• Sand13

BIM juli 2024

Vi som hoppas på plus i juli kan följas åt här. ☺ Välkomna att joina ❤

• Svar på tråden BIM juli 2024
  • Snorkfrökenhär

Hej tråden 😄 Jag har haft paus härifrån ett tag, men blev så nyfiken nu på hur det går för er andra så har läst ikapp lite.

Stort grattis till er som plussat 😍🌸

För mig så tror jag att min ÄL är på gång. Upptäckte av en slump för 2-3 dagar sedan att jag hade ÄL-flytningar så vi har smusslat och försökt få till några tillfällen här under semestern och allt resande 🙈😅 Får se om ägget släpper snart, borde ju ske vilken dag som helst. Kan inte kolla med ÄL-test då jag har dom hemma och är på resande fot men känner min kropp ett väl vid det här laget 😊

• Snorkfrökenhär
    Lugnoro skrev 2024-07-10 17:30:59 följande:

Jag har en fråga. 
    Min temperatur har varit ungefär samma sedan mensen. Ingen dipp nu. 

Igår var äl-testet positivt kl 14. Likaså idag kl 14. 

Om vi bara ska ha sex en gång idag eller imorgon. Vilken dag är bäst då? 

Att den fortfarande var positiv kl 14 betyder väl att jag inte haft ägglossning än? 

Enligt min temp så släpper mitt ägg 2 dygn efter första positiva ÄL-testet, jag får oftast positivt test två dagar i rad. Nån gång för längesedan hörde/läste jag att det är första stegringen som är den man ska gå på, man ska egentligen inte testa mer när man fått positivt ÄL-test.

Det bästa är att ha sex före ÄL så att spermierna redan finns och väntar på ägget när det släpper, man vet inte exakt hur länge ägget lever och det är ju individuellt också. Man brukar säga 24 timmar men vissa ägg lever bara några timmar, så bäst att ha sex före så simmare redan finns 😊

Spelar nog egentligen mindre roll om man har sex 1-2 dagar före ÄL eller precis på ÄL då spermierna kan leva längre än så men man försöker ju hitta bästa tillfället helt klart ändå 🙈

• Snorkfrökenhär
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-10 22:53:27 följande:
    Jag testade faktiskt i morse med ett testa-tidigt och det visade ett litet plus🥰 jag dubbelkollade med ett digitalt också och det stämde! Vi blev så glada! Men fick också en liten blödning så vi får väl se hur det går framåt. Oavsett kändes det väldigt skönt att det tog sig, eftersom jag fått något konstigt problem med hormonerna efter missfallet. Då vet jag att medicinen jag fick verkar fungera☺️ jag tror dock att mitt bim var lite tidigare än vad jag skrev, typ nu på fredag. Hoppas verkligen att yrseln beror på en liten i magen! Håller alla tummar för er andra! Lite extra hårt för alla som har försökt länge eller haft missfall eller utomkvedshavandeskap❤️

Åååh vad jag håller tummarna att den lilla blödningen inte betyder nåt tråkigt 🙏🏻💕 Min första graviditet hade jag yttepytte blödning kring BIM men sen försvann det och fick en frisk flicka, så det kan vara helt normalt med mindre blödningar sådär i början.

• Lugnoro
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-10 22:44:36 följande:
    Vilken svår fråga! Jag och min man har mer kört på kvantitet än kvalitet😅 så vi har legat varje dag runt ägglossning (kanske 4 dagar i rad typ). Jag läste någonstans att det är störst sannolikhet att bli gravid 2 dagar innan ägglossning men tycker själv att det låter rimligast att det är bäst att ha sex precis innan ägglossning, då kan de ju simma rakt upp. Men det är bara min gissning☺️ jag tror dock att det är lite sämre att ha efter ägglossning för man vet ju inte exakt när det är och det kan nog ganska snabbt bli för sent. Så jag hade röstat på idag!🤩 jag tror också så, att man inte har positivt längre efter att man haft ägglossning men det vet jag egentligen inte heller. men det står ju på förpackningen att det ska vara ägglossning inom 24-48 h eller vad det är, så då borde det ju inte visa positivt för nära inpå. 
    Tack för svar! Vi hade sex igår. Jag hade gärna velat lära på kvantitet, men jag har inte fått med min man på det 🙃. Det låter bekant med att man inte har positivt längre då. 🙂
  • Lugnoro
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-11 01:07:19 följande:

Enligt min temp så släpper mitt ägg 2 dygn efter första positiva ÄL-testet, jag får oftast positivt test två dagar i rad. Nån gång för längesedan hörde/läste jag att det är första stegringen som är den man ska gå på, man ska egentligen inte testa mer när man fått positivt ÄL-test.

