• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Pandan14
    h4llon1 skrev 2024-11-15 14:54:34 följande:

Äntligen fick jag riktigt starkt på sticka från gravidkollen! 🤩 
    varit så orolig för jag tycker de varit så svaga men så äntligen idag var de riktigt starkt! 

nu har jag bara ett test kvar så nu får de va slut på testandet 😅

Visst känns de så skönt när man verkligen få de där tydliga strecket 😍 stort grattis igen 
  • Pandan14

Var ju bara tvungen att ta ett till test för att se om det utvecklar sig och det ser så bra ut!! Aldrig fått ett såhär tydligt streck 😍
  • MG98
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-15 13:42:19 följande:

Hejsan gänget. Jag kom med den här trådens första plus i slutet av oktober. Lyckan total, men den varade inte länge tyvärr. Tidigt missfall 😭💔 

Jag har brutit ihop litegranna men blickar nu framåt. Ska man behöva genomlida missfall så är det väl bäst om det sker tidigt och att kroppen löser det snabbt och självständigt. Jag hoppas att jag får vara en av dom som plussar snabbt igen efter missfall 🙏🏻☺️

Jag får lov att gratulera alla ni som fått plus efter mig och hejar vidare på resten av oss som väntar och kämpar på.

Jag känner att ÄL är på gång och hoppas kroppen inte ballat ur så det ska krångla men det känns som att det närmar sig. BIM borde bli i slutet av november i så fall.

Då är vi två ❤️ Jättejobbigt verkligen.. Jag får dock nästa BIM i december så har hoppat in i den tråden. 

Håller tummarna för oss! 🙏🏽 
  • Eost
    Pandan14 skrev 2024-11-15 16:24:37 följande:

Var ju bara tvungen att ta ett till test för att se om det utvecklar sig och det ser så bra ut!! Aldrig fått ett såhär tydligt streck 😍
    Grattis 😍
  • AngieF

Jag fick veta att jag fått ett MA 24/10. Var då i v12 men det fanns bara en tom hinnsäck daterat till 8+3 där inne och de trodde embryot hade tillbakavecklats (?) i v6. Jag fick en tablett mifegyne 25/10 och började blöda och ha som värkar 26/10. På eftermiddagen åkte vi in till kvinnokliniken där de senare bekräftade att allt kom ut utan att jag behövde ta de resterande tabletterna. Blödde en del i ett par dagar men sen var det bara brunaktiga flytningar till och från i Max en vecka. 

Jag tog första graviditetstestet ett par dagar efter jag varit på sjukhuset och då visades ett svagt streck, den 2/11 var det sedan negativt.

Om jag räknar 26/10 som mensens första dag borde jag haft ägglossning 10/11 enligt min mensapp. Jag har testat för ägglossning varje dag sen jag fick negativt gravtest för att se om det kommer någon stegring, vilket jag inte sett än. 

Är det någon som fått MA/MF som kan berätta när ni fick ägglossning efter det?

• Anonym (2)
    AngieF skrev 2024-11-15 18:54:38 följande:

Jag fick veta att jag fått ett MA 24/10. Var då i v12 men det fanns bara en tom hinnsäck daterat till 8+3 där inne och de trodde embryot hade tillbakavecklats (?) i v6. Jag fick en tablett mifegyne 25/10 och började blöda och ha som värkar 26/10. På eftermiddagen åkte vi in till kvinnokliniken där de senare bekräftade att allt kom ut utan att jag behövde ta de resterande tabletterna. Blödde en del i ett par dagar men sen var det bara brunaktiga flytningar till och från i Max en vecka. 

Jag tog första graviditetstestet ett par dagar efter jag varit på sjukhuset och då visades ett svagt streck, den 2/11 var det sedan negativt.

Om jag räknar 26/10 som mensens första dag borde jag haft ägglossning 10/11 enligt min mensapp. Jag har testat för ägglossning varje dag sen jag fick negativt gravtest för att se om det kommer någon stegring, vilket jag inte sett än. 

Jag trackade aldrig första ägglossning men hade mensblödning fem veckor efter ma i samma vecka som dig. Hoppas ni får er take home baby 🙏
  • Väntarpå4an
    MG98 skrev 2024-11-15 18:31:58 följande:
    Då är vi två ❤️ Jättejobbigt verkligen.. Jag får dock nästa BIM i december så har hoppat in i den tråden. 

Håller tummarna för oss! 🙏🏽 
    Vi är tre❤️ (2a missfallet på raken för mig) jag har också bim i december så är med i den tråden nu också

Håller tummarna stenhårt för oss🙏
  • Väntarpå4an
    AngieF skrev 2024-11-15 18:54:38 följande:

Jag fick mf i juli/aug och nu i oktober. Dock tidiga så då räknas de ju mer som mens och har kommit igång som vanligt. Än har jag inte fått äl efter senaste mf men räknar med att den kommer nästa ev veckan efter det. 

Beklagar sorgen för er ❤️
  • Väntarpå4an
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-15 15:09:41 följande:

Nä inte jag heller! Jag brukar ha molande värk men aldrig såhär kraftiga hugg, hoppas det är något! 

Jag har bim 27e ungefär (kan skifta 1-2 dagar), när ska du börja testa? 

Min trea gav mig fruktansvärda hugg i livmodern som gjorde att jag sökte vård. Fick reda på att jag va gravid på gyn😅❤️
  • Eost
    Väntarpå4an skrev 2024-11-15 19:19:42 följande:
    Min trea gav mig fruktansvärda hugg i livmodern som gjorde att jag sökte vård. Fick reda på att jag va gravid på gyn😅❤️
    Åh hoppas hoppas det är samma för oss 😄❤️
Svar på tråden BIM November 2024