• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (Hoppas o försöker)
    Anonym (En till) skrev 2024-11-10 18:33:24 följande:
    Åh vad drömmigt att se det på sekretet!!! Jag har inte sett nåt sekret sen 2019 och nu är jag gravid för tredje gången sen dess 😂😂😂
    Haha, jag har haft spiral senaste fem åren så då har jag inte haft så. Nu däremot är det som om vattenfallet kommer en gång i månaden 🤣 men det verkar ju ha gått bra för dig ändå👏🏼👏🏼
  • Barnlängtan2024

Hej alla!! Kul med så många pluss!! Stort grattis!❤️

Hade negativt igår på BIM.

Har ej testat idag, har ej fått mensen heller. Tror det är över för min del iaf 😅 
    Mina bröst blir större och jag känner inte att någon mens är påväg. Så skumt? 🤦🏻?♀️
    Min BM sa att jag skulle testa på onsdag om mensen inte kommer, får väl göra set tänker jag..

• Anonym (T)

Jag finns inte med på listan men jag har testat negativt idag, dagen innan BIM. Har fortsatt inga spottings eller mens. 

• Anonym (blomman)
    Siripiri skrev 2024-11-10 16:36:15 följande:

Tack ♥️♥️ 

Enligt Jenny Koos och andra som lär ut inom hormonhälsa är det ju de, precis som kaffe är det en stressor för kroppen som indirekt säger ^ det är inte läge att skaffa barn pga stressen ^.  
    Det ska man syssla med är typ tung styrketräning, yoga och promenader, dvs inget jag tycker är speciellt kul 😂 

Ah, där ser man! Jag är inte alls insatt faktiskt, har nog inte velat läsa på för mycket utan mest bara velat leva på som vanligt, tycker liksom de tar tillräckligt mycket ?stress? och ?press? att ha äl-test haha. Jag kör både hiit-pass och WOD-pass (nyss hemkommen från ett som innehåll mer cardio än styrka idag 😅). Nu känns de som jag kanske ?förstört? mina chanser de senaste månaderna?? Pga träningen menar jag. Vi är liksom inne på sjunde försöket nu. Tränar ca 3 ggr i veckan, och då är det passen ovan samt bodypump. Nyligen även slängt in lite Bodybalance, men de är ju typ som yoga ju så de är ju bra då 😅 kaffe dricker jag inte faktiskt (men min partner gör dagligen, en hel del dessutom haha).  
  • Väntarpå4an
    Björkskogen skrev 2024-11-10 17:42:54 följande:
    Ja jag har skippat ältester förut, det här är första månaden ever med det. Mest för kul egentligen 😂 
    Äl har jag ju, det ser jag med tempökningen. 

Glöm inte preppa gubben, han mår inte dåligt av lite kosttillskott 😄
    Jag tänker köra på äl-tester också 😅

Nädå han är inte bortglömd, han har börjat med Zink och multivitamin 👌 zink ska tydligen vara viktigt för männen. Men q10 ska också va bra men det är så dyrt så jag tar bara det😅
  • soffkiwi

Grattis till era plus❤️❤️ Idag kom mensen, 5 dagar tidigt men skönt att få ett avslut på funderandet!!

• Siripiri
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-10 19:50:59 följande:
    Ah, där ser man! Jag är inte alls insatt faktiskt, har nog inte velat läsa på för mycket utan mest bara velat leva på som vanligt, tycker liksom de tar tillräckligt mycket ?stress? och ?press? att ha äl-test haha. Jag kör både hiit-pass och WOD-pass (nyss hemkommen från ett som innehåll mer cardio än styrka idag 😅). Nu känns de som jag kanske ?förstört? mina chanser de senaste månaderna?? Pga träningen menar jag. Vi är liksom inne på sjunde försöket nu. Tränar ca 3 ggr i veckan, och då är det passen ovan samt bodypump. Nyligen även slängt in lite Bodybalance, men de är ju typ som yoga ju så de är ju bra då 😅 kaffe dricker jag inte faktiskt (men min partner gör dagligen, en hel del dessutom haha).  

