• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Vallmo93
    Anonym (Ägglossning?) skrev 2024-11-09 22:39:38 följande:

Ni som är vana tempare 😅 ser det ut som att ägglossning kan ha skett och vilken dag isåfall? Ser det ut att vara utsatt korrekt isåfall? de två tidigare cykler jag tempat har jag precis innan ökningen fått en väldigt tydlig dipp, vilket jag inte fick nu? 🥹
    Ja tempökning sker efter ägglossning, och bekräftas när man haft ökad temp i 3 dagar. Så håller det sig uppe för dig skulle jag säga att ägglossning skedde cd 15-16! ☺️💛

jag har dock liknande som du att NC gärna placerar ut ägglossning på dagen med tempökningen(cd16), och inte dagen innan (cd15). Tycker själv att jag hade tydliga ägglossningssymptom dag 15 (uppblåsthet, mensliknande värk etc) så vill gärna tro att det var då den skedde. Någon som vet bättre här?

Tog ultratidigt cb gravtest idag som var helt blankt så mest troligt kommer spotting imorgon och mensen på tisdag (eller onsdag) 😅

min kurva denna månad:
  • Siripiri

Kunde inte motstå att testa idag, två dagar kvar till BIM.. 🙄 ångrar mig såklart. Visst, de digitala var nu vid lunch för vi var ute på stan och jag började må så sjukt illa och kände att jag verkligen behövde få i mig mat. Lite som det var när jag var gravid, men  den enkla stickan imorse var också vit som snö.
    Vaknade också med ganska rejäl molvärk imorse men mina bröst ömmar inte vilken dem gjort dem andra två gångerna innan BIM. Så ganska säker på att det är kört.. tempen är generellt lägre också. :( 

Så nästa gång blir ett sista försök innan man går på p-piller ett tag för att min endometrioslivmoder ska få vila lite. Hoppas det ska hjälpa, för tre år utan p-medel har inte gjort det bättre även om man försökt. I dagens samhälle går det inte att gå runt och var i zenmode hela tiden och leva ?perfekt? hälsosamt. Man vill också kunna leva som vanlig person och köra HIT-träning för det mår mitt psyke väldigt bra av. 

Lång rant.. Men hoppas ni alla har en fin söndag! 💕 Det är så skönt att kunna prata av sig här och få support. 

• Anonym (blomman)
    Siripiri skrev 2024-11-10 13:55:13 följande:

Kunde inte motstå att testa idag, två dagar kvar till BIM.. 🙄 ångrar mig såklart. Visst, de digitala var nu vid lunch för vi var ute på stan och jag började må så sjukt illa och kände att jag verkligen behövde få i mig mat. Lite som det var när jag var gravid, men  den enkla stickan imorse var också vit som snö.
    Vaknade också med ganska rejäl molvärk imorse men mina bröst ömmar inte vilken dem gjort dem andra två gångerna innan BIM. Så ganska säker på att det är kört.. tempen är generellt lägre också. :( 

Så nästa gång blir ett sista försök innan man går på p-piller ett tag för att min endometrioslivmoder ska få vila lite. Hoppas det ska hjälpa, för tre år utan p-medel har inte gjort det bättre även om man försökt. I dagens samhälle går det inte att gå runt och var i zenmode hela tiden och leva ?perfekt? hälsosamt. Man vill också kunna leva som vanlig person och köra HIT-träning för det mår mitt psyke väldigt bra av. 

Lång rant.. Men hoppas ni alla har en fin söndag! 💕 Det är så skönt att kunna prata av sig här och få support. 

Så tråkigt! Håller tummarna för dig vid nästa försök 🥰🙌

Blev förresten nyfiken ang de du skrev om träningen. Jag har (sen vi börja försöka innan sommaren) kört på som vanligt med hiit-pass, WOD-pass etc. Påverkar de chanserna negativt? 🤔
  • Nanathalie

Jag har sedan den 6 november i onsdags haft någon typ av utslag på ägglossningstesterna. Sedan dess har jag mått PISS! Illamående i vallningar. Svårt att äta, ingen aptit. Helt säker på att det har med ägglossningshormoner att göra men blir liksom lite påmind om hur jävligt det är att må skit. Hade hyperemesis med dottern. Det var en tuff jävla graviditet kan jag säga. Men ut kom världens bästa unge så ddt är klart att det var värt det. Men jeez vad jobbigt med illamående nu. Och vi som ska till stan och fira min man på fars dag. Suck 😷 såhär illa brukar jag inte må vid ägglossning. Kanske någon dag eller sådär, max 2. Men i 5? Hoppas det är ett bra tecken..

