• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • MammaIda00
    TrueResolution skrev 2024-11-11 19:03:24 följande:
    Ja men såklart Man ser ett svagt streck 😍 Spännande! vart är du i cykeln? 
    Har bim på fredag 15/11. Så glad! kan nästan inte tro det är sant!😍
    Adam 17/12-2020
  • Pandan14

Ni som har plussat nu, när tänker ni kontakta bm för första kontakten?

En annan fråga är också varför apparna säger olika? Har 3 olika som säger 3 olika saker fasten jag har fyllt i samma information i alla 😅

• Anonym (8:e försöket)

Åh, beklagar missfallen. ❤️ Och tack för ditt svar! Önskar ingen annan olyckan, men det känns också bra att inte vara ensam i det. Jag pratar så klart med min partner, men välgrundat eller inte känns det som att det är min kropp som inte samarbetar. Och då är det på något konstigt sätt också någon form av skuld och skam - utöver stressen. Jag har inte varit mitt bästa jag sedan missfallet, har nästan stängt av lite. Som att jag uthärdar dagarna fram till ytterligare ett plus. Och återigen - nu har jag testat att plussa och fått förstå att det inte är någon garant. 

Måste nog jobba mer på acceptans. Att man får vara glad över det som varit och det som går vägen, sörja det som är jobbigt men också försöka ha tillförsikt. Låter klokt att du testar att ge kroppen så bra förutsättningar som möjligt. I mitt fall tror jag att jag bara behöver försöka tro att det är möjligt och ta det med ro - annars blir resan mot en bebis (lång eller kort) bara påfrestande och jobbig. Livet tar inte paus, det ska levas även i väntan på väntans tider. ❤️

Väntarpå4an skrev 2024-11-11 20:02:25 följande:
    Asså jag känner igen mig 100% i det du beskriver.

Vi har försökt aktivt sedan i Juni, tog sig direkt men fick sedan ett tidigt missfall. Hade exakt samma värkande känsla av längtan förra månaden. Vart också oerhört ledsen/påverkad av väntan mellan ÄL och Bim. Lyckan blev total jag vart gravid igen. Allt passa så bra, till och med bättre än sist. Nu skulle lillen komma i juli vilket passa perfekt med jobbet och allt.
    Men lyckan höll sig inte länge i fredags vakna jag med en blödning och fick redan i söndags ett negativt test.

Nu är vi på noll igen och jag känner att mitt hopp blir mindre och mindre. Tar det flera månader till nästa lycka och kommer den hålla längre än några veckor 😢

Jag har nu iaf boostat upp med alla tänkbara vitaminer och mineraler som kan hjälpa kroppen i balans (om nu mf beror på nån brist). Vi ska lyckas och jag vägrar att ge upp, det som vi till sist kommer få i belöning kommer göra kampen värd❤️❤️🙏
  • ElleCH
    Anonym (En till) skrev 2024-11-08 12:32:43 följande:

Hej och välkommen!! 

spännande dagar nu framåt 😍 hur många barn har du?
    jag befinner mig nästan i exakt samma skede. Jag är på ÄL+9 och testade med ett early-test och fick ett svagt men synligt plus. Har väl egentligen nästan inga symptom, förutom en pirrande känsla i brösten (typ som när man ammar). I vanliga fall har jag vid det här laget massvis med PMS-symptom, så känns som att uteblivna sådana också kan vara ett graviditetstecken? 

jag ska testa med ett digitalt test i helgen 😃 hoppas vi plussar!

Hej!
    Åh vad spännande! Jag kan absolut tro att uteblivna PMS-symtom kan vara ett tecken. Jag brukar inte känna av ngt sådant utom eventuella humörsvängningar, kan känna mej nedstämd dagen innan mens & det är för mej helt nytt & har kommit senaste halvåret typ.
    Jag plussade inte dagen som jag skrev mitt första inlägg. Jag har fortsatt att blöda men det är inte alls i den utsträckning som mensen brukar te sej. Känner mej väldigt förvirrad i detta 🤭
    Min cykel är alltid 24 dgr, på dagen. Så att min mens skulle komma på ÄL+10 & BIM-6 får jag inte alls ihop. Då skulle i så fall min cykel vara endast 21(!) dgr den här månaden.
    Jag funderar på om jag ändå ska ta ett till test om några dagar. Jag har ju BIM idag.
  • ElleCH
    ElleCH skrev 2024-11-12 08:34:26 följande:
    Hej!
    Åh vad spännande! Jag kan absolut tro att uteblivna PMS-symtom kan vara ett tecken. Jag brukar inte känna av ngt sådant utom eventuella humörsvängningar, kan känna mej nedstämd dagen innan mens & det är för mej helt nytt & har kommit senaste halvåret typ.
    Jag plussade inte dagen som jag skrev mitt första inlägg. Jag har fortsatt att blöda men det är inte alls i den utsträckning som mensen brukar te sej. Känner mej väldigt förvirrad i detta 🤭
    Min cykel är alltid 24 dgr, på dagen. Så att min mens skulle komma på ÄL+10 & BIM-6 får jag inte alls ihop. Då skulle i så fall min cykel vara endast 21(!) dgr den här månaden.
    Jag funderar på om jag ändå ska ta ett till test om några dagar. Jag har ju BIM idag.
    ?Grattis till plusset!
    Hur gick det digitala testet?
    Jag har fem barn. Dem tre yngsta kom alla med 1,5 års mellanrum.
  • Monki19

Känner mig allmänt förvirrad kring ägglossningstesterna. Tror jag använde CB digitala test felaktigt och har lagt det åt sidan. Borde haft ägglossning igår men har nte fått någon stegring på mina ägglossningstest (RFSU). Hade värk i söndags som liknade mensvärk- kan det ha varit mensvärk? Eller så kanske jag inte får någon ägglossning denna månaden, kroppen kanske inte har återhämtat sig efter missfallet i slutet på september :(

• Monki19

Oj det blir lite tokigt när man skriver här.. menade om värken i söndags kan ha varit en ägglossning?

• Anonym (En till)
    ElleCH skrev 2024-11-12 08:34:26 följande:
    Hej!

Hmm vad lurigt, 21 dagar blir ju väldigt kort. Ta ett test ändå vet ja! men då måste du haft ägglossning väldigt tidigt i cykeln va?
    Jag plussade på digitalt också och mensen lyser med sin frånvaro så jag börjar mentalt bearbeta att jag faktiskt är gravid nu 😍

• Escruds

Ni som blivit gravida nu i november och har färska minnen av tidiga symptom, kände någon väldigt starkt väldigt kort efter ÄL? Jag har sedan ÄL känt en avgrundshunger oavsett om det vara 30 minuter sedan jag åt, mått illa från och till men det har lagt sig nu. Har haft ont i äggstockarna i flera dagar men det har också avtagit nu. Mina bröst känns som att de blivit brutalt misshandlade och min i vanliga fall extrema PMS lyser med sin frånvaro och visar sig mer stundvis än konstant. Har BIM om 5 dagar och testen är jäkligt negativa. (Jag vet att jag testar tidigt) Men har någon annan haft väldigt tydliga symtom men ändå fått negativt ända fram till beräknad BIM?

• Nanathalie
    Ny bim pga tidigare äl! Uppdaterat listan 🙂

1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss
    2/11 - Emzor (+)
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan) (+)
    6/11 - Anonym1050 (-)
    6/11 - drömmenomentrio (+)
    6/11 - LinneaSj
    7/11 - h4llon1 (+)
    8/11 - Elvaa11