• Anonym (T)

BIM November 2024

Hej alla! Jag är så nervös att jag mår illa. Jag har BIM imorgon och jag har alltid spottings 2-3 dagar innan mens. Jag har inte fått mina spottings ännu. Jag gjorde en spolning av äggstockarna innan ägglossningen den här månaden. Jag tänker att det kanske retade menscykeln på något sätt och gör att mensen är sen. Men samtidigt kan jag inte sluta tänka på att mina spottings är sena. När jag går igenom min Flo ser jag att mina spottings HAR kommit den här dagen vid ett tillfälle förut, det var i april i år. Så idag går jag ju och tittar i trosorna hela tiden, mår seriöst dåligt av nervositet. Har inte ömma bröst, har känt mig trött men haft svårt att sova. Har varit andfådd. Haft lättare molvärk samt känner mig trött och tung i ryggslutet, som jag brukar ha innan mens. Min sambo ska komma hem med ett graviditetstest ikväll. Jag är på ÄL+9 och BIM-1. Har kort menscykeln och lutealfas. Usch, känns som att dom bruna flygningarna eller bloddropparna kommer när som helst under dagen! Det är så psykiskt påfrestande! 

• Anonym (T)

Jag finns inte med på listan men jag har testat negativt idag, dagen innan BIM. Har fortsatt inga spottings eller mens. 

• Anonym (T)

Jag fortsätter att skriva här och babblar med mig själv, haha! Men det är typ bearbetning I guess.
    Idag har jag BIM. Testade negativt igår. Får alltid spottings innan mens men har inte fått det ännu. Har varit mer eller mindre symtomfri, bara lite typ diffusa symtom som trött och varm. Men idag vaknade jag med ömma bröst. Fortfarande inga spottings och ingen mens. Förstår inte vad min kropp håller på med! När jag öppnade min mens-app i telefonen idag så började den indikera på att jag kanske är gravid. Det enda som ekar i mitt huvud är att jag gjorde en spolning innan ägglossningen den här månaden och att det kanske ruckade på hela menscykeln och att det är därför jag är sen!!! 

• Anonym (T)
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-11 10:21:50 följande:

Lite random kanske men hur mår ni under ägglossning? Jag mår nämligen sämre, trött och nedstämd eller kanske mer existentiell. Samma sak förra månaden och försöker förklara det genom hormoner men borde det inte vara tvärtom vid äl?

När jag var i 20-årsåldern så fick jag alltid mer energi under ägglossning! Då blev jag snygg och pigg och fick glowig hud. Både min dåvarande sambo och min mamma kunde säga: har du ägglossning eller? För tydligen syntes det till och med utåt. Men nu efter att jag fött barn och är i 30-årsåldern så blir jag ful, lågmäld och orolig under ägglossning, helt tvärt om. När jag var i 20-årsåldern hade jag även supertydliga trådiga äggviteflytningar under ÄL. Nu har jag inga flyttningar alls men däremot har jag istället ÄL-smärta. Har dock gjort hormontester och fertilitetsutredning som varit bra, har inte haft nedsatta värden.
  • Anonym (T)

Det här tycker jag känns jättekonstigt? Jag har gjort två negativa test och jag har mörkröda spottings. Jag är van vid att ha spottings innan mens men inte att mensen är såhär sen?!? Det här blir fjärde dagen med mörkrött i bindan men det är inte min vanliga mens och jag har inte fått min vanliga mensvärk ännu. Min vanliga mens är mycket riklig och flödar på ordentligt. Det här är sparsamt men mer än några droppar liksom. Något mer som är konstigt är att jag inte har ont i brösten på morgonen men på kvällen är dom jätteömma??!
  • Anonym (T)
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-14 08:06:03 följande:

Är ju inte omöjligt att du får ett plus snart, ibland tar det längre tid för ägget att fästa (detta har jag bara läst, ta inte mina ord som sanning). Du får nog avvakta och se, men har du gjort något annorlunda för din hormonella balans denna månad? 

Jag gjorde en spolning av äggstockarna dag 12 i menscykeln. Det var innan min ägglossning. Då såg gynekologen en ledande äggblåsa som var stor och snart mogen. Gynekologen rekommenderade mig att ha sex tre dygn efter spolningen. Vi hade sex två dygn efter spolningen och fyra dygn efter spolningen. Vi som i jag och min sambo, inte jag och gynekologen 🤣 Hahaha! Det jag undrar är om spolningen kan ha sabbat min menscykeln på något sätt! Ägget kanske inte vågade släppa när det var så rent 😆
Svar på tråden BIM November 2024