• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Siripiri
    Björkskogen skrev 2024-11-10 08:15:38 följande:

Ja se, jag hittade en gammal lista såklart 😂 

Ja alltså jag gick igenom massa inlägg och letade efter plus och nya BIM 😂 Med vänlig hälsning, ? admin ? 
  • Supermario91
    MG98 skrev 2024-11-10 07:36:51 följande:

Nu börjar jag bli riktigt förvirrad. 

Kort uppdatering för dom som glömt min bergochdahlbanasresa: obs, ocensurerad! 

Testade svagt positivt i måndags och hade en liten blödning, var då på äl + 11. Testen blev dock aldrig så mycket starkare och igår såg det nästan negativt ut om man inte väntade jättelänge för att att läsa av, typ 2h senare kunde man tyda en svag linje. Digitalt sa dock fortfarande gravid 1-2. Ställde in mig på att det nog inte var min tur denna gång. Igår kväll hade jag lite bruna flytningar igen så jag tänkte att här kommer blödningen från helvetet. Men nu på morgonen hade inget kommit i trosan, kom några droppar brunaktigt blod när jag gick på toa och när jag kände på tappen fanns bara bruna flytningar. Denna blödningen var lite större än i måndags men LÅNGT ifrån en riktig mens. Idag är jag på cd 30 och äl + 17. Vanligtvis har jag en cykel på 27-28d. 

Vad är det som händer? Har nu lyckats läsa på lite om genombrottsblödning men vad är chansen att jag ska ha nidblödning och genombrottsblödning samt jättesvaga test och att detta typ ska gå vägen? Känns riktigt lustigt. 

Tyvärr jättetråkigt svar men jag tror du bara ska sluta testa några dagar. Avvakta någon vecka och testa igen. 🙏🏻 jag Tror du bara kommer bli stressad av att testa dagligen. håller tummarna för dig!
  • studerade
    ❤️❤️❤️svagt + idag med testa tidigt ❤️❤️❤️❤️ jag har svårt att tro och ta in de ❤️❤️❤️❤️

har känt mig ?gravid? i livmodern typ lindrig mensvärk men inte riktigt och superömma bröstvårtor. vi har försökt länge och de är så fantastiskt ❤️ pappan fick bästa presenten i morse❤️  

grattis alla ni andra och håller tummarna för er som väntar ☺️
  • Björkskogen

Kanske dags för en update från mig. 
    Hade typ panik tidigare i veckan för gubben blev ivägskickad långt på jobb och som de såg ut då skulle han kanske inte komma tillbaka i tid för äl. 
    Lång historia kort så kom han hem fredag kväll ändå. Tack och lov.
    Idag är jag på cd 11 och äl-testen har börjat stegra 👀 gissar att plusset kommer imorgon eller nåt. 

Intressant att äl verkar komma så tidigt, hade äl på dag 17 förra månaden. 

• Anonym (T)

Hej alla! Jag är så nervös att jag mår illa. Jag har BIM imorgon och jag har alltid spottings 2-3 dagar innan mens. Jag har inte fått mina spottings ännu. Jag gjorde en spolning av äggstockarna innan ägglossningen den här månaden. Jag tänker att det kanske retade menscykeln på något sätt och gör att mensen är sen. Men samtidigt kan jag inte sluta tänka på att mina spottings är sena. När jag går igenom min Flo ser jag att mina spottings HAR kommit den här dagen vid ett tillfälle förut, det var i april i år. Så idag går jag ju och tittar i trosorna hela tiden, mår seriöst dåligt av nervositet. Har inte ömma bröst, har känt mig trött men haft svårt att sova. Har varit andfådd. Haft lättare molvärk samt känner mig trött och tung i ryggslutet, som jag brukar ha innan mens. Min sambo ska komma hem med ett graviditetstest ikväll. Jag är på ÄL+9 och BIM-1. Har kort menscykeln och lutealfas. Usch, känns som att dom bruna flygningarna eller bloddropparna kommer när som helst under dagen! Det är så psykiskt påfrestande! 

• Pandan14
    studerade skrev 2024-11-10 10:55:58 följande:
    ❤️❤️❤️svagt + idag med testa tidigt ❤️❤️❤️❤️ jag har svårt att tro och ta in de ❤️❤️❤️❤️

har känt mig ?gravid? i livmodern typ lindrig mensvärk men inte riktigt och superömma bröstvårtor. vi har försökt länge och de är så fantastiskt ❤️ pappan fick bästa presenten i morse❤️  

grattis alla ni andra och håller tummarna för er som väntar ☺️
    Stort stort grattis 🤩
  • Anonym (Ägglossning?)
    Anonym (Ägglossning?) skrev 2024-11-09 22:39:38 följande:
    Ni som är vana tempare 😅 ser det ut som att ägglossning kan ha skett och vilken dag isåfall? Ser det ut att vara utsatt korrekt isåfall? de två tidigare cykler jag tempat har jag precis innan ökningen fått en väldigt tydlig dipp, vilket jag inte fick nu? 🥹
    Ingen som vet? 🥹
  • Nanathalie
    Anonym (Ägglossning?) skrev 2024-11-10 12:08:12 följande:
    Ingen som vet? 🥹
    Jag är inget proffs, men jag vet att tempen skall gå upp då ägget släppt. Jag testade med ägglossningstest och lade in resultatet i natural cycles-appen. Min peak med ägglossningstest var cykeldag 16, dag 18 kom tempökningen. 

• Pandan14
    Ingen som vet? 🥹
    Jag har tyvärr inget svar på din fråga med lägger in en bild på hur min kurva såg ut, detta är första månaden jag testar att tempa 
  • Nanathalie
    Ingen som vet? 🥹
    Skickar med förra månadens konstaterade ägglossning!
Svar på tråden BIM November 2024