Det är nog bättre att vara insatt, jag är alldeles för insnöad 😅 
    Det ska du inte känna♥️ Man vet ju aldrig vad som är anledning till man inte blir gravid, för min del tror jag mycket att min endometrios ställer till de. 
    Ja bodybalance är ju rätt chill om jag förstått rätt, tror coreflex är motsvarigheten på Friskis  (är Friskisinstruktör). Det är ju bra att du inte dricker kaffe Iallafall 😃 hur är det med energidrycker? Ajda.. jag fick min gubbe att sluta snusa, men noll kaffe kommer aldrig gå 😅 har iallafall fått han att börja äta lite rosenrot. 

Har du regelbunden cykel? normallång lutealfas?
    mycket/lite pms? Ömmande bröst långt innan mens? Mycket/lite mensvärk? 

• Pandan14
    Väntarpå4an skrev 2024-11-10 17:09:04 följande:

Jag tänkte börja tempa, vilken app rekommenderar ni? Sett att många använder NC men ogillar att det kostar😅😅🙈 finns något annat? Dock är termometern dyr att köpa in på annat håll oavsett så kanske jämnar ut sig i längden ?!

Jag beställde min från apoteket/apotea och den kostade under 200 sen använde jag premom appen och loggade själv varje morgon ☺️
  • Väntarpå4an
    Pandan14 skrev 2024-11-10 21:44:05 följande:
    Jag beställde min från apoteket/apotea och den kostade under 200 sen använde jag premom appen och loggade själv varje morgon ☺️
    Den såg något lättare ut än fertility friend måste jag säga (var på svenska) 😊 använder du gratis version eller betal? Tycker du den fungerar bra?
  • Anonym (blomman)
    Siripiri skrev 2024-11-10 20:53:01 följande:

Det är nog bättre att vara insatt, jag är alldeles för insnöad 😅 
    Det ska du inte känna♥️ Man vet ju aldrig vad som är anledning till man inte blir gravid, för min del tror jag mycket att min endometrios ställer till de. 
    Ja bodybalance är ju rätt chill om jag förstått rätt, tror coreflex är motsvarigheten på Friskis  (är Friskisinstruktör). Det är ju bra att du inte dricker kaffe Iallafall 😃 hur är det med energidrycker? Ajda.. jag fick min gubbe att sluta snusa, men noll kaffe kommer aldrig gå 😅 har iallafall fått han att börja äta lite rosenrot. 

Har du regelbunden cykel? normallång lutealfas?
    mycket/lite pms? Ömmande bröst långt innan mens? Mycket/lite mensvärk? 

Inga regelbundna energidrycker heller faktiskt, kanske blir 1-2 stycken per månad. Haha bra jobbat med snuset! Varken kaffe eller snus kommer jag lyckas få sambon att sluta med 😅 

Jo men den är regelbunden tycker jag, varierar mellan 24-28 dagar. Fick absolut precis googla vad lutealfas är 😂 mellan 12-15 dagar har den varit de senaste månaderna. Vad gäller pms tycker jag inte att det är nåt jag märker av direkt, inte heller ömmande bröst. Första dagen mycket mensvärk sen knappt nånting 😅 dock brukar jag inte logga mina symtom innan eller under mens så kanske finns där nåt mönster ändå, som jag inte själv tänker på 😅

Har i två månader nu tagit rosenrot mellan mens till ägglossning, i övrigt tar jag inga andra kosttillskott (förutom folsyra men de hjälper ju inte själva fertiliteten). Sambon min tar inget heller. Men läst att zink kan vara bra? Vill minnas att du tidigare skrivit att du tar en hel del? 😅 några tips? 
Svar på tråden BIM November 2024