Det bästa är att ha sex före ÄL så att spermierna redan finns och väntar på ägget när det släpper, man vet inte exakt hur länge ägget lever och det är ju individuellt också. Man brukar säga 24 timmar men vissa ägg lever bara några timmar, så bäst att ha sex före så simmare redan finns 😊

Spelar nog egentligen mindre roll om man har sex 1-2 dagar före ÄL eller precis på ÄL då spermierna kan leva längre än så men man försöker ju hitta bästa tillfället helt klart ändå 🙈

Tack för svar! Det är så mycket att lära sig om ägglossning. Men då vet vi hur vi ska tänka inför nästa ägglossning 🙂
  • Lugnoro
    Jag testade faktiskt i morse med ett testa-tidigt och det visade ett litet plus🥰 jag dubbelkollade med ett digitalt också och det stämde! Vi blev så glada! Men fick också en liten blödning så vi får väl se hur det går framåt. Oavsett kändes det väldigt skönt att det tog sig, eftersom jag fått något konstigt problem med hormonerna efter missfallet. Då vet jag att medicinen jag fick verkar fungera☺️ jag tror dock att mitt bim var lite tidigare än vad jag skrev, typ nu på fredag. Hoppas verkligen att yrseln beror på en liten i magen! Håller alla tummar för er andra! Lite extra hårt för alla som har försökt länge eller haft missfall eller utomkvedshavandeskap❤️
    Nämen grattis! Så roligt! Önskar er det bästa! 
  • EJT

1/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket - plussat 28/6

1/7, Hoppas på barn nr.4 , 2:a försöket plussat 29/6
    3/7 OtroligtAnonym1989, 2a barnet, 13e försöket. Negativt test 7/7
    6/7, Micasto, 1:a barnet, 1:a IVF-försöket - mens+neg test 29/6
    7/7 Söderloppan, 1a barnet, 3:e försöket efter missfall
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon)
    9/7, 2025Mackenzie, 2:a barnet, 1:a försöket
    9/7, Juliab, 2:a barnet, 10e försöket. Två missfall. 
    11/7 Morticia91 1a barnet 7de försöket.
    11/7 2kiddo 3dje barnet, 1a försöket
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    15/7, Juliaaaaaaaaa, 1:a barnet, 4:e försöket efter missfall 
    15/7 EJT, 2:a barnet, 9:onde försöket efter två missfall (senaste två försöken) 
    16/7, Lindavs, 2:a barnet, 5:e försöket efter utomhavandeskap
    21/7 Signatur, 1:a barnet, 10:e försöket
    23/7 viplanerar3an, 3:e barnet 
    24/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall
    26/7, Snorkfrökenhär, 3:e barnet, 3:e försöket
    27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket
    30/7 mammaatillen, 2a barnet (1a för sambon), 8e försöket
    30/7 knyttets, 2:a barnet, 2:a försöket

Lägger till mig på listan, har BIM på måndag. Första försöket eftet senaste missfallet - har varit tuff vår med två missfall (sannolika utomkveds men som ordnade sig själva) efter varandra. 

Som vanligt denna period går jag och inbillar mig alla möjlig symtom. Var rapig jag är, och är jag inte lite illamående ändå? Känner jag mig inte lite extra trött, och kanske kanske har brösten börjat ömma? Ja, ni vet hur det är. 

Samtidigt förstår jag ju att det skulle vara för bra för att vara sant att jag blev gravid 3 ggr på raken när vi försökt i över ett år nu. Är inte heller helt säker på att jag hade ÄL denna cykel då ÄL-stickorna inte blev riktigt så starka som de brukar och tempen steg lite väl lite, och lite väl sent sett till ÄL-stickorna. 

