• Sand13

BIM juli 2024

Vi som hoppas på plus i juli kan följas åt här. ☺ Välkomna att joina ❤

• Svar på tråden BIM juli 2024
  • Lugnoro

Jag har en fråga. 
    Min temperatur har varit ungefär samma sedan mensen. Ingen dipp nu. 

Igår var äl-testet positivt kl 14. Likaså idag kl 14. 

Om vi bara ska ha sex en gång idag eller imorgon. Vilken dag är bäst då? 

Att den fortfarande var positiv kl 14 betyder väl att jag inte haft ägglossning än? 

• Anonym (ROS)

BIM 17/7 så hoppar in i tråden jag med. På 6e försöket jag o min man första barnet. Håller alla tummar o tår för oss allihopa!

• JustinzeVar

Uppdaterar mitt bim-datum då jag fick positivt äl-test idag och bim då troligtvis blir lite tidigare än jag beräknat.
    Även mitt FÖRSTA positiva äl-test någonsin sen jag började testa så är överlycklig över det❤️ antingen har jag testat fel dagar/tider förut eller så har jag inte haft nån äl tidigare månader. Ja ja, nu kör vi 😎

1/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket - plussat 28/6
    1/7, Hoppas på barn nr.4 , 2:a försöket plussat 29/6
    3/7 OtroligtAnonym1989, 2a barnet, 13e försöket. Negativt test 7/7
    6/7, Micasto, 1:a barnet, 1:a IVF-försöket - mens+neg test 29/6
    7/7 Söderloppan, 1a barnet, 3:e försöket efter missfall
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon)
    9/7, 2025Mackenzie, 2:a barnet, 1:a försöket
    9/7, Juliab, 2:a barnet, 10e försöket. Två missfall. 
    11/7 Morticia91 1a barnet 7de försöket.
    11/7 2kiddo 3dje barnet, 1a försöket
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    15/7, Juliaaaaaaaaa, 1:a barnet, 4:e försöket efter missfall 
    16/7, Lindavs, 2:a barnet, 5:e försöket efter utomhavandeskap
    21/7 Signatur, 1:a barnet, 10:e försöket
    23/7  viplanerar3an, 3:e barnet 

24/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall
    26/7, Snorkfrökenhär, 3:e barnet, 3:e försöket
    27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket
    30/7 mammaatillen, 2a barnet (1a för sambon), 8e försöket
    30/7 knyttets, 2:a barnet, 2:a försöket
  • Nanathalie

Jag har idag streck på äl-testet igen. Jag förstår inte? Är det ingen här som fått positiva ägglossningstester utan (vad jag tror är) ägglossning? Jag vet att det kan vara så om man är gravid men det känns otroligt då testet i sådana fall ska vara VÄLDIGT starkt, och inte direkt bli "blankt" från ena dagen till den andra. Använder stickor inte clearblues..

Jag har ju liksom 0 koll på när Bim är pga detta. Blir trött..

• Anonym (Hoppas på barn nr.4)
    Nanathalie skrev 2024-07-10 20:39:39 följande:

Jag har idag streck på äl-testet igen. Jag förstår inte? Är det ingen här som fått positiva ägglossningstester utan (vad jag tror är) ägglossning? Jag vet att det kan vara så om man är gravid men det känns otroligt då testet i sådana fall ska vara VÄLDIGT starkt, och inte direkt bli "blankt" från ena dagen till den andra. Använder stickor inte clearblues..

Jag har ju liksom 0 koll på när Bim är pga detta. Blir trött..

Jag har använt mig av både vanliga ÄLstickor och clearblueÄl test som visar blinkande smiley vid hög fertilitet och fast smiley vid maximal fertilitet. Denna gång fick jag direkt maximal fertilitet på clearblue och två starka streck på vanliga ÄL test några dagar innan jag trodde jag skulle ha ÄL. Förra gången hade jag väldigt sen ÄL. på ÄL stickorna ska ju båda strecken vara lika starka för att det ska ses som positiv. 

rekomendation är att ÄL testa förmiddagen och kväll så man inte missar stegringen. 

nu när jag är Gravid testade jag med ÄL test för skoj skull och de var lika starka streck 

• Nanathalie

Tack för svar, låter ju bra, kan ta ett nytt test ikväll. Har endast testat varje morgon. Men märkligt att det var negativt igår morse med maximal stegring 8e och nu går uppåt igen. Blir som knäpp.

