• Lindavs

BIM juli 2024

Halloj, hoppar in och hoppas på pepp! Ägglossning igår och BIM 16e juli, vår bröllopsdag.

1/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket - plussat 28/6
    1/7, Hoppas på barn nr.4 , 2:a försöket plussat 29/6
    3/7 OtroligtAnonym1988, 2a barnet, 13e försöket.
    6/7, Micasto, 1:a barnet, 1:a IVF-försöket - mens+neg test 29/6
    7/7 Söderloppan, 1a barnet, 3:e försöket efter missfall
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon)
    9/7, 2025Mackenzie, 2:a barnet, 1:a försöket
    9/7, Juliab, 2:a barnet, 10e försöket. Två missfall. 
    11/7 Morticia91 1a barnet 7de försöket.
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    15/7, Juliaaaaaaaaa, 1:a barnet, 4:e försöket efter missfall 
    16/7, Lindavs, 2:a barnet, 5:e försöket efter utomhavandeskap
    21/7 Signatur, 1:a barnet, 10:e försöket
    23/7  viplanerar3an, 3:e barnet 
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall
    26/7, Snorkfrökenhär, 3:e barnet, 3:e försöket

27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket
    27/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket
    30/7 mammaatillen, 2a barnet (1a för sambon), 8e försöket
    30/7 knyttets, 2:a barnet, 2:a försöket

• Lindavs
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-04 22:57:20 följande:
    Vad kul, välkommen! Då ligger vi väldigt nära i tid☺️ Jag har bim den 15 eller lite tidigare kanske.
    Tack! 😊 Ja, extra kul att följas åt. Jag har nog 16e eller 17e som BIM. Cykellängd har varierat lite mellan 26-27 dagar. Håller verkligen tummarna för oss båda ❤️ Kan erkänna att det känns lite hopplöst, jag hade väääldigt lätt att bli gravid innan mitt utomhavandeskap 😞 så
    nu känns det som om det har gått evighetslång
    tid 😬
  • Lindavs
    Anonym (Barn nr 4) skrev 2024-07-06 20:35:12 följande:

OBS! bilden och inlägget ovan också mitt 😊

Hej allihop! 

Maria heter jag, gift, 3 barn på 14,10 & 6 år.

nu hoppas vi på en liten 4a och vi är just nu på andra försöket 🙏🏻 

Har BIM 11/7 och idag testade jag med ett test från Abblo pharma testa tidigt som mäter  5 mlU/mL. 

jag vågar inte hoppas för mycket då det mycket väl kan vara spöksträck då det är 5 dagar kvar till bim. 
    Men vad tror ni???? 🥲🥹❤️

Ser absolut ett streck, hoppas det är kvar vid nästa testning och därmed inte är spökstreck 😍
  • Lindavs
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-05 22:47:26 följande:
    Ja verkligen, håller också tummarna för oss båda!❤️ så tråkigt med utomhavandeskap😔 jag känner samma, gick ganska snabbt för oss att bli gravida innan vi fick missfall men nu har det varit väldigt segt. Jag fick också någon sorts hormonfel efter missfallet med mellanblödningar mm så tror tyvärr att det är risk att det blir svårare att lyckas nu. Börjar bli väldigt less på det faktiskt men vi får kämpa vidare🥰 jag är på äl+7 idag men har inga symptom alls! 
    Vi håller tummarna för att det är nu det vänder 💪💪
  • Lindavs
    Anonym (Barn nr 4) skrev 2024-07-08 07:33:59 följande:

Du såg definitivt rätt och till alla som testar med Abblo testatidigt testen - de verkar inte bli så jättestarka, men nu finns det ingen tvivel 🥹❤️ fick mitt ➕ idag, BIM 11/7

