• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (Diana)

Hej! 

Jag behöver er hjälp. Känner mig så otroligt orolig och ledsen.

Jag och min sambo försöker skaffa vårt första barn och jag slutade med p piller i mitten maj och första veckan i juli plussade vi. 

Vi trodde att allt va frid och fröjd men i v13 på ultraljud fick vi till oss att det va en missed abortion som skedde runt v7-8.

Nu försöker vi igen.

Den 4:e november fick jag en fast smiley på clearblues ägglossningstest och vi hade det mysigt 2 dagar innan det, samma dag och 3 dagar efter. 

Min mens är beräknad den 19:e november

Men jag har massa bruna flytningar just nu och haft de i 4 dagar i streck typ. Vid något tillfälle va de färskt blod och mörkrött och emellanåt som svaga menssmärtor i molande form ungefär och jag vet inte vad jag ska tänka eller tro 
    är det någon som har gått igenom samma och ändå fått positivt test vid beräknad mens?

Jag blir så ledsen att vi inte har lyckats.

• MG98
    Anonym (Diana) skrev 2024-11-12 17:34:41 följande:

Hej! 

Jag behöver er hjälp. Känner mig så otroligt orolig och ledsen.

Jag och min sambo försöker skaffa vårt första barn och jag slutade med p piller i mitten maj och första veckan i juli plussade vi. 

Vi trodde att allt va frid och fröjd men i v13 på ultraljud fick vi till oss att det va en missed abortion som skedde runt v7-8.

Nu försöker vi igen.

Den 4:e november fick jag en fast smiley på clearblues ägglossningstest och vi hade det mysigt 2 dagar innan det, samma dag och 3 dagar efter. 

Min mens är beräknad den 19:e november

Men jag har massa bruna flytningar just nu och haft de i 4 dagar i streck typ. Vid något tillfälle va de färskt blod och mörkrött och emellanåt som svaga menssmärtor i molande form ungefär och jag vet inte vad jag ska tänka eller tro 
    är det någon som har gått igenom samma och ändå fått positivt test vid beräknad mens?

Jag blir så ledsen att vi inte har lyckats.

Det kan vara en nidblödning/implantationsblödning som sker när det befruktade ägget fäster i livmodern! Så vänta ett par dagar sen kan du nog testa dig. Jag testade jättesvagt positivt samma dag som jag hade nidblödning, dock resulterade det i ett tidigt missfall men det ska inte ha något med blödningen att göra över huvud taget utan graviditeten kan lika gärna gå hela vägen 🥰 
  • Anonym (Hoppas o försöker)

Lite knasig fråga kanske men hur ofta försöker ni mysa till det vid ÄL? Man vill ju inte missa!!

• Pandan14
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-12 19:11:56 följande:

Lite knasig fråga kanske men hur ofta försöker ni mysa till det vid ÄL? Man vill ju inte missa!!

Denna gången hade vi bara dagen innan och dagen efter, hade positivt äl på cb rosa den 27/10 och myste 23,26 och 28:onde (äl 28-29/10)
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-11-11 21:24:39 följande:

Ni som har plussat nu, när tänker ni kontakta bm för första kontakten?

En annan fråga är också varför apparna säger olika? Har 3 olika som säger 3 olika saker fasten jag har fyllt i samma information i alla 😅

Redan varit på hälsosamtal, men bor i en väldigt liten kommun så det går undan här😂 fått tid för KUB 2e januari, på sonens 2års dag🙏

Mina appar säger också olika, men mvcs stämde med premoms beräkning😅
  • Emzor1

Har plussat och vi låg 7,6 och 3 dagar innan ägglossning denna gång ☺️ Ägglossningen kom sent varav det blev så ?långt? ifrån, men det gick ju ändå!
  • Emzor1

Vill även passa på att gratulera alla er som plussat sedan jag senast kikade in, så roligt att se 🤩❤️ 

• Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-11-12 20:01:01 följande:
    Redan varit på hälsosamtal, men bor i en väldigt liten kommun så det går undan här😂 fått tid för KUB 2e januari, på sonens 2års dag🙏

Mina appar säger också olika, men mvcs stämde med premoms beräkning😅
    Spännande 😍 här där jag bor erbjuds man inte kub om man inte är över en viss ålder 😒

hoppas det stämmer för mig med för premom är en utav de som säger att jag är längst gången 😂 ska nog ta o boka in ett besök nästa vecka 🤷🏽?♀️
  • Björkskogen

Varannan dag vart det den här gången. Blev fre, sön och idag. Fick positivt ältest igår eftermiddag så jag borde ha äl idag eller imorgon. 
  • Väntarpå4an
    Anonym (8:e försöket) skrev 2024-11-11 22:23:20 följande:

Åh, beklagar missfallen. ❤️ Och tack för ditt svar! Önskar ingen annan olyckan, men det känns också bra att inte vara ensam i det. Jag pratar så klart med min partner, men välgrundat eller inte känns det som att det är min kropp som inte samarbetar. Och då är det på något konstigt sätt också någon form av skuld och skam - utöver stressen. Jag har inte varit mitt bästa jag sedan missfallet, har nästan stängt av lite. Som att jag uthärdar dagarna fram till ytterligare ett plus. Och återigen - nu har jag testat att plussa och fått förstå att det inte är någon garant. 

Måste nog jobba mer på acceptans. Att man får vara glad över det som varit och det som går vägen, sörja det som är jobbigt men också försöka ha tillförsikt. Låter klokt att du testar att ge kroppen så bra förutsättningar som möjligt. I mitt fall tror jag att jag bara behöver försöka tro att det är möjligt och ta det med ro - annars blir resan mot en bebis (lång eller kort) bara påfrestande och jobbig. Livet tar inte paus, det ska levas även i väntan på väntans tider. ❤️

Jag förstår precis vad du menar ❤️ jag känner samma med att prata om det med sambon. Det går liksom inte förklara känslan av att konstant analysera kroppen och "signaler" hopp till förtvivlan och jag tror de helt omöjligt kan förstå det heller.

Jag vet inte riktigt om min idé om att göra allt är så klok eller om det bara gör mig mer manisk och stressad 😅🙈
Svar på tråden BIM November 2024