• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • mo4s
    AngieF skrev 2024-11-15 18:54:38 följande:

Jag fick veta att jag fått ett MA 24/10. Var då i v12 men det fanns bara en tom hinnsäck daterat till 8+3 där inne och de trodde embryot hade tillbakavecklats (?) i v6. Jag fick en tablett mifegyne 25/10 och började blöda och ha som värkar 26/10. På eftermiddagen åkte vi in till kvinnokliniken där de senare bekräftade att allt kom ut utan att jag behövde ta de resterande tabletterna. Blödde en del i ett par dagar men sen var det bara brunaktiga flytningar till och från i Max en vecka. 

Jag tog första graviditetstestet ett par dagar efter jag varit på sjukhuset och då visades ett svagt streck, den 2/11 var det sedan negativt.

Om jag räknar 26/10 som mensens första dag borde jag haft ägglossning 10/11 enligt min mensapp. Jag har testat för ägglossning varje dag sen jag fick negativt gravtest för att se om det kommer någon stegring, vilket jag inte sett än. 

Är det någon som fått MA/MF som kan berätta när ni fick ägglossning efter det?

Jag fick också mf med tom hinnsäck i vecka 7, 17/10.
    Blödde ungefär en vecka. Fick ett negativt graviditetstest 1/11 och tog då ett ägglossningstest som var positivt dock tvivlar jag på om det stämde. Hade hoppats på att bli gravid direkt men börjar tappa hoppet. BIM 17/11 och negativt graviditetstest idag.

Jag har fortsatt testa för ägglossning varje dag, fått negativa utslag men fyra senaste dagarna har jag fått "hög fertilitet" ökad östrogen men utan någon lh höjning. Så jag antar att kroppen fortfarande är i obalans och att det inte var meningen den här månaden... hoppas bara att mensen kommer igång snart. 

Hoppas ägglossningen är på gång för dig och att det går bra! 
  • IamGabs

Vad i hela friden. Jag tror precis att jag plussade! 

Jag har inte varit aktiv i tråden utan ville ta en paus den här månaden. Vi har försökt sedan april. Blev gravida på första försöket och upptäckte ett ma i vecka 11. Efter det har vi försökt halvdant en gång och stenhårt förra månaden. Var SÄKER på att det tog sig då och blev djupt besviken när test på test visade negativt och mensen till slut kom. 

Idag är det bim -2 och jag har absolut inga symptom. Vaknade nu vid 4 för att stiga upp och kissa och tänkte då att jag lika gärna kan ta ett test eftersom jag ska iväg i helgen. För att få det bekräftat liksom. Men där! Två streck! Svagt men det är där och jag kan knappt tro att det är sant!

• Björkskogen
    IamGabs skrev 2024-11-16 05:39:04 följande:

Vad i hela friden. Jag tror precis att jag plussade! 

Jag har inte varit aktiv i tråden utan ville ta en paus den här månaden. Vi har försökt sedan april. Blev gravida på första försöket och upptäckte ett ma i vecka 11. Efter det har vi försökt halvdant en gång och stenhårt förra månaden. Var SÄKER på att det tog sig då och blev djupt besviken när test på test visade negativt och mensen till slut kom. 

Idag är det bim -2 och jag har absolut inga symptom. Vaknade nu vid 4 för att stiga upp och kissa och tänkte då att jag lika gärna kan ta ett test eftersom jag ska iväg i helgen. För att få det bekräftat liksom. Men där! Två streck! Svagt men det är där och jag kan knappt tro att det är sant!

Grattis 🥳 
  • Björkskogen

Åh vad avis jag är på alla som kan sova på morgonkvisten 🥲 
    Jag vaknar ofta runt 05 och kan oftast inte somna om. 
    Upplever att det blir värre efter ägglossning. 

Iofs bra om man hade morgonpigga barn, men de jag har är ju så stor att de aldrig är uppe före kl10 😂 

Äl +4 idag. Brösten gör ont. 

• Anonym (Ivfaren)
    G R A V I D 1 - 2!!! 

Kunde inte hålla mig till bim den 18e och inte heller till testdagen den 23e. Tog ett digitalt idag som visar gravid!! 🥹😭♥️♥️♥️.

Hopps hopps hopps nu det ska stanna kvar 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
  • Eost
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-15 21:14:50 följande:

Detsamma!! 

Det är lika bra egentligen, förra månaden testade jag svagt tills mensen kom som var smått försenad så tror det var kemisk graviditet, blödde längre och positiva försvann efter blödningen. Vågar inte testa lika tidigt denna gång! 

Vi reser iväg nästa vecka, så blir test tidigast 25e! Blir bra att hålla sig sysselsatt på annat 😂

Ah okej! Trist med kemisk! Perfekt ju att resa bort 😄 
  • Pandan14
    Björkskogen skrev 2024-11-16 06:39:02 följande:

Åh vad avis jag är på alla som kan sova på morgonkvisten 🥲 
    Jag vaknar ofta runt 05 och kan oftast inte somna om. 
    Upplever att det blir värre efter ägglossning. 

Iofs bra om man hade morgonpigga barn, men de jag har är ju så stor att de aldrig är uppe före kl10 😂 

Äl +4 idag. Brösten gör ont. 

Är likadan, vakna tidigt och kan ej somna om, däremot har jag en gubbe som kan sova hur länge som helst och somna när som helst 🙃
  • Pandan14
    Anonym (Ivfaren) skrev 2024-11-16 06:52:45 följande:
    G R A V I D 1 - 2!!! 

Kunde inte hålla mig till bim den 18e och inte heller till testdagen den 23e. Tog ett digitalt idag som visar gravid!! 🥹😭♥️♥️♥️.

Hopps hopps hopps nu det ska stanna kvar 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
    Stort stort grattis!! 
  • Anonym (Ivfaren)
    Pandan14 skrev 2024-11-16 08:12:32 följande:
    Stort stort grattis!! 
    Tusen tack 🙏🏻♥️ Nu är det bara 8 veckors väntan för att komma igenom 1a trimestern för att sen pusta ut 😮?💨😅😍
  • Pandan14
    Anonym (Ivfaren) skrev 2024-11-16 08:55:23 följande:
    Tusen tack 🙏🏻♥️ Nu är det bara 8 veckors väntan för att komma igenom 1a trimestern för att sen pusta ut 😮?💨😅😍
    Har du kollat vilken vecka du är i enligt nån gravid app? Jag är i vecka 5 så för mig är de 7 veckor kvar 🥲🥲
Svar på tråden BIM November 2024