Åååh vad kul!! Grattis 😍
  • Lindavs
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-05 22:47:26 följande:
    Ja verkligen, håller också tummarna för oss båda!❤️ så tråkigt med utomhavandeskap😔 jag känner samma, gick ganska snabbt för oss att bli gravida innan vi fick missfall men nu har det varit väldigt segt. Jag fick också någon sorts hormonfel efter missfallet med mellanblödningar mm så tror tyvärr att det är risk att det blir svårare att lyckas nu. Börjar bli väldigt less på det faktiskt men vi får kämpa vidare🥰 jag är på äl+7 idag men har inga symptom alls! 
    Hur går det för dig? När har du tänkt testa? Jag tänkte börja på lördag tror jag... Kanske lite tidigt, men jag kan inte låta bli! Inga direkta symtom, möjligen lite yrslig som jag även blev inför barn 1 pga lågt blodtryck. Men jag kanske känner efter lite väl mycket också...
  • Lindavs
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-10 22:53:27 följande:
    Jag testade faktiskt i morse med ett testa-tidigt och det visade ett litet plus🥰 jag dubbelkollade med ett digitalt också och det stämde! Vi blev så glada! Men fick också en liten blödning så vi får väl se hur det går framåt. Oavsett kändes det väldigt skönt att det tog sig, eftersom jag fått något konstigt problem med hormonerna efter missfallet. Då vet jag att medicinen jag fick verkar fungera☺️ jag tror dock att mitt bim var lite tidigare än vad jag skrev, typ nu på fredag. Hoppas verkligen att yrseln beror på en liten i magen! Håller alla tummar för er andra! Lite extra hårt för alla som har försökt länge eller haft missfall eller utomkvedshavandeskap❤️
    ÅÅÅH! Vad glad jag blir :D Grattis! Kanske bara en "genombrottsblödning" eller vad det nu heter. Hoppas att liten håller sig på plats och mår bra hela vägen tills 40 veckor gått! 

Jag har även haft lite ont i länden och över äggstockarna... men det skulle ju lika gärna kunna vara cystor... eller önsketänkande. Jag är bara äl+10 på lördag... så ingen idé att testa tidigare för min del, även om jag verkligen önskar att jag kunde få svar NU!
  • Lindavs
    EJT skrev 2024-07-11 07:32:31 följande:

3/7 OtroligtAnonym1989, 2a barnet, 13e försöket. Negativt test 7/7
    11/7 2kiddo 3dje barnet, 1a försöket
    15/7, Juliaaaaaaaaa, 1:a barnet, 4:e försöket efter missfall 
    15/7 EJT, 2:a barnet, 9:onde försöket efter två missfall (senaste två försöken) 
    16/7, Lindavs, 2:a barnet, 5:e försöket efter utomhavandeskap
    23/7 viplanerar3an, 3:e barnet 
    24/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket

Lägger till mig på listan, har BIM på måndag. Första försöket eftet senaste missfallet - har varit tuff vår med två missfall (sannolika utomkveds men som ordnade sig själva) efter varandra. 

Som vanligt denna period går jag och inbillar mig alla möjlig symtom. Var rapig jag är, och är jag inte lite illamående ändå? Känner jag mig inte lite extra trött, och kanske kanske har brösten börjat ömma? Ja, ni vet hur det är. 

Samtidigt förstår jag ju att det skulle vara för bra för att vara sant att jag blev gravid 3 ggr på raken när vi försökt i över ett år nu. Är inte heller helt säker på att jag hade ÄL denna cykel då ÄL-stickorna inte blev riktigt så starka som de brukar och tempen steg lite väl lite, och lite väl sent sett till ÄL-stickorna. 

Vi märker... Men håller alla mina tummar och tår. En liten mars-bebis känns som ganska bra period att få barn i!
    Hej, jag beklagar verkligen. Jag gick igenom ett utomkveds i höstas som inte löste sig av sig själv och det tär verkligen. Känslan av att vara så nära...

Jag var tvungen att ha uppehåll 3 månader efter op för att kroppen skulle läka (man var tvungen att ta en liten del av livmodern också. Men det jag hört generellt är att kroppen har "lättare" att bli gravid efter missfall- den är liksom beredd på processen. Har hört det från flera håll, men har inga vetenskapliga belägg. Men med det sagt, inte alls omöjligt att du är gravid för tredje gången. Hoppas verkligen på tredje gången gillt! :) 
  • Lindavs
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-11 23:50:26 följande:

3/7 OtroligtAnonym1989, 2a barnet, 13e försöket. Negativta test. Mens 11/7.
    11/7 2kiddo 3dje barnet, 1a försöket
    15/7, Juliaaaaaaaaa, 1:a barnet, 4:e försöket efter missfall - plussat 10/7
    15/7 EJT, 2:a barnet, 9:onde försöket efter två missfall (senaste två försöken) 
    16/7, Lindavs, 2:a barnet, 5:e försöket efter utomhavandeskap, negativt 13 och 14 juli
    23/7 viplanerar3an, 3:e barnet 
    24/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket
    Tyvärr så har jag testat negativt två dagar i rad med ablo testen som ska känna av 5 ml så det är
    nog ganska kört för mig denna cykel också. Ska ev kolla upp cystor, då jag får ganska ont i äggstockarna några dagar innan mens. Någon som har erarenheter av det och ev påverkan på graviditetsförsök?  
Svar på tråden BIM juli 2024