• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (K Anonym)

Jag fick JÄTTEONT när jag skulle sova igår de bara högg och sved, var typ som värkar i latensfasen så fick ligga och andas igenom verkligen. Aldrig varit med om liknande, det varade i 10 minuter, fortfarande öm! Främst på höger sida. Jag är på cykeldag 16, min peak var dag 13-14. Har ni någon aning vad det kan ha varit?

• Anonym (2)
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-15 09:11:25 följande:

Jag fick JÄTTEONT när jag skulle sova igår de bara högg och sved, var typ som värkar i latensfasen så fick ligga och andas igenom verkligen. Aldrig varit med om liknande, det varade i 10 minuter, fortfarande öm! Främst på höger sida. Jag är på cykeldag 16, min peak var dag 13-14. Har ni någon aning vad det kan ha varit?

Det kan vara en cysta vid äggstocken, behöver inte vara något farligt men kan ge smärta och i värsta fall vrida äggstocken. Kan vara värt att se om du kan få komma till gynekolog. Jag hade fruktansvärd smärta, såhär i efterhand kan jag tro att äggstocken vreds lite, men blev inte upptäckt förrän några år senare och fick då operera bort cystan och en del skadad vävnad av äggstocken. 
  • Rdlsgdl9922
    Björkskogen skrev 2024-11-15 08:40:04 följande:
    Andas! Det räcker om man har sex varannan/var tredje dag 😊 
    Hade du peak igår släpper ägget idag/imorgon. (24-48 h efter positivt) sen är det befruktningsbart i ca 24h. 
    Hahaha åhh tack!!! Blir som desperat Skrattande
  • Kattensara

Hej på er! 
    Får man hoppa in lite sent med er? :) jag är väldigt taggad på ett syskon till min dotter. Osäker på när jag hade ägglossning men har bim runt 19-20 november. Tog dock ett tidigt clear blue test imorse som visade negativt:( vilket gjorde mig ledsen. Kan det vara så att jag måste vänta några dagar? jag har haft liite mensmol sen 1 v efter ägglossning, som jag hade förra graviditet. men nu börjar jag tänka att det kanske bara är önsketänk:/ har oftast cyklar på 30-32 dagar. 

• Anonym (K Anonym)
    Anonym (2) skrev 2024-11-15 09:35:52 följande:
    Det kan vara en cysta vid äggstocken, behöver inte vara något farligt men kan ge smärta och i värsta fall vrida äggstocken. Kan vara värt att se om du kan få komma till gynekolog. Jag hade fruktansvärd smärta, såhär i efterhand kan jag tro att äggstocken vreds lite, men blev inte upptäckt förrän några år senare och fick då operera bort cystan och en del skadad vävnad av äggstocken. 

Åh nu blir man ju orolig!! Har alltid äl smärta efter graviditeten vilket jag ej haft innan men har lossat från vänster sida innan, högra gjorde mycket ondare! 

Jag går på rosenrot denna månaden, det kanske spelar in? Fått kraftigare äl har jag märkt

• Anonym (2)
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-15 10:50:32 följande:

Åh nu blir man ju orolig!! Har alltid äl smärta efter graviditeten vilket jag ej haft innan men har lossat från vänster sida innan, högra gjorde mycket ondare! 

Jag går på rosenrot denna månaden, det kanske spelar in? Fått kraftigare äl har jag märkt

Bli inte orolig, det är ofta helt ofarligt men kan vara smärtsamt. Kan ju vara skönt att få en koll hos gyn ändå när man ändå önskar bli gravid ☺️

rosenrot kan säkert spela in också 🙃
  • Anonym (Sjukling)
    Anonym (Hoppas på plus) skrev 2024-11-15 08:43:10 följande:

Hej,

Någon som har någon erfarenhet!
    känns som hoppet försvann nu när jag åkt på världens förkylningsbakterie så jag kommer behöva äta antibiotika! 

Hade ÄL i måndags så är på Äl+4 idag känns som det är kört om man är sjuk och på det äter antibiotika! 

vi har endå försökt i 8 månader och känns som varje extra månad är sååå lång tid! 

någon som hört eller varit med om något liknande men endå resulterat i pluss?

Jag fick uvi runt äl och behövde tre omgångar antibiotika innan den gick över. Trots infektion i kroppen och tre olika antibiotika på det, blev jag gravid!
  • Pandan14
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-15 09:11:25 följande:

Minns att jag fick de med dock minns jag inte hur länge efter äl de va, men jag blev gravid så det kanske är bra 😃
  • mothertotwo

Jag vill så gärna börja testa redan nu. Kan knappt hålla mig ifrån mina test, utan tänker bara... Ska jag eller ska jag inte.. nja vänta någon dag... Du måste vänta!

Dem orden går i mitt huvud. Sen 10 minuter senare är man i dem tankarna igen 😂. Det lär ändå vara förtidigt imorgon bitti typ ca äl+7. Om beräkningen stämmer.

Men sen var min tapp öppen typ sen den 6 oktober och äl-sekret försvann vid den 10 november.. Kan ju faktiskt ha skett lite tidigare 😅. 

Kanske ta ett imorgon då och sen ta det andra på bim den 21. Har två digitala som man kan testa tidigt med. 6 dagar innan bim..idag är det ju 6 dagar innan bim. 

Åhhh jobbigt! Vad tycker ni?

• Anonym (K Anonym)
    Pandan14 skrev 2024-11-15 12:22:40 följande:
    Minns att jag fick de med dock minns jag inte hur länge efter äl de va, men jag blev gravid så det kanske är bra 😃
    Åh hoppas, det känns lovande!! Vi hade dock bara samlag i mån & tis men mina flytningar var som mest just i måndags! Nu fick jag en äl flytning på pappret, min äl bör ha varit igår tror jag. Kan det vara rester kvar som kommer ut eller vad sker nu? 🤔
Svar på tråden BIM November 2024