• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (låtdethändadennagång)

Hej!

vi försöker återigen att få det att lyckas! första gången jag använder mig av ägglossningstest, kan någon hjälpa mig att tolka när jag kommer ha min ?peak? bara genom att kika på dessa test? nedersta togs idag på eftermiddagen. Funderar även på hur stor chansen är till graviditet är om vi ?bebisdansat? idag, även fast ägglossning inte skett än. kommer såklart fortsätta med äl test och bebisdans närmsta dagarna.

kram till er alla, ha en fin lördag🥰
  • Anonym (Ägglossning?)
    Anonym (låtdethändadennagång) skrev 2024-11-16 20:21:43 följande:
    Hej!

vi försöker återigen att få det att lyckas! första gången jag använder mig av ägglossningstest, kan någon hjälpa mig att tolka när jag kommer ha min ?peak? bara genom att kika på dessa test? nedersta togs idag på eftermiddagen. Funderar även på hur stor chansen är till graviditet är om vi ?bebisdansat? idag, även fast ägglossning inte skett än. kommer såklart fortsätta med äl test och bebisdans närmsta dagarna.

kram till er alla, ha en fin lördag🥰
    Svårt att säga men utifrån egna erfarenheter skulle jag tippa på typ i övermorgon 😁
  • Anonym (låtdethändadennagång)
    Anonym (Ägglossning?) skrev 2024-11-16 20:29:50 följande:
    Svårt att säga men utifrån egna erfarenheter skulle jag tippa på typ i övermorgon 😁
    Iiih spännande!! nu har vi försökt ett år, men utan resultat. Jag är en sån tokig person som tror på mycket hokus pokus, änglanummer och sådant. Har sett massor av det senaste dagarna, samma siffror och önskar mig samma sak varje gång. kanske är bebisgudarna med mig denna gång🤞🏼🤞🏼❤️
  • Anonym (K Anonym)

Någon som upplevt ökade krämiga flytningar & ökad urinering strax efter ägglossning? Vad kan det bero på? 

• Eost
    mothertotwo skrev 2024-11-16 20:15:26 följande:
    Så är mina bröst med! Har alltid svullna och ömmande vårtgårdar med, men nu har jag inte det utan har mer en små tyngd och ömmande i själva brösten. Små pirrar i dem typ. 😅
    Känner igen mig precis i din beskrivning 😄 hoppas att det faktiskt är något positivt denna månad 😁😁
  • mothertotwo
    Eost skrev 2024-11-16 21:07:58 följande:
    Känner igen mig precis i din beskrivning 😄 hoppas att det faktiskt är något positivt denna månad 😁😁
    Jag hoppas verkligen det! Vill gärna ha en juli/augusti bebis. Bästa tiden att få barn på är våren eller sensommar 👌😂
  • Anonym (Wavemountain)
    xxmica skrev 2024-11-16 13:36:42 följande:

Hej!

jag ska få min mens på tisdag 19/11 och tog ett clearblue digitalt ultratest imorse som var negativt. 

tror ni det är kört för oss denna gång eller ska jag fortfarande testa mig på tisdag?

Jag testade 2 gg med tidigt Clearblue test och fick negativt de var 5 och 3 dagar innan BIM sedan väntade jag till morgonen dag 3 med försenad mens och då var det positivt 

Vänta tills bim och testa då istället eller någon dag efter 
  • mothertotwo

Vad fan hände här?! Jag började gråta till idol när en favorit lämnade. Jag är känslig annars också, men alltså brukar kunna hålla tillbaka tårarna. Nu sprutade tårarna ut och sambon titta på mig och började skratta... den sjukaste pms månaden på läääänge.

• Anonym (blomman)

BIM på torsdag 21/11 och jag kunde inte hålla mig, utan tog precis ett testa tidigt test. Negativt. Vet att hoppet inte är över förrän mensen kommer, men fan vad mitt hopp ändå sänktes efter de negativa testet...Försökt sen maj och vill inget hellre än att få ett plus och få bli mamma 😔 drömt om en vår/sommarbebis så länge haha! Usch nej, vilken tråkig start på söndagen. Märker ej heller något annorlunda i kroppen så jag förväntar mig mensen nästa vecka 😔

• Nanathalie
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-17 07:40:24 följande:

BIM på torsdag 21/11 och jag kunde inte hålla mig, utan tog precis ett testa tidigt test. Negativt. Vet att hoppet inte är över förrän mensen kommer, men fan vad mitt hopp ändå sänktes efter de negativa testet...Försökt sen maj och vill inget hellre än att få ett plus och få bli mamma 😔 drömt om en vår/sommarbebis så länge haha! Usch nej, vilken tråkig start på söndagen. Märker ej heller något annorlunda i kroppen så jag förväntar mig mensen nästa vecka 😔

Jag vågar inte testa men kan inte låta bli att vänta länge till. Så ambivalent i mina känslor 😂 jag vet ju att det kan vara negativt flera dagar innan det till slut blir positivt. Men ändå. Håller tummarna för oss. Vi har också försökt sedan maj, men har 2 sedan tidigare som är stora nu (dock inget gemensamt med min man). 
Svar på tråden BIM November 2024