• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (Ivfaren)
    Anonym (Wavemountain) skrev 2024-11-16 13:37:24 följande:
    Grattis 😍😍🥰🥳
    Tusen tack 🥰🥰🥰
  • Nanathalie

Nu är jag på äl+8. Hade en extremt sparsam ljusbrun/rosa flytning på äl+6 till äl+7. Känner ett molande illamående och känner mig "varm" i ansiktet. Sov flera timmar mitt på dagen idag; alltså typ 4h. Känns nästan som jag är sjuk men utan andra sjukdomssymtom. 

Någon som är på samma dag som, eller inärheten av mig? Hur mår ni?

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-11-16 18:39:12 följande:

Nu är jag på äl+8. Hade en extremt sparsam ljusbrun/rosa flytning på äl+6 till äl+7. Känner ett molande illamående och känner mig "varm" i ansiktet. Sov flera timmar mitt på dagen idag; alltså typ 4h. Känns nästan som jag är sjuk men utan andra sjukdomssymtom. 

Jag har också sovit mycket idag. Men är bara runt äl+6, eftersom jag har kort lutealfas. Men känner mig orkeslös, trött, vill bara sova, brösten små ömmar men på ett annat sätt än innan mens. Men det kan vara hjärnspöken 😂. Känner mig också sjuk, men är inte sjuk. 

När ska du testa? :)
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-11-16 19:54:13 följande:
    Jag har också sovit mycket idag. Men är bara runt äl+6, eftersom jag har kort lutealfas. Men känner mig orkeslös, trött, vill bara sova, brösten små ömmar men på ett annat sätt än innan mens. Men det kan vara hjärnspöken 😂. Känner mig också sjuk, men är inte sjuk. 

När ska du testa? :)
    Vi har en tendens av att vara nära varandra emellanåt 😅 åh jag vet inte. Känns som om testerna kommer vara negativa som vanligt så man blir ju både otålig och försiktig på samma gång. Men äl+10 är väl ändå rimligt att testa? Jag har dock rätt lång lutealfas så kanske inte ska förvänta mig ett resultat på äl+10 vilket är bim-4/5... Du då?😀
  • Eost

Åh vad spännande med en eventuell nidblödning? 😃 

jag är på äl+7. Ont vänster sida livmoder äl+1 och 2, vilket jag aldrig haft förut. Spända och ömma bröst, men inga ömma bröstvårtor vilket jag brukar ha mellan äl och mens. Relativt hög temp ☺️ 
  • Anonym (Hoppas o försöker)

Är på ÄL+ 5-6. Mår sjukt illa. Var väldigt deppig och grät så lätt igår. Hormoner överallt 😅🤞🏼
  • mothertotwo
    Eost skrev 2024-11-16 20:07:10 följande:

jag är på äl+7. Ont vänster sida livmoder äl+1 och 2, vilket jag aldrig haft förut. Spända och ömma bröst, men inga ömma bröstvårtor vilket jag brukar ha mellan äl och mens. Relativt hög temp ☺️ 
    Så är mina bröst med! Har alltid svullna och ömmande vårtgårdar med, men nu har jag inte det utan har mer en små tyngd och ömmande i själva brösten. Små pirrar i dem typ. 😅
  • Nanathalie
    Eost skrev 2024-11-16 20:07:10 följande:

Det hände en liknande eller typ identisk sak förra cykeln och då var jag såååå full av förhoppning så försöker att inte stissa upp mig för mycket men det är ju onekligen märkligt att det kommer när nidisar vanligtvis ska komma och sedan upphör. Förra cykeln kom ju mensen efter flera svaga test så misstänker kemisk graviditet men är försiktig med att hoppas.

Jag har också bra temp! Vilket är skönt. Men är så tidigt ännu så skulle kunna ha en dipp och det hade vart normalt liksom 😅
  • Nanathalie
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-16 20:10:36 följande:
    Är på ÄL+ 5-6. Mår sjukt illa. Var väldigt deppig och grät så lätt igår. Hormoner överallt 😅🤞🏼
    Gött att inte vara ensam om att må piss och känna sig som en pmskossa med långt kvar till bim 😂
  • mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-11-16 20:01:21 följande:
    Vi har en tendens av att vara nära varandra emellanåt 😅 åh jag vet inte. Känns som om testerna kommer vara negativa som vanligt så man blir ju både otålig och försiktig på samma gång. Men äl+10 är väl ändå rimligt att testa? Jag har dock rätt lång lutealfas så kanske inte ska förvänta mig ett resultat på äl+10 vilket är bim-4/5... Du då?😀
    Jag hade velat börja testa mig redan nu men hade bara visat negativt haha. Jag har bim den 21 så tänkte kanske testa redan den 18 eller kanske den 19, men får se 😅. Ska jag testa på äl+10 så blir det på bim dagen. 
Svar på tråden BIM November 2024