• Sand13

BIM juli 2024

Vi som hoppas på plus i juli kan följas åt här. ☺ Välkomna att joina ❤

• Svar på tråden BIM juli 2024
  • knyttets
    Nanathalie skrev 2024-07-16 09:28:32 följande:
    Men hur avis på att du kan plussa så jävla tidigt. Jag vet ju inte när jag plussar men känner helt klart att sådant flyt har jag nog inte direkt. Jag har också äl+7 idag och inget plus i sikte med vanligt gravtest.

Har du plussat med testa tidigt eller de "vanliga" äl+9/10 senast? Så himla intressant hur olika det kan vara, alltså om man är låghormonare eller ej.

Håller iaf tummarna för att det är nu det händer!
    Jag kan mycket väl bara haft otrolig tur också! Men dagarna stämmer då jag fångade ägglossningen med tester. Äl+9 var det rfsu testa tidigt om jag inte minns fel och då var det så svagt så jag trodde att jag inbillade mig. Men på äl+10 tydligt streck på clearblues tidiga test på kvällen och "gravid 1-2" på digitalt. Testade på skoj igen i vecka 7 med vanligt rfsu och då var teststrecket starkare än kontrollstrecket 😄 Så med tiden visar det sig för alla, men sååå tungt när man är otålig.
  • Nanathalie

Äl+7 och negativt gravtest från Ablo Pharma (duhhh såklart på äl+7 men kunde inte låta bli).

• Snorkfrökenhär

Vad spännande dagar för många av er som har så mkt känningar och symtom. Spännande väntan även för mig som är så nyfiken för er skull haha 😄

Jag med är ordentligt öm i magen/livmodern. Sticker och ömmar, gör ont om man trycker på magen. Varit väldigt orolig i magen också?För tidigt för gravsymtom så beror väl bara på att ÄL varit. ÄL+3 idag. 

• Nanathalie
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-16 22:18:28 följande:

Vad spännande dagar för många av er som har så mkt känningar och symtom. Spännande väntan även för mig som är så nyfiken för er skull haha 😄

Jag med är ordentligt öm i magen/livmodern. Sticker och ömmar, gör ont om man trycker på magen. Varit väldigt orolig i magen också?För tidigt för gravsymtom så beror väl bara på att ÄL varit. ÄL+3 idag. 

Känner samma går in och kollar om någon fått ett plus än typ hela tiden!! Man gläds och är så nyfiken!

Kan ju bero på äl, eller att ägget fäster? Eller så hade du kanske äl lite tidigt och detta är växtvärk? Kroppen är spännande och typ jättejobbig när det kommer till sånthär.

Jag tycker min molvärk gett sig.. börjar bli dags att testa med testa-tidigt snart (äl+8 idag). Vill sååå ha ett plus men har gått från att känna mig säker på att det är en graviditet till orolig att jag inbillar mig.. suck
  • JustinzeVar

Dom symptomen jag haft sedan äl som jag inte känner igen från tidigare när jag varit skengravid är typ som bortblåsta. Och den super starka KÄNSLAN av att det denna månaden tagit sig har av nån anledning också minskat, trots att jag just nu mår rejält illa. Illamående är av nån anledning mitt störta tecken på just skengraviditet haha då jag alltid mått illa dom månaderna jag fått minus. Så kanske därför jag tappat hoppet.

Är på bim -7 eller bim -9 beroende på om man räknar från första dagen med positivt äl test eller två dagar efter då ägget troligtvis släppt. 

Vad i hela friden underhåller man sin hjärna med under sista veckan av väntan?? Någon som har tips?😂

• Nanathalie
    JustinzeVar skrev 2024-07-17 10:45:39 följande:

Dom symptomen jag haft sedan äl som jag inte känner igen från tidigare när jag varit skengravid är typ som bortblåsta. Och den super starka KÄNSLAN av att det denna månaden tagit sig har av nån anledning också minskat, trots att jag just nu mår rejält illa. Illamående är av nån anledning mitt störta tecken på just skengraviditet haha då jag alltid mått illa dom månaderna jag fått minus. Så kanske därför jag tappat hoppet.

