• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Björkskogen
    TrueResolution skrev 2024-11-12 10:56:41 följande:

På tal om trollen... Tänkte jag också skulle ta ett ÄL-test idag pga av ren känsla och att "hmm det var längesedan jag fick dubbla utslag nu?"  Fick positiva ägglossningstest för en vecka sedan med och nu.. tadaaaa! Utslag på ÄL-test samt fast gubbe på clearblue! Hade inte du skrivit här hade jag nog inte testat och då missat 😂 

Enda jag känner nu är: 
    1. fan jag som tyckte ag väntat tålmodigt första veckan sedan ÄL, var äntligen halvvägs till BIM. Nu börjar vi väl om 🙈
    2. VAFAN Sambon varit borta och vi har inte fått till det nu, samt en ajuk bebis hemm. Toppen! Va bra! Behöver alltså börja om på mys-fronten med 😂

jaja, då flyttar vi fram BIM en vecka och hoppas att ÄL går bättre denna gången 😅🙏🏼

Jag fick oxå fast gubbe på cb idag 🥳 positivt igår kl 17 på stickorna. Bara invänta tempök nu 😅 

Trist att bli tillbaka flyttad en hel vecka dock 😬 jag flyttas iaf åt rätt håll 😂 
  • Anonym (En till)
    Pandan14 skrev 2024-11-11 21:24:39 följande:

Ni som har plussat nu, när tänker ni kontakta bm för första kontakten?

En annan fråga är också varför apparna säger olika? Har 3 olika som säger 3 olika saker fasten jag har fyllt i samma information i alla 😅

Jag vet inte riktigt när jag ska kontakta BM. Känns inte så bråttom. Kanske om nån vecka 😂
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-11-12 10:05:15 följande:

Liten uppdatering om mig...

Har en sådan sjuk pms grej denna månaden. 
    Jag är så lätt irriterad, får frispel på min sambo titt som tätt.
    Mår även super illa att jag dessutom kräkts.. 
    Hungrig också typ hela tiden! Rynkar på näsan

Haft dunder ägglossningssmärta nu i ca 3 dagar på båda sidorna i tjejmagen., känns bättre idag.

Många som känner det så här vid äl? 

Om man kan gå på tappen idag så är den i alla fall stängd nu, så förmodar att ägglossningsperioden är mot sitt slutGlad 
    Misstänker att den var igår och var med sambon två dagar innan. Fick inte till mer än så med honom tyvärr. 
    Nu får man vänta 1 1/2 vecka för att se om det blir positivt eller negativt. Drömmer

Skrev ett inlägg om detta tidigare men ingen svarade. Mådde verkligen PISS under denna ägglossningen. Hoppas det är ett bra tecken 😂 och lite skönt att inte vara ensam..
  • TrueResolution
    Björkskogen skrev 2024-11-12 11:42:01 följande:
    Jag fick oxå fast gubbe på cb idag 🥳 positivt igår kl 17 på stickorna. Bara invänta tempök nu 😅 

Trist att bli tillbaka flyttad en hel vecka dock 😬 jag flyttas iaf åt rätt håll 😂 

Hejja hejja! Skoj att följas! 

Hoppas sambon kommer hem pigg ikväll från jobb så att säga 😂 

Jaa skitsurt när man har haft nedräkning och sen bara "nähäpp", dags att räkna om. Kul om jag nu testar positivt vid BIM som är min födelsedagsvecka, om inte, trist med mens och sorg min födelsedagsvecka 😭 

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-11-12 12:52:36 följande:
    Skrev ett inlägg om detta tidigare men ingen svarade. Mådde verkligen PISS under denna ägglossningen. Hoppas det är ett bra tecken 😂 och lite skönt att inte vara ensam..
    Då får vi verkligen hoppas på att detta är månaden för oss bägge två. 
    För 8 år sen var just okt/nov min månad, så man kan hoppas på det lite extra mycket denna gång. Skrattande

Har haft så ont i tjejmagen att jag fortfarande har molvärk efteråt. Du vet den där dova känslan efter att ha haft ont länge. Men det krampar i alla fall inte idag tack och lov. Men mitt humör går upp och ner, ena sekunden är jag glad och andra är jag helt plötsligt arg. Det skiftar snabbt! Man kan redan nu tro att jag är gravid, men tyvärr är det bara ägglossningsperiod haha. 