Vi märker... Men håller alla mina tummar och tår. En liten mars-bebis känns som ganska bra period att få barn i!
  • Anonym (Morticia91)

BIM idag så nu är väntan snart över för denna gång.
    Första cykeln jag inte testat och måste säga att även om det är skönt att inte se några negativa tester så blir väntan ännu längre 😂.
    Är inställd på att mensen kommer under dagen.

• Lindavs
    ÅÅÅH! Vad glad jag blir :D Grattis! Kanske bara en "genombrottsblödning" eller vad det nu heter. Hoppas att liten håller sig på plats och mår bra hela vägen tills 40 veckor gått! 

Jag har även haft lite ont i länden och över äggstockarna... men det skulle ju lika gärna kunna vara cystor... eller önsketänkande. Jag är bara äl+10 på lördag... så ingen idé att testa tidigare för min del, även om jag verkligen önskar att jag kunde få svar NU!
  • Lindavs
    EJT skrev 2024-07-11 07:32:31 följande:

1/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket - plussat 28/6

1/7, Hoppas på barn nr.4 , 2:a försöket plussat 29/6
    3/7 OtroligtAnonym1989, 2a barnet, 13e försöket. Negativt test 7/7
    6/7, Micasto, 1:a barnet, 1:a IVF-försöket - mens+neg test 29/6
    7/7 Söderloppan, 1a barnet, 3:e försöket efter missfall
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon)
    9/7, 2025Mackenzie, 2:a barnet, 1:a försöket
    9/7, Juliab, 2:a barnet, 10e försöket. Två missfall. 
    11/7 Morticia91 1a barnet 7de försöket.
    11/7 2kiddo 3dje barnet, 1a försöket
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    15/7, Juliaaaaaaaaa, 1:a barnet, 4:e försöket efter missfall 
    15/7 EJT, 2:a barnet, 9:onde försöket efter två missfall (senaste två försöken) 
    16/7, Lindavs, 2:a barnet, 5:e försöket efter utomhavandeskap
    21/7 Signatur, 1:a barnet, 10:e försöket
    23/7 viplanerar3an, 3:e barnet 
    24/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall
    26/7, Snorkfrökenhär, 3:e barnet, 3:e försöket
    27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket
    30/7 mammaatillen, 2a barnet (1a för sambon), 8e försöket
    30/7 knyttets, 2:a barnet, 2:a försöket

Lägger till mig på listan, har BIM på måndag. Första försöket eftet senaste missfallet - har varit tuff vår med två missfall (sannolika utomkveds men som ordnade sig själva) efter varandra. 

Som vanligt denna period går jag och inbillar mig alla möjlig symtom. Var rapig jag är, och är jag inte lite illamående ändå? Känner jag mig inte lite extra trött, och kanske kanske har brösten börjat ömma? Ja, ni vet hur det är. 

Samtidigt förstår jag ju att det skulle vara för bra för att vara sant att jag blev gravid 3 ggr på raken när vi försökt i över ett år nu. Är inte heller helt säker på att jag hade ÄL denna cykel då ÄL-stickorna inte blev riktigt så starka som de brukar och tempen steg lite väl lite, och lite väl sent sett till ÄL-stickorna. 

Vi märker... Men håller alla mina tummar och tår. En liten mars-bebis känns som ganska bra period att få barn i!
    Hej, jag beklagar verkligen. Jag gick igenom ett utomkveds i höstas som inte löste sig av sig själv och det tär verkligen. Känslan av att vara så nära...

Jag var tvungen att ha uppehåll 3 månader efter op för att kroppen skulle läka (man var tvungen att ta en liten del av livmodern också. Men det jag hört generellt är att kroppen har "lättare" att bli gravid efter missfall- den är liksom beredd på processen. Har hört det från flera håll, men har inga vetenskapliga belägg. Men med det sagt, inte alls omöjligt att du är gravid för tredje gången. Hoppas verkligen på tredje gången gillt! :) 
Svar på tråden BIM juli 2024