• Sand13

BIM juli 2024

Vi som hoppas på plus i juli kan följas åt här. ☺ Välkomna att joina ❤

• Svar på tråden BIM juli 2024
  • Juliaaaaaaaaa
    Lindavs skrev 2024-07-11 09:15:10 följande:
    ÅÅÅH! Vad glad jag blir :D Grattis! Kanske bara en "genombrottsblödning" eller vad det nu heter. Hoppas att liten håller sig på plats och mår bra hela vägen tills 40 veckor gått! 

Jag har även haft lite ont i länden och över äggstockarna... men det skulle ju lika gärna kunna vara cystor... eller önsketänkande. Jag är bara äl+10 på lördag... så ingen idé att testa tidigare för min del, även om jag verkligen önskar att jag kunde få svar NU!
    Tack så mycket😀❤️ jaa jag hoppas verkligen det! Åh det låter ju väldigt spännande, jag ska verkligen hålla alla tummar!💕
  • EJT

Jag är så sjukt uppblåst, rapig, magkatarrig med sug i magen och illamående. Magakatarr var mitt första och främsta symtom med mitt första barn, och även de tydligaste vid mins två nu senaste missfall... Jag försöker inte få upp hoppet för mycket, speciellt inte då jag äter progresterontillskott som jag tror kan ge liknande symtom. Det jobbiga är att jag märker att även min partner får upp hoppet, han har inte sagt något än men han påpekar flera ggr att jag är så rapig, uppblåst mm och frågar hur jag mår i och med magbesvären. Han är fullt medveten om att det varit exakt såhär förut - när jag varit gravid - så jag tror han själv funderar lite om så kan vara fallet... 

BIM-3 imorgon och funderar på om jag ska våga göra tidigt gravtest eller ej. Tempkurvan talar inte för graviditet och eg inget annat symtom heller utöver det magkatarriga, men det är ju så svårt att vänta! 

• Juliaaaaaaaaa
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-07-11 17:45:19 följande:

Hoppar ur tråden här - fick mensen idag! 

Helt förstörd och vill ge upp. Läkarbesök på måndag då maken ska med så att jag blir lyssnad på? orkar inte detta eviga minus minus minus-helvete!

Känns som att alla blir gravida utom vi! Är glad för er skull!

1/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket - plussat 28/6

1/7, Hoppas på barn nr.4 , 2:a försöket plussat 29/6
    3/7 OtroligtAnonym1989, 2a barnet, 13e försöket. Negativta test. Mens 11/7.
    6/7, Micasto, 1:a barnet, 1:a IVF-försöket - mens+neg test 29/6
    7/7 Söderloppan, 1a barnet, 3:e försöket efter missfall
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon)
    9/7, 2025Mackenzie, 2:a barnet, 1:a försöket
    9/7, Juliab, 2:a barnet, 10e försöket. Två missfall. 
    11/7 Morticia91 1a barnet 7de försöket.
    11/7 2kiddo 3dje barnet, 1a försöket
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    15/7, Juliaaaaaaaaa, 1:a barnet, 4:e försöket efter missfall 
    15/7 EJT, 2:a barnet, 9:onde försöket efter två missfall (senaste två försöken) 
    16/7, Lindavs, 2:a barnet, 5:e försöket efter utomhavandeskap
    21/7 Signatur, 1:a barnet, 10:e försöket
    23/7 viplanerar3an, 3:e barnet 
    24/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall
    26/7, Snorkfrökenhär, 3:e barnet, 3:e försöket
    27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket
    30/7 mammaatillen, 2a barnet (1a för sambon), 8e försöket
    30/7 knyttets, 2:a barnet, 2:a försöket
    Åh vad tråkigt😔 Men bra att du har en läkartid och se till att stå på dig så att de lyssnar på dig! Det kommer snart ska du se❤️
  • Anonym (AO)

BIM -6 idag
    Tog ett test men fick fullt upp med andra barnen så kollade på det efter avläsningstiden (ca 1,30 efter)

är det kemiskt positivt?
    statusen är molvärk, svagt illamående och stickningar i brösten

