• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • studerade
    Escruds skrev 2024-11-12 09:35:24 följande:

Ni som blivit gravida nu i november och har färska minnen av tidiga symptom, kände någon väldigt starkt väldigt kort efter ÄL? Jag har sedan ÄL känt en avgrundshunger oavsett om det vara 30 minuter sedan jag åt, mått illa från och till men det har lagt sig nu. Har haft ont i äggstockarna i flera dagar men det har också avtagit nu. Mina bröst känns som att de blivit brutalt misshandlade och min i vanliga fall extrema PMS lyser med sin frånvaro och visar sig mer stundvis än konstant. Har BIM om 5 dagar och testen är jäkligt negativa. (Jag vet att jag testar tidigt) Men har någon annan haft väldigt tydliga symtom men ändå fått negativt ända fram till beräknad BIM?

Bra fråga!! jag har fått svagt + i förrgår och svagt idag ocksåRynkar på näsan men ömma bröst utan dess like och svullna. Känns gravid i magen/livmodern och värk baki svanken Gravid
    har bim torsdag-fredag. När har du
  • Anonym (K Anonym)

Vad tror ni? Den borde väl fortsätta öka under dagen? Äl imorgon troligen 😁

• Anonym (K Anonym)

Syns nog bättre här.. Kvalitén på bilden försvinner ju dock..

• mothertotwo

Liten uppdatering om mig...

Har en sådan sjuk pms grej denna månaden. 
    Jag är så lätt irriterad, får frispel på min sambo titt som tätt.
    Mår även super illa att jag dessutom kräkts.. 
    Hungrig också typ hela tiden! Rynkar på näsan

Haft dunder ägglossningssmärta nu i ca 3 dagar på båda sidorna i tjejmagen., känns bättre idag.

Många som känner det så här vid äl? 

Om man kan gå på tappen idag så är den i alla fall stängd nu, så förmodar att ägglossningsperioden är mot sitt slutGlad 
    Misstänker att den var igår och var med sambon två dagar innan. Fick inte till mer än så med honom tyvärr. 
    Nu får man vänta 1 1/2 vecka för att se om det blir positivt eller negativt. Drömmer

• Anonym (K Anonym)

Jag hade jätte mycket äl flytningar igår, väldigt slemmiga, tjocka etc. Men idag är det torrt och troligen äl imorgon. Vart är alla flytningar, kan det komma och gå? Vi hade sex igår så kan flytningarna dragit sig undan med spermierna? 

• TrueResolution
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-11 19:38:26 följande:
    Haha ja vi har ?legat i? senaste dagarna också så hoppas. Tkr de e svårt å veta och blir lurigt av dessa test.. well well vi märker sen helt enkelt! 🤪

På tal om trollen... Tänkte jag också skulle ta ett ÄL-test idag pga av ren känsla och att "hmm det var längesedan jag fick dubbla utslag nu?"  Fick positiva ägglossningstest för en vecka sedan med och nu.. tadaaaa! Utslag på ÄL-test samt fast gubbe på clearblue! Hade inte du skrivit här hade jag nog inte testat och då missat 😂 

Enda jag känner nu är: 
    1. fan jag som tyckte ag väntat tålmodigt första veckan sedan ÄL, var äntligen halvvägs till BIM. Nu börjar vi väl om 🙈
    2. VAFAN Sambon varit borta och vi har inte fått till det nu, samt en ajuk bebis hemm. Toppen! Va bra! Behöver alltså börja om på mys-fronten med 😂

jaja, då flyttar vi fram BIM en vecka och hoppas att ÄL går bättre denna gången 😅🙏🏼

• Escruds
    studerade skrev 2024-11-12 09:51:55 följande:
    Bra fråga!! jag har fått svagt + i förrgår och svagt idag ocksåRynkar på näsan men ömma bröst utan dess like och svullna. Känns gravid i magen/livmodern och värk baki svanken Gravid
    har bim torsdag-fredag. När har du
    På söndag. Kör dock enligt flo så har inte testat med stickor osv men mensen brukar komma med +-någon dag utifrån vad flo förutspår. Gjorde två tidiga test häromdagen som visade negativt men dagen efter positivt och jag vet att de är helt opålitliga då men man får ändå upp hoppet. Vi har försökt i 5 år, har ett barn på snart 6 år och fick missfall för exakt ett år sedan sen har det varit blankt sen dess.
  • studerade
    Escruds skrev 2024-11-12 10:56:49 följande:
    På söndag. Kör dock enligt flo så har inte testat med stickor osv men mensen brukar komma med +-någon dag utifrån vad flo förutspår. Gjorde två tidiga test häromdagen som visade negativt men dagen efter positivt och jag vet att de är helt opålitliga då men man får ändå upp hoppet. Vi har försökt i 5 år, har ett barn på snart 6 år och fick missfall för exakt ett år sedan sen har det varit blankt sen dess.
    Ok, håller tummarna för oss båda Hjärta har ni gjort någon utredning? Vi gjorde de för ca 1,6 år sedan och försökt sedan dess.
  • Barnlängtan2024

Hej Alla!

Hade BIM i lördags, fick rosa flytningar i måndags, testade då negativt och idag är den brun. Borde inte mensen vara rödare? Tänker om det är sen nidblödning? Testen jag har hemma mäter 25 hcg?

• Escruds
    studerade skrev 2024-11-12 11:17:11 följande:
    Ok, håller tummarna för oss båda Hjärta har ni gjort någon utredning? Vi gjorde de för ca 1,6 år sedan och försökt sedan dess.
    Nej jag har tolkat det som att om man redan har ett gemensamt barn så lägger de inte så mycket vikt vid att hjälpa. Men jag kanske har tolkat det fel.
Svar på tråden BIM November 2024