• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (T)
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-14 08:06:03 följande:

Är ju inte omöjligt att du får ett plus snart, ibland tar det längre tid för ägget att fästa (detta har jag bara läst, ta inte mina ord som sanning). Du får nog avvakta och se, men har du gjort något annorlunda för din hormonella balans denna månad? 

Jag gjorde en spolning av äggstockarna dag 12 i menscykeln. Det var innan min ägglossning. Då såg gynekologen en ledande äggblåsa som var stor och snart mogen. Gynekologen rekommenderade mig att ha sex tre dygn efter spolningen. Vi hade sex två dygn efter spolningen och fyra dygn efter spolningen. Vi som i jag och min sambo, inte jag och gynekologen 🤣 Hahaha! Det jag undrar är om spolningen kan ha sabbat min menscykeln på något sätt! Ägget kanske inte vågade släppa när det var så rent 😆
  • Anonym (En till)
    Emzor1 skrev 2024-11-13 20:42:13 följande:
    Tycker det ser riktigt starkt ut för att vara äl+13! Tror inte du behöver oroa dig alls🥰
    Vad skönt, tack för ditt svar ☺️
  • mothertotwo
    Anonym (T) skrev 2024-11-14 09:32:13 följande:
    Jag gjorde en spolning av äggstockarna dag 12 i menscykeln. Det var innan min ägglossning. Då såg gynekologen en ledande äggblåsa som var stor och snart mogen. Gynekologen rekommenderade mig att ha sex tre dygn efter spolningen. Vi hade sex två dygn efter spolningen och fyra dygn efter spolningen. Vi som i jag och min sambo, inte jag och gynekologen 🤣 Hahaha! Det jag undrar är om spolningen kan ha sabbat min menscykeln på något sätt! Ägget kanske inte vågade släppa när det var så rent 😆
    Hahaha det var roligt att läsa detta. Vad jag har fått till mig kan en dominerande äggblåsa tillbaka bildas, alltså behöver den inte släppa ett ägg. Tänker om den tagit för lång tid på sig. Kroppen är underlig ibland! Skrattande Men tror inte spolningen skulle förstöra något. Men är det inte så att en manlig gynekolog måste ju vara expert på att få en kvinna till njutning hahaha. Det är tillåtet att fantisera ibland 😂 
  • Anonym (Wavemountain)

😍😍😍😍😍 Kan inte tro att det är sant!! Efter 1 år och 4 månaders försök och så många negativa test! 🥹😍🥹😍🥹😍🥲
  • Siripiri
    Busfia skrev 2024-11-13 20:42:11 följande:

Hej!! Jag funderar på om glidmedel kan minimera chansen till befruktning? Jag använder silikonbaserat glidmedel, det enda som funkar på mig pga vulvodyni. Men kan det försämra tro? ni som blivit gravida, har ni använd medel alls och om ni har, vad har ni använt? Fick mens idag så tänkte se över saker till nya cykeln

Googlar man verkar det ju inte bra :/ 
    MEN, det finns ju glidmedel som man kan köra med just när man försöker bli gravid 🥰 

https://www.graviditetskollen.nu/produkter/intimprodukter/fertilitetsglidmedel/fertilsafe-plus-fertilitetsglidmedel?gad_source=1&gbraid=0AAAAADrSFhRoRV67BpVqcBQy5ycb3z_Yl&gclid=CjwKCAiA3Na5BhAZEiwAzrfagOLviX4eVUfQxwVR6nm9mHN-gVcKOTTlzY05x11_v2cUDQqGnd-ZhBoC7D0QAvD_BwE 

• jelins
    Anonym (Wavemountain) skrev 2024-11-14 10:47:08 följande:

😍😍😍😍😍 Kan inte tro att det är sant!! Efter 1 år och 4 månaders försök och så många negativa test! 🥹😍🥹😍🥹😍🥲
    Åh! Stort grattis till dig 😍 vad roligt.
  • Pandan14
    Anonym (Wavemountain) skrev 2024-11-14 10:47:08 följande:

Ooohh stort stort grattis 🥰🥰
  • Anonym (Hoppas o försöker)

Väntan mellan ÄL och BIM? överanalyserar 😂 vill bara veta. Hur slutar man tänka på barnaskapandet?🥲

• Björkskogen
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-14 12:43:25 följande:

Väntan mellan ÄL och BIM? överanalyserar 😂 vill bara veta. Hur slutar man tänka på barnaskapandet?🥲

Jag vet inte. Berätta gärna om du kommer på hur 😂
  • Anonym (Ägglossning?)

Någon mer som får ?mensvärk? i ländryggen ganska tätt effer ägglossning? Jag ska ha haft ägglossning för 7 dagar sedan och börjar redan nu känna av mensvärk då o då, endast i ländryggen. Blir så stressad också och undrar bara om det betyder att det redan är kört med graviditet 🥹 och ifall man redan kommer få mensen så man får världens kortaste lutealfas också😅😫

Svar på tråden BIM November 2024