• eemmisss
    1/11 - Lulemelon
    2/11 - Emzor (+)
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan) (+)
    6/11 - Anonym1050 (-)
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    7/11 - h4llon1 (+)
    8/11 - Elvaa11
    9/11 - MG98 (+)
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje) (-)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella (-)
    12/11 -Anonym (en till) (+)
    13/11 - Pandan14 (+)
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Vallmo93
    14/11 - Anonym (A)
    14/11 - studerande
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - Augustilejon
    17/11 - mo4s
    17/11 - he som hänn he hänn hänna
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    21/11 - anonym (blomman)
    22/11 - Anonym (8:e försöket)
    25/11 - TrueResolution
    25/11 - Monki19
    25/11 - Väntarpåfyran
    26/11 - Cheryblossom
    27/11 - alleb 
    27/11 - (Anonym) Karamell
    28/11 - Nanathalie
    30/11 Rdlsgdl9922 (Rebecca)
    30/11 - Björkskogen
    30/11 - eemmisss
  • Anonym (Ägglossning?)
    Nanathalie skrev 2024-11-10 12:22:06 följande:
    Skickar med förra månadens konstaterade ägglossning!
    Här är förra månadens kurva, alla mätningar är från samma enhet, hade bytt men ändrade sedan tillbaka så bortse från det 🙈 månaden innan det var det också en tydlig dipp precis vid äl
  • Anonym (Ägglossning?)
    Vallmo93 skrev 2024-11-10 13:00:51 följande:
    Ja tempökning sker efter ägglossning, och bekräftas när man haft ökad temp i 3 dagar. Så håller det sig uppe för dig skulle jag säga att ägglossning skedde cd 15-16! ☺️💛

jag har dock liknande som du att NC gärna placerar ut ägglossning på dagen med tempökningen(cd16), och inte dagen innan (cd15). Tycker själv att jag hade tydliga ägglossningssymptom dag 15 (uppblåsthet, mensliknande värk etc) så vill gärna tro att det var då den skedde. Någon som vet bättre här?

Tog ultratidigt cb gravtest idag som var helt blankt så mest troligt kommer spotting imorgon och mensen på tisdag (eller onsdag) 😅

min kurva denna månad:
    Ja, nc bekräftade ägglossning idag på cd16! men tycker nästan isåfall att äl borde varit på 15? Innan tempen ökar över linjen? 😳 men jag är ny på detta så inte så bra koll haha. fick även negativt äl test på dag 16, det var positivt dag 14.
  • Annpor

Jahapp, im out! Bim +2 och så kom tant röd. Har haft så sjukt konstiga symtom såsom mycket flygningar, ömma bröst, mensvärk i fem dagar (!) - och idag kom den?. 

Men antar att det kan vara kroppen som ställt om efter missfall i v9 25/9. Försöker se det positiva i att min mens kommit och att min kropp är stark och ?tillbaka på banan?. Men kändes ju SÅ nedslående att få mens just på farsdag?.. och inte plus ☹️☹️☹️

• Siripiri
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-10 14:17:47 följande:
    Så tråkigt! Håller tummarna för dig vid nästa försök 🥰🙌

Blev förresten nyfiken ang de du skrev om träningen. Jag har (sen vi börja försöka innan sommaren) kört på som vanligt med hiit-pass, WOD-pass etc. Påverkar de chanserna negativt? 🤔

Tack ♥️♥️ 

Enligt Jenny Koos och andra som lär ut inom hormonhälsa är det ju de, precis som kaffe är det en stressor för kroppen som indirekt säger ^ det är inte läge att skaffa barn pga stressen ^.  
    Det ska man syssla med är typ tung styrketräning, yoga och promenader, dvs inget jag tycker är speciellt kul 😂 

Svar på tråden BIM November 2024