Är på bim -7 eller bim -9 beroende på om man räknar från första dagen med positivt äl test eller två dagar efter då ägget troligtvis släppt. 

Vad i hela friden underhåller man sin hjärna med under sista veckan av väntan?? Någon som har tips?😂

Känner såååå igen mig. Hur kan dagarna gå så förbannat jävla långsamt!! Jag LIDER med tanke på att denna cykel hittills är 35 dagar lång och skall enligt min "flo"-app kommer mensen 14 dagar efter äl vilket innebär om 7-8 dagar om jag reggat äl rätt ich precis som du, ska man räkna frpn pos ältest eller 12-36h efter detta ältest då ägger faktiskt släpper. Allt är så förbannat oklart och jag som har kontrollbehov. Förstå min frustration!! Skit.
  • Snorkfrökenhär

Gäller att försöka hålla sig sysselsatt så man inte funderar eller känner efter för mkt men det är ju verkligen lättare sagt än gjort 🙈

Då jag är på resande fot för tillfället så går dagarna rätt fort och jag hinner inte fundera alla dagar, men så kommer en regnig dag och så kommer funderingar och jag blir ivrig och förväntansfull 😅 

• JustinzeVar
    Nanathalie skrev 2024-07-17 14:07:40 följande:
    Känner såååå igen mig. Hur kan dagarna gå så förbannat jävla långsamt!! Jag LIDER med tanke på att denna cykel hittills är 35 dagar lång och skall enligt min "flo"-app kommer mensen 14 dagar efter äl vilket innebär om 7-8 dagar om jag reggat äl rätt ich precis som du, ska man räkna frpn pos ältest eller 12-36h efter detta ältest då ägger faktiskt släpper. Allt är så förbannat oklart och jag som har kontrollbehov. Förstå min frustration!! Skit.
    Ja!! Och efter att ha levt ett helt liv med sin egen kropp (i mitt fall snart 30 år) så kan man ju tycka att man borde lärt känna den tillräckligt för att förstå allt som sker men nej, man blir ständigt både förvirrad och förvånad😅 min cykel varierar mellan 26-34 dagar och allt som har med lutealfas att göra har jag noll koll på. Kanske har jag en längre lutealfas är ?normala? 14 dagar och då flyttar ju sig bim ÄNNU EN GÅNG. Man blir ju snurrigare och snurrigare ju mer man tänker 😂 Samma kontrollbehov här..och man blir totalt knäpp 
  • EmmaJoh

Justin­zeVar jag fick också näsblod i går och jag har aldrig haft det förut! BIM ca 21/7, inte testat än men öm i livmodern och sticker lite. Mycket, kladdiga flytningar som jag annars knappt har alls. Kissar massor flera gånger om dagen. Och otroligt trött, men det är jag nog alltid. 😅

• JustinzeVar
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-17 16:16:43 följande:

Gäller att försöka hålla sig sysselsatt så man inte funderar eller känner efter för mkt men det är ju verkligen lättare sagt än gjort 🙈

Då jag är på resande fot för tillfället så går dagarna rätt fort och jag hinner inte fundera alla dagar, men så kommer en regnig dag och så kommer funderingar och jag blir ivrig och förväntansfull 😅 

Jaså resande fot alltså! Får säga till mannen att vi måste ta en sista-minuten för att bota min övertänkande och troligen skengravida hjärna😎
    Jag tror jag läst varenda symtom/gravidtråd som finns här på familjeliv så fort jag inte varit sysselsatt och tankarna börjat ha sig. Och det hjälper ju inte direkt. Nu ska jag försöka att åtminstone hålla mig enbart till denna tråd😅 

Svar på tråden BIM juli 2024