåligt av er att konsekvent driva och underblåsa ett könskrig.
    Visa gärna var jag skriver att nästan alla män är sådana. jag belyser problematiken som VISSA män medför, vilket gör kvinnor selektiva. med all rätta. Är det konstigt att förstå? Hade du velat chansa med ditt liv som insats? Eller dina barns liv som insats? Nej just det. Då är det plötsligt en annan sak.. så förklara för mig hur vi tillsammans kan göra kvinnor mindre selektiva? hur kan vi få fler kvinnor att våga chansa på fler män? Ska vi kanske försöka öka andelen bra män? 
  • Anonym (Jasså?)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:28:07 följande:
    Nu kröp du till korset och skrev "vissa män". Det behövdes ett tydligt påpekande från mig för att du skulle nyansera, du hade inte gjort det annars.

Kvinnor borde vara MER selektiva, om nu alla män eller de flesta är så hemska, istället för att gnälla på män som kollektiv.

Ja jag blir förbannad på de ständiga försök till könskrig och kollektivt hatspridande som faktiskt kvinnor på FL är mest skyldiga till. även om en del män inte är bättre. Se er omkring i världen, krig, hat, förföljelse, konfliktsökande överallt och en närmast övertydlig vägran att göra något åt avgörande problem för mänskligheten, som t ex klimatet. Det är bedrövligt att hålla på likadant på FL istället för att diskutera sansat och konstruktivt. Ni borde skämmas!
    Kröp till korset? Hahaha! Var har jag skrivit alla män? Du som påstår något, bevisa det. Så just nu bevisar du bara att även vissa män inte heller är läskunniga, att vissa män väljer att fultolka och att vissa män hellre blir arga på dessa kräsna kvinnor än att faktiskt försöka förespråka en bättring för de klappusla männen. vilket kön är det som startar krig förövrigt? Om vi ska fortsätta? Och du anser att kvinnor ska skämmas? jag tar mig för pannan. wow. Vissa män inser inte att det är nästan alltid är just män som är roten till allt som är skit
  • Anonym (Jasså?)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:33:09 följande:
    Vad menar du då med "inte ok"? Kriminella, missbrukare, inte närvarande fäder? Jo det är en klar minoritet, allt annat är en ren lögn. Annars hade inte samhället fungerat.
    alldeles nyss fungerade inte samhället? Eller tycker du vi är i ett bra samhälle just nu? hur ska det vara?
  • Anonym (Jasså?)
    Tom Araya skrev 2024-11-23 23:09:53 följande:
    Det förekommer ju, så vad är din poäng.
    Gör det? är det lika många kvinnor som misshandlar? Som mördar? Som våldtar? Som skjuter? Som spränger? senast jag kollade var inte fördelningen 50/50 men det kanske hunnit ändras på en timme eller två?

skulle samhället bli bättre om det fanns samma antal kriminella kvinnor som det finns män?
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?