• Anonym (Hoppas på barn nr.4)
    Nanathalie skrev 2024-07-10 21:03:07 följande:

Tack för svar, låter ju bra, kan ta ett nytt test ikväll. Har endast testat varje morgon. Men märkligt att det var negativt igår morse med maximal stegring 8e och nu går uppåt igen. Blir som knäpp.

Ok så du hade maximal , då kanske din ÄL var då efter den 8:e 

sen har jag läst om andra trådar om man får positivt som sedan blir negativt och sedan positivt igen att det kan vara att ägget haft svårt att släppa och kroppen försöker igen. Men har ingen koll på om det stämmer. jag har oftast kört på clear blue som visar smiley . Men inför denna graviditet testade jag med vanliga stickor med men blev så stirrgalen på de där strecken och försöka tolka om de var starka nog 
  • Juliaaaaaaaaa
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-07-09 13:10:37 följande:

Tack för att du checkar in på mig ❤️

Fortsatt endast negativa tester men ingen mens!
    Illamående, trött, väldigt ledsen och känns helt helt hopplöst just nu?. Har möte på gyn på måndag men tror, som vanligt, inte att dom kan hjälpa mig med varken fertilitet (vilket är OK då vi redan har ett barn) men dom hjälper inget med något annat. 

Inte haft sex på 15 dagar så jag borde plussa snart om det är något. Ser mörkt ut 😪

Åh förstår precis hur du känner❤️ jag tycker att det kan vara väldigt blandat hos gyn, vissa engagerar sig jättemycket i att lösa problemet medan andra inte bryr sig alls. Du kanske kan försöka att testa någon annan läkare om du inte hittat någon som är bra? Jag tempar med natural cycles (fertility friend funkar ju lika bra) och kör med ägglossningstester. Har du testat något av det? Det brukar funka väldigt bra för mig att förstå när jag har ägglossning🥰 jag ska hålla alla tummar för att det går bra❤️
  • Juliaaaaaaaaa
    Lugnoro skrev 2024-07-10 17:30:59 följande:

Jag har en fråga. 
    Min temperatur har varit ungefär samma sedan mensen. Ingen dipp nu. 

Igår var äl-testet positivt kl 14. Likaså idag kl 14. 

Om vi bara ska ha sex en gång idag eller imorgon. Vilken dag är bäst då? 

Att den fortfarande var positiv kl 14 betyder väl att jag inte haft ägglossning än? 

Vilken svår fråga! Jag och min man har mer kört på kvantitet än kvalitet😅 så vi har legat varje dag runt ägglossning (kanske 4 dagar i rad typ). Jag läste någonstans att det är störst sannolikhet att bli gravid 2 dagar innan ägglossning men tycker själv att det låter rimligast att det är bäst att ha sex precis innan ägglossning, då kan de ju simma rakt upp. Men det är bara min gissning☺️ jag tror dock att det är lite sämre att ha efter ägglossning för man vet ju inte exakt när det är och det kan nog ganska snabbt bli för sent. Så jag hade röstat på idag!🤩 jag tror också så, att man inte har positivt längre efter att man haft ägglossning men det vet jag egentligen inte heller. men det står ju på förpackningen att det ska vara ägglossning inom 24-48 h eller vad det är, så då borde det ju inte visa positivt för nära inpå. 
  • Juliaaaaaaaaa
    Lindavs skrev 2024-07-10 13:30:12 följande:
    Hur går det för dig? När har du tänkt testa? Jag tänkte börja på lördag tror jag... Kanske lite tidigt, men jag kan inte låta bli! Inga direkta symtom, möjligen lite yrslig som jag även blev inför barn 1 pga lågt blodtryck. Men jag kanske känner efter lite väl mycket också...
    Jag testade faktiskt i morse med ett testa-tidigt och det visade ett litet plus🥰 jag dubbelkollade med ett digitalt också och det stämde! Vi blev så glada! Men fick också en liten blödning så vi får väl se hur det går framåt. Oavsett kändes det väldigt skönt att det tog sig, eftersom jag fått något konstigt problem med hormonerna efter missfallet. Då vet jag att medicinen jag fick verkar fungera☺️ jag tror dock att mitt bim var lite tidigare än vad jag skrev, typ nu på fredag. Hoppas verkligen att yrseln beror på en liten i magen! Håller alla tummar för er andra! Lite extra hårt för alla som har försökt länge eller haft missfall eller utomkvedshavandeskap❤️
Svar på tråden BIM juli 2024