• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Siripiri
    Annpor skrev 2024-11-11 08:36:23 följande:
    Vad intressan! Jag har precis som här symtomen. Menar du att det du skrivit här är det man ska ta? 😌 Var har du hittat den infon och kan du tipsa om ev källa (är väldigt nyfiken) och tänkte ta den här månaden nu och se om jag kan boosta min hormoner på något sätt. Fick mens igår så är tillbaka på ruta 1 igen? Tror att mitt missfall förra månaden kan ha gjort att mina hormoner är mosiga. 

Skrolla ner längst ner på denna sidan så finns massa källor på de olika vitaminerna ☺️
    https://vulverine.se/blogg/kosttillskott/ 

Saker man ska vara försiktigt med är tex höga doser  av d-vit under längre tid då det kan orsaka kalciuminlagring i njurarna. I somras tog jag typ inte d-vitamin då jag arbetar utomhus. Men nu när solen lyser med sin frånvaro så är jag inte rädd för att boosta kring äl. 

Alla vattenlösliga vitaminer, tex C och b-vitamin kan man typ inte få för mycket av då man kissar ut dem = vattenlösliga. Däremot överdosering av mineraler, som är fettlösliga kan göra att kroppen binder dem i kroppen istället. 

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/naringsamne/vitaminer-och-antioxidanter

• Vallmo93
    Emlan93 skrev 2024-11-11 08:22:53 följande:

Jag som skrev att jag hoppades på November magi när vi gick in i den här bim-tråden.

Äl+10; Bim-3; (14/11) mina bröst är liiite ömma, haft en del flytningar efter äl. Men hade 0 förväntningar på det här!! 

Detta var 4 aktiva försöket men varit utan preventivmedel sen september-23. 

chock deluxe, nu funderar jag på om jag ska kunna hålla mig för att berätta för min man till ikväll.. Sen är det fortfarande tidigt, varit med om det innan men glad ändå just nu ❤️

Men åh så kul, stort grattis!!! 😍❤️

Här har mensen kommit så jag kommer hoppa in i December-tråden. Men fortsätter läsa här och hoppas på många fler fina +!
  • TrueResolution

Jag som skrev att jag hoppades på November magi när vi gick in i den här bim-tråden.

Äl+10; Bim-3; (14/11) mina bröst är liiite ömma, haft en del flytningar efter äl. Men hade 0 förväntningar på det här!! 

chock deluxe, nu funderar jag på om jag ska kunna hålla mig för att berätta för min man till ikväll.. Sen är det fortfarande tidigt, varit med om det innan men glad ändå just nu ❤️

Åhh stort grattis!! 😍
  • Busfia

Kan någon länka decembertråden? Tror det är kört för mig. Hade bara sex dagen efter eventuella ÄL och har vanliga pms symptom nu, ska få mens om typ 4-5 dagar. Enda skillnaden jag märkt är svaag mensvärk sen vi hade sex, vilket var för över en vecka sen, men nu har den blivit starkare så inväntar mensen nu. Grattis till er som plussat!!! 

• Anonym (Hoppas o försöker)

Lite random kanske men hur mår ni under ägglossning? Jag mår nämligen sämre, trött och nedstämd eller kanske mer existentiell. Samma sak förra månaden och försöker förklara det genom hormoner men borde det inte vara tvärtom vid äl?

• MG98
    mo4s skrev 2024-11-11 08:40:50 följande:

Hej,

Jag är i samma sits som dig, men fick mitt tidiga mf i oktober och vi har valt att inte vänta en cykel. Jag tror att det är individuellt i hur länge som hormonerna hänger kvar. Jag tror att jag fick mf i vecka 5 eller 6 och  mitt test visade positivt 3 dagar efter blödningen avtagit och negativt 8 dagar efter.

Resonerade som du, att jag ville se ett negativt test innan vi började prova igen och eftersom det tajmade med ett positivt ägglossningstest så började vi försöka igen i början av november. Men nu har jag enligt testet hög fertilitet igen, så vet inte vad jag ska tro ????

Hej, skönt att inte vara ensam ❤️ Visar fortfarande positivt här men är alltså bara på blödning dag 3. Tänker väl att jag kan testa igen när jag slutat blöda. Ska även prata med BM snart så kanske får lite svar/råd därifrån! 
  • Anonym (T)

Jag fortsätter att skriva här och babblar med mig själv, haha! Men det är typ bearbetning I guess.
    Idag har jag BIM. Testade negativt igår. Får alltid spottings innan mens men har inte fått det ännu. Har varit mer eller mindre symtomfri, bara lite typ diffusa symtom som trött och varm. Men idag vaknade jag med ömma bröst. Fortfarande inga spottings och ingen mens. Förstår inte vad min kropp håller på med! När jag öppnade min mens-app i telefonen idag så började den indikera på att jag kanske är gravid. Det enda som ekar i mitt huvud är att jag gjorde en spolning innan ägglossningen den här månaden och att det kanske ruckade på hela menscykeln och att det är därför jag är sen!!! 

• Anonym (T)
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-11 10:21:50 följande:

Lite random kanske men hur mår ni under ägglossning? Jag mår nämligen sämre, trött och nedstämd eller kanske mer existentiell. Samma sak förra månaden och försöker förklara det genom hormoner men borde det inte vara tvärtom vid äl?

När jag var i 20-årsåldern så fick jag alltid mer energi under ägglossning! Då blev jag snygg och pigg och fick glowig hud. Både min dåvarande sambo och min mamma kunde säga: har du ägglossning eller? För tydligen syntes det till och med utåt. Men nu efter att jag fött barn och är i 30-årsåldern så blir jag ful, lågmäld och orolig under ägglossning, helt tvärt om. När jag var i 20-årsåldern hade jag även supertydliga trådiga äggviteflytningar under ÄL. Nu har jag inga flyttningar alls men däremot har jag istället ÄL-smärta. Har dock gjort hormontester och fertilitetsutredning som varit bra, har inte haft nedsatta värden.
  • Emlan93
    Siripiri skrev 2024-11-11 08:45:45 följande:
    Grattis!!♥️
    Vallmo93 skrev 2024-11-11 09:42:20 följande:
    Men åh så kul, stort grattis!!! 😍❤️

Här har mensen kommit så jag kommer hoppa in i December-tråden. Men fortsätter läsa här och hoppas på många fler fina +!
    TrueResolution skrev 2024-11-11 09:57:16 följande:
    Åhh stort grattis!! 😍

Tack tack snälla! Håller alla tummarna för er!

Jag är fortfarande i chock, pirrigt nervös!! hoppas Hoppas det kommer bli en liten bebis av detta plusset. massa kram!

• Pandan14

Stort stort grattis 😍
Svar på tråden BIM November 2024