• Sand13

BIM juli 2024

Vi som hoppas på plus i juli kan följas åt här. ☺ Välkomna att joina ❤

• Svar på tråden BIM juli 2024
  • Sand13

Hej! 
    Välkomna hit om ni vill följas åt, detta är en grupp för alla, vem som helst, som hoppas på plus i juli ❤

Jag startar denna tråden nu då min mens kom idag. Vårt 19:e försök gick alltså inte heller. Jag och sambon gör nu i juni vårt 20:e (naturliga) försök. Oerhört jobbig resa är detta. Vi har tid 15/7 till fertilitetshjälp. Fertilitetsutredningen är gjord och min kropp är där inga fel på, tvärtom är jag faktiskt väldigt fertil. Medan sambons spermaanalyser visade 99 % onormala spermier. Ingen vet varför det är så. Vi ger det dock ett sista försök (varför inte liksom? Det finns ju ändå 1 % normala spermier hos honom, så det är inte 100 % omöjligt, men dock inga bra odds, men ändå...), för jag hinner ha en ägglossning till innan vi har tid till fertilitetskliniken. Det blir nog ICSI för oss, inte IVF. Vet inte till 100 % ännu vilket det blir, det får vi se när vi gör upp planen med fertilitetskliniken den 15/7. 

• Sand13

BIM juli 2024:
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon).

• 19977

Hej Sand13!
    Jag har ju följt dig i några andra trådar, men kom och tänka på dig och din situation när jag såg en inlägg på instagram precis.

Det är food_formation senaste inlägg som handlar om en mans förbättrade spermakvalite på 3 månader. Kanske värt för er att kika på det kontot/inlägget? Jag håller tummarna för er nu i juli ❤️

• Sand13
    19977 skrev 2024-06-09 22:06:35 följande:

Hej Sand13!
    Jag har ju följt dig i några andra trådar, men kom och tänka på dig och din situation när jag såg en inlägg på instagram precis.

Det är food_formation senaste inlägg som handlar om en mans förbättrade spermakvalite på 3 månader. Kanske värt för er att kika på det kontot/inlägget? Jag håller tummarna för er nu i juli ❤️

Tack, jag läste :) 
    Tack för du håller tummarna ❤
  • hyjg9503

Hej, jag följer med i tråden. Detta blir vårt första försök, trackar min cykel med Natural Cycles så har ungefärlig koll på min äl och den är lustigt nog planerad på midsommaraftonTyst men har köpt hem CB äl-stickor ändå för att vara på den säkra sidan. 

Måste va en oerhört jobbig situation ni är i, men all kärlek till er som fortsätter att orka och inte ger upp!{#emotions_dlg.flower}

• Sand13
    hyjg9503 skrev 2024-06-10 07:31:06 följande:

Hej, jag följer med i tråden. Detta blir vårt första försök, trackar min cykel med Natural Cycles så har ungefärlig koll på min äl och den är lustigt nog planerad på midsommarafton // Tyst men har köpt hem CB äl-stickor ändå för att vara på den säkra sidan. 

Måste va en oerhört jobbig situation ni är i, men all kärlek till er som fortsätter att orka och inte ger upp!{#emotions_dlg.flower}

Välkommen och lycka till ❤

Ja det är oerhört jobbigt. Men vi vill inget hellre så vi kan inte sluta kämpa. Vi kan inte ge upp drömmen om ett gemensamt barn ❤
  • Båten
    Hej,
    Hoppar in här med då mensen kom idag. Har beräknat BIM den 12/7. Ska införskaffa ägglossningstester denna gången och se om det funkar bättre. Vår trea blev till i början av Juli för 5 år sen så vem vet kommer kanske ett syskon lagom till 3ans födelsedag. 

BIM juli 2024:

12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
  • Sand13
    Båten skrev 2024-06-12 07:43:53 följande:
    Hej,
    Hoppar in här med då mensen kom idag. Har beräknat BIM den 12/7. Ska införskaffa ägglossningstester denna gången och se om det funkar bättre. Vår trea blev till i början av Juli för 5 år sen så vem vet kommer kanske ett syskon lagom till 3ans födelsedag. 

BIM juli 2024:
    Den där jäkla mensen... :( Den är man trött på nu. Jag blöder lite fortfarande, 6:e dagen på mensen nu så den närmar sitt slut nu iallafall. 

Ja det vore ju häftigt om ni lyckas samma period nu som då :) Lycka till. ❤
  • hyjg9503
    Har BIM 4 juli så snart dags att börja testa med äl-stickor, tänkte köra imon och sen varannan dag tills måndag och sen därefter varje dag fram tills en fast lysande gubbe. Har köpt CB ägglossningstest Advanced för att maximera chansen tillsammans med mitt tempande, är det någon som har erfarenhet av dessa test och att både testa och tempa?Glad

Trots att det bara är första gången så känner jag mig otålig, förmodligen för att man har lite halvkasst tålamod sen innan hehe.Tyst

BIM juli 2024:
    4/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket

• hyjg9503

Testade äl idag pga hade en del fertilt sekret och visst så hade det blivit det blivit en stegring och fick en blinkande gubbe, så nu blir det att mysa till det och fortsätta testa varje dag fram tills en fast gubbe visas på testet. 

Detta borde ju även betyda att ÄL kommer tidigare än väntat. Håller alla tummar och tår. 

Svar på tråden BIM juli 2024