• Juliaaaaaaaaa

1/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket - plussat 28/6

1/7, Hoppas på barn nr.4 , 2:a försöket plussat 29/6
    3/7 OtroligtAnonym1989, 2a barnet, 13e försöket. Negativta test. Mens 11/7.
    6/7, Micasto, 1:a barnet, 1:a IVF-försöket - mens+neg test 29/6
    7/7 Söderloppan, 1a barnet, 3:e försöket efter missfall
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon)
    9/7, 2025Mackenzie, 2:a barnet, 1:a försöket
    9/7, Juliab, 2:a barnet, 10e försöket. Två missfall. 
    11/7 Morticia91 1a barnet 7de försöket.
    11/7 2kiddo 3dje barnet, 1a försöket
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    15/7, Juliaaaaaaaaa, 1:a barnet, 4:e försöket efter missfall - plussat 10/7
    15/7 EJT, 2:a barnet, 9:onde försöket efter två missfall (senaste två försöken) 
    16/7, Lindavs, 2:a barnet, 5:e försöket efter utomhavandeskap
    21/7 Signatur, 1:a barnet, 10:e försöket
    23/7 viplanerar3an, 3:e barnet 
    24/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall
    26/7, Snorkfrökenhär, 3:e barnet, 3:e försöket
    27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket
    30/7 mammaatillen, 2a barnet (1a för sambon), 8e försöket
    30/7 knyttets, 2:a barnet, 2:a försöket
  • Juliaaaaaaaaa
    Anonym (AO) skrev 2024-07-11 23:11:34 följande:

BIM -6 idag
    Tog ett test men fick fullt upp med andra barnen så kollade på det efter avläsningstiden (ca 1,30 efter)

är det kemiskt positivt?
    statusen är molvärk, svagt illamående och stickningar i brösten

Det ser ju verkligen positivt ut!🤩🥰 Tror att det borde vara lugnt även om man kollar lite senare men du kanske kan ta ett till test imorgon för säkerhets skull?☺️
  • Anonym (AO)
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-11 23:51:51 följande:
    Det ser ju verkligen positivt ut!🤩🥰 Tror att det borde vara lugnt även om man kollar lite senare men du kanske kan ta ett till test imorgon för säkerhets skull?☺️
    Ska köpa ett digitalt idag 🤞🏼
  • Moav

Hoppar in här i tråden. Vet faktiskt inte när jag har BIM då min cykel varit lite knasig senaste månaderna. Så är jag gravid nu är det en riktig slump. Cykeln har varit mellan 25 och 39 dagar senaste 4 månaderna 😅

Vi har diskuterat fram och tillbaka under ett års tid om vi ska försöka eller inte och jag har nog alltid varit mer positivt inställd än min man. Det här blir i så fall bebis 3, de två andra är 6 och 8 år.
    Vi har inte skyddat oss men inte heller blivit gravida, jag blir 35 senare i år och har tänkt att jag kanske inte kan bli gravid längre (även om det såklart är fysiskt möjligt).

Sen kan man ju aldrig riktigt planera och egentligen passar det väl inte helt 100 om jag är gravid nu, då jag studerar på heltid och en bebis nu skulle vara mitt i terminen till våren. Men det roliga i det är väl att det hade blivit slutet av mars, våra två andra är födda den 25 och 27 mars. Så är kanske meningen att vi ska få en nummer 3 i samma period?

Symtom som jag har är ett illamående ganska konstant, spänningar i livmodern och extremt trött. Kan somna flera gånger om dagen plötsligt 😅

Jag ska testa i helgen, för då är det ÄL +10-12 (tror jag). Tog ett test för 3 dagar sen som var blankt, men vet som sagt inte riktigt när jag hade ÄL.

• Anonym (AO)
    Tog ett digitalt och det står ej gravid så det måste varit ett spökstreck/kemiskt positivt.
    Får eventuellt testa med morgonurin imorgon och sen vänta till BIM (är på bim -5 idag)
    Har liksom symptom: lätt illamående, molvärk & stickningar i brösten
  • angermanlandskan

Hej!

Första inlägget! Det är lite jobbigt att planera barn och ha miljoner tankar men inte vilja berätta för omgivningen/jinxa något. Känns så skönt att få dela resan med er som kan relatera till alla känslor och funderingar!

Jag är 31 år och har en avbruten graviditet i bagaget, det var när jag var i början av 20-årsåldern. Vet att det var rätt beslut utifrån den relation och situation jag var i då. Nu ser livet annorlunda ut och jag och min partner längtar efter litet tillsammans. 

Vi är på försök 4. Jag har väldigt tydliga ÄL-symtom hela den fertila perioden och jag tror att jag hittills kört slut på herrn i huset för tidigt? Gissar att när ägget väl släppt har det gått minst 2 dygn sedan senaste samlag vid alla tre tidigare försök. Denna månad beställde jag ÄL-test. De kom i förrgår och jag testade positivt vid 14-tiden den 10/7. Testade igen vid 20 på kvällen 10/7 och då var det inte längre positivt (inte dagen efter vid 14 heller). ÄL bör därför ha varit 11 juli och vi gjorde ett försök tillsammans den 10:e samt ett den 11:e. 

Nu är det bara att vänta på BIM den 25:e juli. Om det inte tar sig får jag trösta mig med lönen som kommer samma dag. Jag har typ varit skengravid vid alla tre tidigare försök och inbillat mig symptom som inte finns... Eller ja ont i magen, brösten och illamående kan man ju känna under en normal cykel också. Tycker att det är så jobbigt att bara vänta och hoppas!

Önskar er som har BIM de närmsta dagarna stort lycka till!

Svar på tråden BIM juli 2024