• Sand13

BIM juli 2024

Vi som hoppas på plus i juli kan följas åt här. ☺ Välkomna att joina ❤

• Svar på tråden BIM juli 2024
  • Snorkfrökenhär
    EJT skrev 2024-07-15 16:52:11 följande:

BIM idag och tog tidigt gravtest, tyvärr negativt så idag slutar jag också med progresterontillskottet. Mensen kommer sannolikt inom närmsta två dagarna. Lite mensvärk idag så den verkar tom vilja bryta igenom av sig själv!

Äsch vad tråkigt? Nya tag 💪🏻
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-15 19:31:14 följande:

Hoppar in här! Väntar på ÄL ska bekräftas ☺️
    Vi försöker oss på en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år.
    Har inte skyddat oss sen januari men min cykel har varit väldigt oregelbunden fram till dom två senaste månaderna men med kort lutealfas. Har tagit Inositol i två månader och nu även munkpeppar denna månad. Så nu håller vi tummarna att vi lyckats denna månad 😊
    BIM 24/7 men om försöken att förlänga lutealfasen fungerat kan den va nån dag senare. 

Grattis till alla er som redan plussat! PlusGlad

Vi med försöker få en sladdis 😅🙏🏻 Har barn på 9 och 12 år redan. Ibland tänker jag att vi är tokiga som vill börja om, men samtidigt mysigt ju och känns spännande med en sista liten en 🥰 Jag har räknat ut att BIM blir 25/7 för mig så vi har nästan  lika lång väntan. Lycka till 😄
  • Snorkfrökenhär
    Lugnoro skrev 2024-07-15 20:24:20 följande:

Hade positivt på äl-test dag 13. Men det ser konstigt ut. Suck. 
    Många gånger har min temp gjort en störtdykning precis innan ÄL eller på ÄL, kanske är så för dig denna gång? Eller så sovit konstigt? Tempen kan ju va känslig ibland? 
  • Anonym (Sladdis)
    Nanathalie skrev 2024-07-15 21:40:01 följande:
    Välkommen!

Jag har också 2 barn sedan tidigare födda -13 och -17 så ungefär som du! Kul att du börjar få en mer regelbunden cykel. Jag har bim 23/7!
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-15 22:11:23 följande:
    Vi med försöker få en sladdis 😅🙏🏻 Har barn på 9 och 12 år redan. Ibland tänker jag att vi är tokiga som vill börja om, men samtidigt mysigt ju och känns spännande med en sista liten en 🥰 Jag har räknat ut att BIM blir 25/7 för mig så vi har nästan  lika lång väntan. Lycka till 😄

Tack! 
    Ja det är med lite skräckblandad förtjusning 😂
    Men känns som att fördelarna väger upp nackdelarna med att börja om 🥰
    Ja denna väntan är dryg.. Får fylla dagarna med massa skoj så tiden går 😁

Lycka till! ❤️
  • Nanathalie

Min molvärk sitter i och är verkligen öm över livmodern om jag lägger tryck på. Jag fick världens svamp efter äl som jag försökt behandla men går sådär. Mår också lite illa ikväll med sura uppstötningar och upplever LITE ömma bröst.

Beställde megatidiga tester från Ablo som kommer imorgon. Känns nu som om jag skulle bli extremt förvånad om de var negativa till helgen men vem vet. Kroppen kan ju spela en ett spratt.

Jag reflekterade också över en sak. Jag började blöda lite lätt när jag och maken hade sex igår morse. Är det någon som upplever samma? Kände även mig öm längst in. Vill ju inte förstöra något om det nu faktiskt har tagit sig.

Någon som känner igen sig?

• Lugnoro
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-15 22:14:08 följande:
    Många gånger har min temp gjort en störtdykning precis innan ÄL eller på ÄL, kanske är så för dig denna gång? Eller så sovit konstigt? Tempen kan ju va känslig ibland? 
    Tack för svar. Jag tänker också så. Men nu är det ju två störtdykningar. Funderar på om kroppen försöker ha ägglossning, men misslyckas. Jag har sovit bra, men det har hänt mycket de här dagarna. 
  • JustinzeVar
    Nanathalie skrev 2024-07-15 22:54:46 följande:

Min molvärk sitter i och är verkligen öm över livmodern om jag lägger tryck på. Jag fick världens svamp efter äl som jag försökt behandla men går sådär. Mår också lite illa ikväll med sura uppstötningar och upplever LITE ömma bröst.

Beställde megatidiga tester från Ablo som kommer imorgon. Känns nu som om jag skulle bli extremt förvånad om de var negativa till helgen men vem vet. Kroppen kan ju spela en ett spratt.

Jag reflekterade också över en sak. Jag började blöda lite lätt när jag och maken hade sex igår morse. Är det någon som upplever samma? Kände även mig öm längst in. Vill ju inte förstöra något om det nu faktiskt har tagit sig.