Jag missar många inlägg här, så man får läsa genom flera sidor per dag hehe. 

Håller tummarna för oss! :)
  • Björkskogen
    TrueResolution skrev 2024-11-12 13:22:08 följande:

Hejja hejja! Skoj att följas! 

Hoppas sambon kommer hem pigg ikväll från jobb så att säga 😂 

Jaa skitsurt när man har haft nedräkning och sen bara "nähäpp", dags att räkna om. Kul om jag nu testar positivt vid BIM som är min födelsedagsvecka, om inte, trist med mens och sorg min födelsedagsvecka 😭 

Ja gubben ska absolut få prestera ikväll 😂 
  • h4llon1

Fråga ang CB med veckoindikator, aldrig tagit de innan 😂 
    men tog ett igår em som de stod 1-2 på. Enligt flo var beräknad äl 23/10. Men den kan ha skett så sent som 28.
    fick första positiva med testa Tidigt i torsdags de var alltså på BIM. 
    Enligt mig så kan ju mitt cb stämma, eller bör jag vara orolig? 😅

• Anonym (2)
    h4llon1 skrev 2024-11-12 17:02:25 följande:

Fråga ang CB med veckoindikator, aldrig tagit de innan 😂 
    men tog ett igår em som de stod 1-2 på. Enligt flo var beräknad äl 23/10. Men den kan ha skett så sent som 28.
    fick första positiva med testa Tidigt i torsdags de var alltså på BIM. 
    Enligt mig så kan ju mitt cb stämma, eller bör jag vara orolig? 😅

Testen uppskattar bara veckor, de kan inte mäta något. skulle inte bekymra mig över de testen. Grattis 🥳
  • h4llon1
    Anonym (2) skrev 2024-11-12 17:08:16 följande:
    Testen uppskattar bara veckor, de kan inte mäta något. skulle inte bekymra mig över de testen. Grattis 🥳

Då ska jag sluta oroa mig för det, de har varit ett ångestmoment att ta digitalt för mig av någon anledning? förstår inte varför men de känns så himla läskigt Hahah! 

Jag ser ju att mina stickor blir starkare så borde ju bara kunna lägga ner testandet o bara vara 😅

• mallotti

(Förlåt på förhand över min långa rant)

Blir verkligen galen med det här att försöka skaffa barn. Är inne på 3:e försöket nu och varenda knip och känsla överanalyseras till max! Använder mig av NC och tempat. Den här gången körde jag på rosenrot och det tidigarelade min ägglossning med 2 dagar, så min BIM har flyttats till 17/11.
    En skillnad jag har märkt under den här cykeln är att min temp. i lutealfasen är 0,2 grader högre än vad den annars har varit. Så min analytiska och hoppfulla sida ser det som ett positivt tecken. Däremot har jag haft molvärk sedan äl +4 (vilken är vanligt för mig, fast inte riktigt så tidigt), vilket lugnade ner sig igår, och nu senaste 2 dagarna har jag fått ömma bröst. Inga andra symtom som skulle antyda att någonting händer, fast det är ju ändå tidigt ännu (äl +8). Inbillar jag mig eller ka

Har pratat mycket med min partner, men han förstår inte hur det känns för mig att konstant överanalysera allt som sker i kroppen. Så det är intressant att läsa allas upplevelser i den här tråden.

1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss
    2/11 - Emzor (+)
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan) (+)
    6/11 - Anonym1050 (-)
    6/11 - drömmenomentrio (+)
    6/11 - LinneaSj
    7/11 - h4llon1 (+)
    8/11 - Elvaa11
    9/11 - MG98 (+)
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje) (-)