• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Eost
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-15 15:09:41 följande:

Nä inte jag heller! Jag brukar ha molande värk men aldrig såhär kraftiga hugg, hoppas det är något! 

Jag har bim 27e ungefär (kan skifta 1-2 dagar), när ska du börja testa? 

Hoppas hoppas! Håller tummarna 😁❤️ 

okej! Alltså jag tänker att jag ska försöka hålla mig till den 22:a 😅 vi har julfest med jobbet då så har inte tempen gått ner så tänker jag att jag tar ett test på morgonen. ☺️ får se om min plan håller 😅 

Dudå?
  • TrueResolution
    Eost skrev 2024-11-15 13:00:05 följande:
    Spännande! 😃 denna månad fick jag smärta dag 1 och dag 2 efter ä, vilket jag aldrig haft förut. Så hoppas att det är något positivt även för mig 😁
    Fick samma här!! Första gången av vad jag loggat tidigare! 
  • Anonym (K Anonym)
    Väntarpå4an skrev 2024-11-15 19:19:42 följande:
    Min trea gav mig fruktansvärda hugg i livmodern som gjorde att jag sökte vård. Fick reda på att jag va gravid på gyn😅❤️
    Åh!! När kom huggen? ❤️
  • Anonym (K Anonym)
    Eost skrev 2024-11-15 19:30:58 följande:
    Hoppas hoppas! Håller tummarna 😁❤️ 

okej! Alltså jag tänker att jag ska försöka hålla mig till den 22:a 😅 vi har julfest med jobbet då så har inte tempen gått ner så tänker jag att jag tar ett test på morgonen. ☺️ får se om min plan håller 😅 

Dudå?

Detsamma!! 

Det är lika bra egentligen, förra månaden testade jag svagt tills mensen kom som var smått försenad så tror det var kemisk graviditet, blödde längre och positiva försvann efter blödningen. Vågar inte testa lika tidigt denna gång! 

Vi reser iväg nästa vecka, så blir test tidigast 25e! Blir bra att hålla sig sysselsatt på annat 😂

• Anonym (K Anonym)
    TrueResolution skrev 2024-11-15 20:58:33 följande:
    Fick samma här!! Första gången av vad jag loggat tidigare! 
    När fick du hugg? 😁
  • Anonym (Saltkatten)
    MG98 skrev 2024-11-15 18:31:58 följande:
    Då är vi två ❤️ Jättejobbigt verkligen.. Jag får dock nästa BIM i december så har hoppat in i den tråden. 

Håller tummarna för oss! 🙏🏽 
    Väntarpå4an skrev 2024-11-15 19:15:11 följande:
    Vi är tre❤️ (2a missfallet på raken för mig) jag har också bim i december så är med i den tråden nu också

Håller tummarna stenhårt för oss🙏
    Jaa, så himla tungt, vi hade försökt rätt länge också. Jag hann ju börja tänka och måla upp massor med bilder och så bara försvinner det. Jaja, man vet att man inte är ensam i alla fall och förhoppningsvis blir det inga fler missfall för någon av oss nu hoppas jag 🙏🏻💕

Lycka till ☺️
  • Björkskogen
    Väntarpå4an skrev 2024-11-15 19:19:42 följande:
    Min trea gav mig fruktansvärda hugg i livmodern som gjorde att jag sökte vård. Fick reda på att jag va gravid på gyn😅❤️
    Hade sjuka hugg med första. Vek mig dubbelt och va tvungen stå still, kunde inte röra mig för det gjorde så ont 🙈 
    Länge sen nu men det va iaf innan mensen skulle komma. 
  • Anonym (Saltkatten)
    AngieF skrev 2024-11-15 18:54:38 följande:

Jag fick veta att jag fått ett MA 24/10. Var då i v12 men det fanns bara en tom hinnsäck daterat till 8+3 där inne och de trodde embryot hade tillbakavecklats (?) i v6. Jag fick en tablett mifegyne 25/10 och började blöda och ha som värkar 26/10. På eftermiddagen åkte vi in till kvinnokliniken där de senare bekräftade att allt kom ut utan att jag behövde ta de resterande tabletterna. Blödde en del i ett par dagar men sen var det bara brunaktiga flytningar till och från i Max en vecka. 

Jag tog första graviditetstestet ett par dagar efter jag varit på sjukhuset och då visades ett svagt streck, den 2/11 var det sedan negativt.

Om jag räknar 26/10 som mensens första dag borde jag haft ägglossning 10/11 enligt min mensapp. Jag har testat för ägglossning varje dag sen jag fick negativt gravtest för att se om det kommer någon stegring, vilket jag inte sett än. 

Är det någon som fått MA/MF som kan berätta när ni fick ägglossning efter det?

Jag har nyss haft ett missfall men betydligt tidigare än du. Jag beklagar 💔😢

Jag har ägglossning vilken dag som helst känner jag, i princip positivt ÄL-test. Så min blödning räknade jag som en mens. Tänker att det kanske kan ta lite längre tid för kroppen om man får missfall/MA senare. Din ÄL kanske kommer snart? 
  • Anonym (K Anonym)
    Björkskogen skrev 2024-11-15 21:25:40 följande:
    Hade sjuka hugg med första. Vek mig dubbelt och va tvungen stå still, kunde inte röra mig för det gjorde så ont 🙈 
    Länge sen nu men det va iaf innan mensen skulle komma. 
    Haha jag låg och andades igenom som vid latensfasen, var som mindre värkar i 10 min ????
    Men var antagligen på ägglossningsdagen eller dagen efter. Så undrar om det var ägglossningen, eller vad kan det annars ha varit? 🤔
  • Väntarpå4an
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-15 21:10:03 följande:
    Åh!! När kom huggen? ❤️
    Minns inte 100 men jätte tidigt för gravtesten jag tog dagen innan på vårdcentralen var negativa. På gyn gjordes ett ul och där syntes inget men sen tog jag ett nytt test under samma besök och då kom ett svagt svagt plus❤️
Svar på tråden BIM November 2024