Inlägg från: Anonym (Hoppas på barn nr.4) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hoppas på barn nr.4)

BIM juli 2024

Jag har BIM imorgon 1/7. Är snart 39 år har 3 barn innan och detta är försök nr 2 att bli 4 barns morsa Glad
    Har redan varit ivrig nog att ta graviditetstest och fick svagt plus igår (äl+10), tog ytterligare idag och fått svagt plus(äl+11) har dock haft lite rosa flytningar((äl+9-äl+11) hoppas på nidis Glad

Ja testade idag och ett starkare pluss Glad haft illamående sen äl+9 och sen några dagar tillbaka större och ömma bröst. Och kaffe smakar beskt och äckligt ( jag dricker många koppar kaffe varje dag annars Skrattande) och väldigt trött. Så hoppas det går vägen nu Hjärta

1/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket - plussat 28/6
    1/7, Hoppas på barn nr.4 , 2:a försöket plussat 29/6
    6/7, Micasto, 1:a barnet, 1:a IVF-försöket - mens+neg test 29/6
    7/7 Söderloppan, 1a barnet, 3:e försöket efter missfall
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon)
    9/7, 2025Mackenzie, 2:a barnet, 1:a försöket
    11/7 Morticia91 1a barnet 7de försöket.
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    15/7, Juliaaaaaaaaa, 1:a barnet, 4:e försöket efter missfall 
    21/7 Signatur, 1:a barnet, 10:e försöket
    23/7  viplanerar3an, 3:e barnet 
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall
    26/7, Snorkfrökenhär, 3:e barnet, 3:e försöket

27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket
    27/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket
    30/7 mammaatillen, 2a barnet (1a för sambon), 8e försöket
    30/7 knyttets, 2:a barnet, 2:a försöket
    Nanathalie skrev 2024-07-10 20:39:39 följande:

Jag har idag streck på äl-testet igen. Jag förstår inte? Är det ingen här som fått positiva ägglossningstester utan (vad jag tror är) ägglossning? Jag vet att det kan vara så om man är gravid men det känns otroligt då testet i sådana fall ska vara VÄLDIGT starkt, och inte direkt bli "blankt" från ena dagen till den andra. Använder stickor inte clearblues..

Jag har ju liksom 0 koll på när Bim är pga detta. Blir trött..

Jag har använt mig av både vanliga ÄLstickor och clearblueÄl test som visar blinkande smiley vid hög fertilitet och fast smiley vid maximal fertilitet. Denna gång fick jag direkt maximal fertilitet på clearblue och två starka streck på vanliga ÄL test några dagar innan jag trodde jag skulle ha ÄL. Förra gången hade jag väldigt sen ÄL. på ÄL stickorna ska ju båda strecken vara lika starka för att det ska ses som positiv. 

rekomendation är att ÄL testa förmiddagen och kväll så man inte missar stegringen. 

nu när jag är Gravid testade jag med ÄL test för skoj skull och de var lika starka streck 

Nanathalie skrev 2024-07-10 21:03:07 följande:

Tack för svar, låter ju bra, kan ta ett nytt test ikväll. Har endast testat varje morgon. Men märkligt att det var negativt igår morse med maximal stegring 8e och nu går uppåt igen. Blir som knäpp.

Ok så du hade maximal , då kanske din ÄL var då efter den 8:e 

sen har jag läst om andra trådar om man får positivt som sedan blir negativt och sedan positivt igen att det kan vara att ägget haft svårt att släppa och kroppen försöker igen. Men har ingen koll på om det stämmer. jag har oftast kört på clear blue som visar smiley . Men inför denna graviditet testade jag med vanliga stickor med men blev så stirrgalen på de där strecken och försöka tolka om de var starka nog 
Svar på tråden BIM juli 2024