• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Emzor1
    Anonym (En till) skrev 2024-11-13 06:25:25 följande:

En Fråga till er som plussat, hur starka är era streck på vanliga stickor? Mina stickor är från gravidkollen och nu är jag på ÄL+13. Har absolut inga symptom förutom positiva graviditetstest och utebliven mens nu

Tycker det ser riktigt starkt ut för att vara äl+13! Tror inte du behöver oroa dig alls🥰
  • Björkskogen
    Väntarpå4an skrev 2024-11-13 19:52:23 följande:
    Nu är vi redo 🙏🥰
    MEN jag har helt tappat det, jag har skrivit bim 25/11 det är ÄL då😅🙈 vet inte hur jag tänkte men ni är så trevliga så jag hänger kvar här ändå 😅
    Ja häng med oss ändå 😍 
  • Anonym (K Anonym)

När tror ni min äl var? 
    Cykeldag 12 så hade jag massor av äggviteflytningar, igår var de lätt vattniga med små tunna korta ?broar? på ca 1 cm. Äl-test positivt igår på morgonen, livmodertapp högt placerad och öppen.
    Idag knappt flytningar, ännu starkare äl-test men livmodertappen har sjunkit neråt och mindre öppen.
    Såhär har mina test sett ut.

• Emzor1
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-13 21:28:54 följande:

När tror ni min äl var? 
    Cykeldag 12 så hade jag massor av äggviteflytningar, igår var de lätt vattniga med små tunna korta ?broar? på ca 1 cm. Äl-test positivt igår på morgonen, livmodertapp högt placerad och öppen.
    Idag knappt flytningar, ännu starkare äl-test men livmodertappen har sjunkit neråt och mindre öppen.
    Såhär har mina test sett ut.

Peaken är cd14 (som du säger), så allt mellan 12-48h efter det testet ☺️ får du äl-känningar i magen, typ molvärk så hade jag gått på det! 
  • TrueResolution

Ni som plussat, hur timeade ni in ägglossningen? 

Börjar få lite depp här att man missade alla dagar innan ägglossningen med stor chans till bebis. Förra veckan när testen visade positivt och skrek kör var det såå bra planerat och verkligen "yes!! Nu har vi toppenbra odds, äntligen medvind!" Allting gick enligt plan & beräkningar,

Sen sa kroppen bara "luring!" Och ägglossar en vecka senare, upptäcker det av en slump samma dag. Vi myser samma dag såklart men ingenting mer. Vet ju att det bara krävs en liten rackarns simmare men när man försökt länge känns det som låga odds... Har liksom blivit noll bebis av större chanser, så att det nu ska ta sg på så låga chanser.. suck vilken nojja detta med bebisverkstad är 😮?💨 

• TrueResolution
    Busfia skrev 2024-11-13 20:42:11 följande:

Hej!! Jag funderar på om glidmedel kan minimera chansen till befruktning? Jag använder silikonbaserat glidmedel, det enda som funkar på mig pga vulvodyni. Men kan det försämra tro? ni som blivit gravida, har ni använd medel alls och om ni har, vad har ni använt? Fick mens idag så tänkte se över saker till nya cykeln

Jag har inte direkt någon doktorsexamen i detta men vad jag har förstått så a ses inte glidmedel generellt att ha någon direkt påverkan på befruktning. Men en grejj att ha i åtanke är stt, de flesta glidmedel, oavsett om de är vatten- eller silikonbaserade, kan påverka simmarnas rörlighet & överlevnad om de innehåller ämnen som är spermiecidala eller irriterande. 
    Kika ingredienslistan, sålänge ditt glidmedel inte innehåller spermicider eller andra skadliga ämnen ska det inte ha en betydande effekt MEN det finns särskilda "fertilitetsvänliga" glidmedel också på marknaden som garanterat är fria från detta 🤗 

• Pandan14
    TrueResolution skrev 2024-11-13 23:31:46 följande:

Ni som plussat, hur timeade ni in ägglossningen? 

Börjar få lite depp här att man missade alla dagar innan ägglossningen med stor chans till bebis. Förra veckan när testen visade positivt och skrek kör var det såå bra planerat och verkligen "yes!! Nu har vi toppenbra odds, äntligen medvind!" Allting gick enligt plan & beräkningar,

Sen sa kroppen bara "luring!" Och ägglossar en vecka senare, upptäcker det av en slump samma dag. Vi myser samma dag såklart men ingenting mer. Vet ju att det bara krävs en liten rackarns simmare men när man försökt länge känns det som låga odds... Har liksom blivit noll bebis av större chanser, så att det nu ska ta sg på så låga chanser.. suck vilken nojja detta med bebisverkstad är 😮?💨 

Jag har plussat, jag utgår alltid ifrån flytningarna och livmoderns placering, ibland också äl test men mest flytningarna och jag har lärt känna min tapp och mina flyktingar kring äl, jag räknar med att simmarna lever i Max 3 dagar. denna gången fick vi till de 5 dagar 2 dag och själva äl dagen. Förstår att man tappar hoppet när man gör allting rätt, gjorde de med vi försökte i ca 10-12 månader innan vi fick pluss. skillnaden jag gjorde denna gången va att äta folsyra men vet inte om de har någon egentlig påverkan 🤷🏽?♀️ 
  • Drömmenomentrio
    Anonym (Ägglossning?) skrev 2024-11-13 19:32:42 följande:
    Åh tack! Du ger mig hopp 🙈 hur många försök tog det?
    Gick på första försöket i juli men det resulterade i missfall. Sen hade jag två mens emellan innan jag blev gravid igen efter missfallet. 
  • Anonym (T)

Det här tycker jag känns jättekonstigt? Jag har gjort två negativa test och jag har mörkröda spottings. Jag är van vid att ha spottings innan mens men inte att mensen är såhär sen?!? Det här blir fjärde dagen med mörkrött i bindan men det är inte min vanliga mens och jag har inte fått min vanliga mensvärk ännu. Min vanliga mens är mycket riklig och flödar på ordentligt. Det här är sparsamt men mer än några droppar liksom. Något mer som är konstigt är att jag inte har ont i brösten på morgonen men på kvällen är dom jätteömma??!
  • Anonym (Hoppas o försöker)

Är ju inte omöjligt att du får ett plus snart, ibland tar det längre tid för ägget att fästa (detta har jag bara läst, ta inte mina ord som sanning). Du får nog avvakta och se, men har du gjort något annorlunda för din hormonella balans denna månad? 

Anonym (T) skrev 2024-11-14 07:33:27 följande:

Det här tycker jag känns jättekonstigt? Jag har gjort två negativa test och jag har mörkröda spottings. Jag är van vid att ha spottings innan mens men inte att mensen är såhär sen?!? Det här blir fjärde dagen med mörkrött i bindan men det är inte min vanliga mens och jag har inte fått min vanliga mensvärk ännu. Min vanliga mens är mycket riklig och flödar på ordentligt. Det här är sparsamt men mer än några droppar liksom. Något mer som är konstigt är att jag inte har ont i brösten på morgonen men på kvällen är dom jätteömma??!
Svar på tråden BIM November 2024