BIM juli 2024
Vi som hoppas på plus i juli kan följas åt här. ☺ Välkomna att joina ❤
Vi som hoppas på plus i juli kan följas åt här. ☺ Välkomna att joina ❤
BIM blev mens..
MEN.... Jag ser det positiva i det hela.
Jag är snart 41 år. Slutade med Vinelle 1 juni, fick mens 14 dagar efter. ÄL på CD 12 och nu mens igen 14 dagar efter ÄL.
Så maskineriet fungerar så att säga :)
Nu börjar jakten på nästa ÄL!
Hörrni,
När efter maximalt utslag på ältest ska man testa för graviditet? Jag menar även om ältestet visar max, när sker själva ägglossningen och när räknar man ifrån sim ägglossning? Konstigt ställd fråga kanske men är lite förvirrad. Aldrig kört med ältest innan.
Exempelvis
Jag hade stegring från 5 juli och som mest utslag 8 juli. Därefter blankt ältest.
När räknas äl + ?
Nu 11 juli, är det äl + 3 idag då?
Tacksam för svar, vill börja räkna ner. Trodde ju jag skulle ha bim idag 11/7 men den är ju gött förskjuten eftersom jag fick max på älstickan 8/11.
Hörrni,
När efter maximalt utslag på ältest ska man testa för graviditet? Jag menar även om ältestet visar max, när sker själva ägglossningen och när räknar man ifrån sim ägglossning? Konstigt ställd fråga kanske men är lite förvirrad. Aldrig kört med ältest innan.
Exempelvis
Jag hade stegring från 5 juli och som mest utslag 8 juli. Därefter blankt ältest.
När räknas äl + ?
Tacksam för svar, vill börja räkna ner. Trodde ju jag skulle ha bim idag 11/7 men den är ju gött förskjuten eftersom jag fick max på älstickan 8/11.
Jag har bim idag, 11 dagar efter ägglossning.
Ingen mens kom så tog test som var positivt. Har inte riktigt tagit in det ännu :)
Hörrni,
Exempelvis
När räknas äl + ?
Som ovan nämnt så sker ÄL ungefär 1-2 dygn efter positivt ÄL-test. ÄL-testet är positivt först när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
Jag har alltid trott att min ÄL sker en dag efter positivt ÄL-test och har räknat så, men när jag tempat och fört in i en app så ser jag att min ÄL sker 2 dagar efter positivt ÄL-test 😊 Det där är ju individuellt, men generellt kan man räkna att ÄL sker en dag efter positivt ÄL-test. Sedan har ju alla olika lång lutealfas, jag har 12 dagar.
Om du hade positivt 8/7 så skulle jag räkna 9/7 som ÄL-dagen och har du då 14 dagars lutealfas kommer BIM bli 23/7 :)
Som ovan nämnt så sker ÄL ungefär 1-2 dygn efter positivt ÄL-test. ÄL-testet är positivt först när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
Jag har alltid trott att min ÄL sker en dag efter positivt ÄL-test och har räknat så, men när jag tempat och fört in i en app så ser jag att min ÄL sker 2 dagar efter positivt ÄL-test 😊 Det där är ju individuellt, men generellt kan man räkna att ÄL sker en dag efter positivt ÄL-test. Sedan har ju alla olika lång lutealfas, jag har 12 dagar.
Om du hade positivt 8/7 så skulle jag räkna 9/7 som ÄL-dagen och har du då 14 dagars lutealfas kommer BIM bli 23/7 :)
Hoppar ur tråden här - fick mensen idag!
Helt förstörd och vill ge upp. Läkarbesök på måndag då maken ska med så att jag blir lyssnad på? orkar inte detta eviga minus minus minus-helvete!
Känns som att alla blir gravida utom vi! Är glad för er skull!
1/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket - plussat 28/6
Åååh vad jag håller tummarna att den lilla blödningen inte betyder nåt tråkigt 🙏🏻💕 Min första graviditet hade jag yttepytte blödning kring BIM men sen försvann det och fick en frisk flicka, så det kan vara helt normalt med mindre blödningar sådär i början.