Finns det megatidiga tester? Måste beställa!😂 Har bim typ samtidigt som du, eller ja 24/7. Tog precis ett RFSU testa-tidigt. Det visade negativt precis som jag någonstans visste att det skulle göra för min äl var bara för 4-5 dagar sedan (haha har blivit knäpp). Men har haft så starka symptom som är helt nya för mig, inte som tidigare när jag varit inbillningssjuk? jag känner precis som du att jag skulle bli förvånad om jag inte är gravid denna månad, men inte pga symptom jag haft utan mer för att jag har en känsla i min kropp som jag inte kan förklara. Vågar knappt säga det, men men. 

Ang. Blödning vid sex så kan det väl bero på känsligare slemhinnor vid ev graviditet har jag läst.. har dock själv inte upplevt det, själv är jag snustorr i näsan och fått lite näsblod i två dagar😂 
    Kan inte tänka mig att sex skulle förstöra något om det tagit sig men förstår tankarna..

• knyttets
    Nanathalie skrev 2024-07-15 22:54:46 följande:

Tror du kan vara lugn! Samlag kan inte förstöra en lyckad graviditet. Kan det ha varit torra/sköra slemhinnor eller nidblödning? 

Här kom ägglossningen tidigare än väntat och jag är nu på ÄL+7 och tycker mig känna något. Ömhet i nedre delen av magen som kommer och går och ömma bröst. Hunger och trötthet. Också maken såg på mig igår och frågade om jag är gravid, men försöker dra ut på testandet. Blir lätt testgalen 😅 Med första barnet plussade jag svagt äl+9 och tydligare äl+10 och då också positivt på digitalt test. Så nåååågra dagar till..
  • Nanathalie
    JustinzeVar skrev 2024-07-16 07:43:15 följande:

Finns det megatidiga tester? Måste beställa!😂 Har bim typ samtidigt som du, eller ja 24/7. Tog precis ett RFSU testa-tidigt. Det visade negativt precis som jag någonstans visste att det skulle göra för min äl var bara för 4-5 dagar sedan (haha har blivit knäpp). Men har haft så starka symptom som är helt nya för mig, inte som tidigare när jag varit inbillningssjuk? jag känner precis som du att jag skulle bli förvånad om jag inte är gravid denna månad, men inte pga symptom jag haft utan mer för att jag har en känsla i min kropp som jag inte kan förklara. Vågar knappt säga det, men men. 

Ang. Blödning vid sex så kan det väl bero på känsligare slemhinnor vid ev graviditet har jag läst.. har dock själv inte upplevt det, själv är jag snustorr i näsan och fått lite näsblod i två dagar😂 
    Kan inte tänka mig att sex skulle förstöra något om det tagit sig men förstår tankarna..

Haha vad ska man säga.. man greppar väl halmstrån när man är en testoman.... har så mycket tester inför denna bim. Jag köpte Ablo Pharma som mäter 5, istället för cb early som mäter 10 (jag har förvisso dessa också men tänkte börja med de som mäter 5 för att inte bli besviken.)

Jag känner som du. Jag känner en glädje på något sätt nästan ett rus. 0% som pms, vilket molvärk/mensvärk annars skulle innebära då min pms INTE är att leka med utan ppiller. Vanliga tester som mäter 25 visar solklart negativt här iallafall.

Håller tummarna för oss! Må tiden gå FORT!!

Ja så kan det ju kanske vara, man blir ju bara lite nervig när det kommer blod när man tror man är gravid. Dont like it. Tar lite bort charmen att stressa över mf när man ska ligga... 
  • Nanathalie
    knyttets skrev 2024-07-16 07:48:52 följande:
    Tror du kan vara lugn! Samlag kan inte förstöra en lyckad graviditet. Kan det ha varit torra/sköra slemhinnor eller nidblödning? 

Här kom ägglossningen tidigare än väntat och jag är nu på ÄL+7 och tycker mig känna något. Ömhet i nedre delen av magen som kommer och går och ömma bröst. Hunger och trötthet. Också maken såg på mig igår och frågade om jag är gravid, men försöker dra ut på testandet. Blir lätt testgalen 😅 Med första barnet plussade jag svagt äl+9 och tydligare äl+10 och då också positivt på digitalt test. Så nåååågra dagar till..
    Men hur avis på att du kan plussa så jävla tidigt. Jag vet ju inte när jag plussar men känner helt klart att sådant flyt har jag nog inte direkt. Jag har också äl+7 idag och inget plus i sikte med vanligt gravtest.

Har du plussat med testa tidigt eller de "vanliga" äl+9/10 senast? Så himla intressant hur olika det kan vara, alltså om man är låghormonare eller ej.

Håller iaf tummarna för att det är nu det händer!
Svar på tråden BIM juli 2024