• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Emzor1
    Anonym (Wavemountain) skrev 2024-11-14 10:47:08 följande:

😍😍😍😍😍 Kan inte tro att det är sant!! Efter 1 år och 4 månaders försök och så många negativa test! 🥹😍🥹😍🥹😍🥲
    Stort grattis 😍❤️
  • Emzor1

Kan man inte göra en Facebook grupp som kräver inbjudan? den bf juli 2025 som finns är så stor så det blir liksom inte ?personligt? eller familjär eftersom även folk utanför forumet hoppar in ???? någon som vet hur man gör?

• mothertotwo
    Anonym (N) skrev 2024-11-14 17:14:07 följande:
    Jag plussade förra cykeln på äl + 9. Lutealfas alltid på 10-11 dgr 😊
    Har du en menscykel på 31 dagar? :) 

Jag har oregelbunden mens, men dem senaste tre månaderna har den varit regelbunden. 31, 33, 31 :) Ägglossningssmärta mellan den 10-12 nov och nu känner jag absolut ingenting. Börjar få lite små ömma tuttisar och fylliga men det brukar komma typ 6 dagar innan mens. En pms vecka helt enkelt! Det blir bim för mig om 7 dagar. 

Får hålla ut till den 21 med att testa helt enkelt. 
  • Marvy

Jag var och tog blodprover idag på progesteron och östrogen, på cykeldag 22 - 7e dagen efter ägglossning. Tog blodproverna då jag är stressad och orolig över kortare lutealfas. Vad jag förstod det som var det bra att även ta östrogen tillsammans progesteron för att identifiera ev hormonell obalans. Bokade proverna privat så inge läkare att diskutera resultaten med. är det någon som tagit dessa blodprov efter ägglossning och har någon koll? Bifogar en bild på mina värden, enligt en kalkyl så verkar det då som att jag kan ha östrogendominans? 😬🥺 vet någon om detta då kan orsaka problem att bli gravid..? 
  • Siripiri
    Marvy skrev 2024-11-14 17:28:27 följande:
    Jag var och tog blodprover idag på progesteron och östrogen, på cykeldag 22 - 7e dagen efter ägglossning. Tog blodproverna då jag är stressad och orolig över kortare lutealfas. Vad jag förstod det som var det bra att även ta östrogen tillsammans progesteron för att identifiera ev hormonell obalans. Bokade proverna privat så inge läkare att diskutera resultaten med. är det någon som tagit dessa blodprov efter ägglossning och har någon koll? Bifogar en bild på mina värden, enligt en kalkyl så verkar det då som att jag kan ha östrogendominans? 😬🥺 vet någon om detta då kan orsaka problem att bli gravid..? 

Enligt Jenny Koos kan de det..
    Har du några av symptomen som är uppradade till höger? 👇🏼

• Pandan14
    Anonym (En till) skrev 2024-11-14 17:16:07 följande:
    Jag håller med men vågar inte gå med i BF juli gruppen på fb om jag skulle råka känna nån där 😂
    Sant men å andra sidan är väll den personen med gravid för hoppingsvis ☺️
  • Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-11-14 17:26:27 följande:

Kan man inte göra en Facebook grupp som kräver inbjudan? den bf juli 2025 som finns är så stor så det blir liksom inte ?personligt? eller familjär eftersom även folk utanför forumet hoppar in ???? någon som vet hur man gör?

Ahaaa, det skulle väll vara om man gör en privat grupp kanske? ☺️ hade ni vart intresserade?
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-11-14 18:32:55 följande:
    Ahaaa, det skulle väll vara om man gör en privat grupp kanske? ☺️ hade ni vart intresserade?
    Jag hade gärna varit med i den ☺️ Min förra familjelivsgrupp när jag väntade sonen hade en sådan, blev väldigt familjärt eftersom man ändå hade ett litet hum om allas resa osv☺️
  • Anonym (N)
    mothertotwo skrev 2024-11-14 17:28:23 följande:
    Har du en menscykel på 31 dagar? :) 

Jag har oregelbunden mens, men dem senaste tre månaderna har den varit regelbunden. 31, 33, 31 :) Ägglossningssmärta mellan den 10-12 nov och nu känner jag absolut ingenting. Börjar få lite små ömma tuttisar och fylliga men det brukar komma typ 6 dagar innan mens. En pms vecka helt enkelt! Det blir bim för mig om 7 dagar. 

Får hålla ut till den 21 med att testa helt enkelt. 
    Har en cykel på allt från 31-34 dagar 😊.
    Lycka till med testandet, håller tummarna! Har själv gått över till December gruppen men hänger kvar lite här ändå. 
Svar på tråden BIM November 2024