• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • jelins
    Pandan14 skrev 2024-11-13 12:22:00 följande:
    Har du vart inne på länken där man kan se hur mycket hcg som finns respektive när ägget fäste? Det är super intressant! och håller tummarna för mensen håller sig långt borta 🙏🏽
    Jag gick precis in och kikade där men är osäker på om jag förstår allting rätt 😂

Tack snälla du!! 🙏 och stort grattis till dig som fått ett plus. ☺️
  • Björkskogen
    TrueResolution skrev 2024-11-13 09:50:47 följande:

Då följs vi pt, lång väntan nu ill BIM om två veckor 😍

Hade fast gubbe & positiva tester igår men vet inte hur det var i förrgår så antingen ÄL igår eller idag 🙈
    Fick dock bara till det igår & inte dagarna innan men kanske finns ett uns hopp ändå! 

tänker hålla distans varje gång men går bara bra "första veckan" innan jag börjar tänka "är jag gravid så finns det en chans jag kan få veta NU om jag bara testar" 😂

Blev lite vad det blev när ägglossningen kom så oväntat & överraskade 😁 

Håller tummarna för massa fler plus nu i November! 👏🏼

Ja det känns sjukt länge dit, är som du. Gillar att testa varje dag från typ äl+9 😂 

Ja det räcker ju med en spermie 😅. Men igår är ju jättebra timing tycker jag. 

Hoppas vi som är kvar får plussa allihop 🥹 
  • Anonym (En till)
    Pandan14 skrev 2024-11-13 12:20:42 följande:
    Då är allt absolut i sin ordning, va glad och försök slappna av 🥰
    TrueResolution skrev 2024-11-13 09:51:59 följande:

det där är absolut solklart och tydligt för att vara innan BIM! Tycker inte du ska oroa dig över det något alls sålänge det ökar varannan/var tredje dag 🥰🙏🏼

Det ska jag försöka med! så himla svårt bara när jag inte känner något whatsoever 😂 såhär blev iaf ökningen när testet är torkat jämfört med i lördags, så det händer nog något där inne hahaha
  • Anonym (Hoppas på plus)

Hej,
    jag har inte skrivit något bara observerat så hoppar in här jag hade ägglossning i söndags 10/11 BIM 22/11 (lång väntan) 
    jag såg att ni tippsat om att man kan se hur mycket hcg det finns i kroppen efter x antal dagar är det någon som kan hjälpa mig att tolka den här 🙈
  • Pandan14
    Anonym (Hoppas på plus) skrev 2024-11-13 14:51:35 följande:

Hej,
    jag har inte skrivit något bara observerat så hoppar in här jag hade ägglossning i söndags 10/11 BIM 22/11 (lång väntan) 
    jag såg att ni tippsat om att man kan se hur mycket hcg det finns i kroppen efter x antal dagar är det någon som kan hjälpa mig att tolka den här 🙈
    Hej! Som jag tolkar denna på har du 10 hcg om ägget fäste efter 6 dagar den 18 men om ägget fäste på 9 dpo så har du inte 10 i hcg mängd förens den 21/11 och sen om man kollar lodrätt så är de ökning per 48 eller 72 h (misstänker att det är för att man är olika O vissa får ökning efter 48 h medan andra får efter 72 h) 

hoppas det hjälpte lite och jag hoppas på pluss för dig sen och alla andra som väntar 🙏🏽🙏🏽
  • Rdlsgdl9922

Hallå! visst är det på god väg? testen ovan är från morgon och kväll sedan i söndags.

Kanske imorgon redan väl?🥹 mvh tjej som typ aldrig fått såhär ?starkt? på äl test 😂

• mothertotwo

Hatar att vänta i flera dagar innan man kan ta ett graviditetstest haha. Är troligen på Äl+2 idag. Min lutealfas är runt ca 10 dagar. Har två digitala testa tidigt liggandes i min byrålåda. Men det är väl lika bra att vänta ända till den 21 november då? Hade gärna velat testa lite tidgare haha. När ska ni testa ni som också har bim runtomkring nu?

• Anonym (Ägglossning?)
    Rdlsgdl9922 skrev 2024-11-13 17:34:06 följande:

Hallå! visst är det på god väg? testen ovan är från morgon och kväll sedan i söndags.

Kanske imorgon redan väl?🥹 mvh tjej som typ aldrig fått såhär ?starkt? på äl test 😂

Kanske kan skilja sig från person till person, hur snabb ökning det blir. Men när jag väl ser en ökning skulle jag nog säga att det kanske efter 3 dagar blir positiv. kan bifoga en bild på hur mitt såg ut dagen innan det blev positivt. 

• Anonym (Ägglossning?)

Är det någon här som lyckats bli gravid trots lite kortare lutealfas? sist var den 10-11 dagar och känner att jag har svårt att hålla hoppet uppe 😅

• Rdlsgdl9922
    Anonym (Ägglossning?) skrev 2024-11-13 17:58:39 följande:

Kanske kan skilja sig från person till person, hur snabb ökning det blir. Men när jag väl ser en ökning skulle jag nog säga att det kanske efter 3 dagar blir positiv. kan bifoga en bild på hur mitt såg ut dagen innan det blev positivt. 

åh men jättebra exempel! Då vet jag hur det kan vara :)
Svar på tråden BIM November 2024