• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (Wavemountain)

Är det någon som gjort en facebook grupp för BF ännu? 🤔 

Eller är ju fortfarande tidigt i November 🙃
    men för alla er som plussat är det någon som vet om de finns en grupp på Fb?? 

• Emlan93
    Anonym (Wavemountain) skrev 2024-11-14 15:12:28 följande:

Grattis till plus 😍 det finns en Bf Juli 2025 grupp här på familjeliv :)
  • Pandan14
    Anonym (Wavemountain) skrev 2024-11-14 15:12:28 följande:

Ne men hade gärna haft för tråden bf juli 2025 här på fm är inte alls aktiv 
  • Anonym (K Anonym)
    Pandan14 skrev 2024-11-14 15:29:59 följande:
    Det finns en grupp på facebook för BF Juli 2025 :) 
  • Björkskogen
    TrueResolution skrev 2024-11-14 14:38:25 följande:
    Undrar också; måste hitta en hobby eller något 😂
    Jag stickade tjocksockar igår, idag bakar jag vetekakor 😂 
  • mothertotwo

Ni som plussat och som har kort lutealfas på ca 10 dagar. Hur länge väntade ni med att testa er? :)

• Anonym (N)

???? KOSTTILLSKOTT ????

Vore intressant att veta vilka ev tillskott ni ätit inför graviditet och varför? Nyfiken! Jag har bara ätit Folsyra. 😊

• Anonym (N)
    mothertotwo skrev 2024-11-14 17:12:51 följande:

Ni som plussat och som har kort lutealfas på ca 10 dagar. Hur länge väntade ni med att testa er? :)

Jag plussade förra cykeln på äl + 9. Lutealfas alltid på 10-11 dgr 😊
  • Anonym (En till)
    Pandan14 skrev 2024-11-14 15:29:59 följande:
    Jag håller med men vågar inte gå med i BF juli gruppen på fb om jag skulle råka känna nån där 😂
  • Emzor1
    TrueResolution skrev 2024-11-13 23:31:46 följande:

Ni som plussat, hur timeade ni in ägglossningen? 

Börjar få lite depp här att man missade alla dagar innan ägglossningen med stor chans till bebis. Förra veckan när testen visade positivt och skrek kör var det såå bra planerat och verkligen "yes!! Nu har vi toppenbra odds, äntligen medvind!" Allting gick enligt plan & beräkningar,

Sen sa kroppen bara "luring!" Och ägglossar en vecka senare, upptäcker det av en slump samma dag. Vi myser samma dag såklart men ingenting mer. Vet ju att det bara krävs en liten rackarns simmare men när man försökt länge känns det som låga odds... Har liksom blivit noll bebis av större chanser, så att det nu ska ta sg på så låga chanser.. suck vilken nojja detta med bebisverkstad är 😮?💨 

Min äl Blev sen så vi körde slut på oss för tidigt, så vi låg 7, 6 och 3 dagar innan ägglossning och plussade☺️

Kommer inte ihåg om det var här jag läste eller någon annanstans men var 3e dag ska vara optimalt om mannen skulle ha lägre antal simmare, för då blir det större mängd spermier plus att de är ?fräscha? varvid man rekommenderar män som ska donera etc. avhållsamhet 3 dagar innan☺️ 

Det är så himla mycket som ska klaffa för att det ska bli något, ändå blir man intalad som tonåring att oskyddat en gång oavsett när i månaden kommer göra en gravid ????
Svar på tråden BIM November 2024