• EJT

BIM juli 2024

1/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket - plussat 28/6

1/7, Hoppas på barn nr.4 , 2:a försöket plussat 29/6
    3/7 OtroligtAnonym1989, 2a barnet, 13e försöket. Negativt test 7/7
    6/7, Micasto, 1:a barnet, 1:a IVF-försöket - mens+neg test 29/6
    7/7 Söderloppan, 1a barnet, 3:e försöket efter missfall
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon)
    9/7, 2025Mackenzie, 2:a barnet, 1:a försöket
    9/7, Juliab, 2:a barnet, 10e försöket. Två missfall. 
    11/7 Morticia91 1a barnet 7de försöket.
    11/7 2kiddo 3dje barnet, 1a försöket
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    15/7, Juliaaaaaaaaa, 1:a barnet, 4:e försöket efter missfall 
    15/7 EJT, 2:a barnet, 9:onde försöket efter två missfall (senaste två försöken) 
    16/7, Lindavs, 2:a barnet, 5:e försöket efter utomhavandeskap
    21/7 Signatur, 1:a barnet, 10:e försöket
    23/7 viplanerar3an, 3:e barnet 
    24/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall
    26/7, Snorkfrökenhär, 3:e barnet, 3:e försöket
    27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket
    30/7 mammaatillen, 2a barnet (1a för sambon), 8e försöket
    30/7 knyttets, 2:a barnet, 2:a försöket

Lägger till mig på listan, har BIM på måndag. Första försöket eftet senaste missfallet - har varit tuff vår med två missfall (sannolika utomkveds men som ordnade sig själva) efter varandra. 

Som vanligt denna period går jag och inbillar mig alla möjlig symtom. Var rapig jag är, och är jag inte lite illamående ändå? Känner jag mig inte lite extra trött, och kanske kanske har brösten börjat ömma? Ja, ni vet hur det är. 

Samtidigt förstår jag ju att det skulle vara för bra för att vara sant att jag blev gravid 3 ggr på raken när vi försökt i över ett år nu. Är inte heller helt säker på att jag hade ÄL denna cykel då ÄL-stickorna inte blev riktigt så starka som de brukar och tempen steg lite väl lite, och lite väl sent sett till ÄL-stickorna. 

Vi märker... Men håller alla mina tummar och tår. En liten mars-bebis känns som ganska bra period att få barn i!
  • EJT
    Lindavs skrev 2024-07-11 09:22:15 följande:
    Hej, jag beklagar verkligen. Jag gick igenom ett utomkveds i höstas som inte löste sig av sig själv och det tär verkligen. Känslan av att vara så nära...

Jag var tvungen att ha uppehåll 3 månader efter op för att kroppen skulle läka (man var tvungen att ta en liten del av livmodern också. Men det jag hört generellt är att kroppen har "lättare" att bli gravid efter missfall- den är liksom beredd på processen. Har hört det från flera håll, men har inga vetenskapliga belägg. Men med det sagt, inte alls omöjligt att du är gravid för tredje gången. Hoppas verkligen på tredje gången gillt! :) 
    Tack för stöttande ord! Ja, utomkveds och missfall är inte roligt och det värsta är verkligen all väntan. Jag har ju bara haft två riktiga försök (januari och april, och nu senaste i juni då) detta år eftersom all annan tid har jag väntat på att kroppen ska blöda ut allt, återhämta sig efter missfallet/utomkveds osv. 

Vi har ju liknande BIM så jag håller alla tummarna för dig också! Känner du av något särskilt?
  • EJT

Jag är så sjukt uppblåst, rapig, magkatarrig med sug i magen och illamående. Magakatarr var mitt första och främsta symtom med mitt första barn, och även de tydligaste vid mins två nu senaste missfall... Jag försöker inte få upp hoppet för mycket, speciellt inte då jag äter progresterontillskott som jag tror kan ge liknande symtom. Det jobbiga är att jag märker att även min partner får upp hoppet, han har inte sagt något än men han påpekar flera ggr att jag är så rapig, uppblåst mm och frågar hur jag mår i och med magbesvären. Han är fullt medveten om att det varit exakt såhär förut - när jag varit gravid - så jag tror han själv funderar lite om så kan vara fallet... 

BIM-3 imorgon och funderar på om jag ska våga göra tidigt gravtest eller ej. Tempkurvan talar inte för graviditet och eg inget annat symtom heller utöver det magkatarriga, men det är ju så svårt att vänta! 

• EJT

Nanathalie, håller alla tummarna! Mensvärk flera dagar innan beräknad mens var mitt tydyligaste (och kanske enda) tecken med min dotter född 2020. Kunde vakna nattetid och ha SÅ ont! Fick även jag en nidblödning, dock 10 dagar efter ÄL och det var omkring då min mensvärk började, men även jag kände då på mig att NU är det graviditet för såhär brukar inte magen kännas... Håller tummarna! 

• EJT

BIM idag och tog tidigt gravtest, tyvärr negativt så idag slutar jag också med progresterontillskottet. Mensen kommer sannolikt inom närmsta två dagarna. Lite mensvärk idag så den verkar tom vilja bryta igenom av sig själv!

Svar på tråden BIM juli 2024