BIM juli 2024
Vi som hoppas på plus i juli kan följas åt här. ☺ Välkomna att joina ❤
Vi som hoppas på plus i juli kan följas åt här. ☺ Välkomna att joina ❤
Nanathalie, håller alla tummarna! Mensvärk flera dagar innan beräknad mens var mitt tydyligaste (och kanske enda) tecken med min dotter född 2020. Kunde vakna nattetid och ha SÅ ont! Fick även jag en nidblödning, dock 10 dagar efter ÄL och det var omkring då min mensvärk började, men även jag kände då på mig att NU är det graviditet för såhär brukar inte magen kännas... Håller tummarna!
Till EJT
Jag hoppas på detta! Min cykel är ju helt extremt lång denna månad eftersom äl blev på cykeldag 29 och jag nu är på cykeldag 35 med BIM på cykeldag 43. Har hört att det inte är helt ovanligt när man ätit ppiller många år.
Det är ju antingen en graviditet eller mens men det känns väldigt tidigt med mensvärk för jag brukar endast ha det precis runt mensen, typ dagen innan och de första dagarna jag blöder. Det som är komiskt i denna situation är att jag och maken endast hade sex cykeldag 27 (2 dagar innan själva äl) sexet blev AVBRUTET AV HUNDEN denna månad. Så komiskt om det tagit sig då. Vi hade sex, hunden kom in och (ursäkta detaljerna) men han slickade min man på ett opassande ställe och vi bröt ut i asgarv och avbröt det hela.
Om det blir en bebis av detta så är det en envis liten en som verkligen ville bli till. Så kan man säga. Och vi kommer ha en sjukt rolig historia att minnas när det hela hände.
Hej alla ni tappra!
Grattis till er som plussat och heja er som kämpar!
Hoppas ni orkar läsa hela mitt inlägg :)
Jag hoppas på ett plus till helgen BIM ungefär 21 juli, första barnet men försökt ett år. Pga konstaterad PCOS gör min kropp lite som den vill. Fick ta en kur med Primolut för att få igång mensen efter att den upphört. Efter tredje och sista dosen tog jag tidiga CB ägglossningstest som alltså ska visa hög fertilitet och maximal fertilitet. Första dagen neg men andra dagen, den 7 juli positivt. Det ska ju blinka de första två dagarna men det blev alltså bara en fast smiley. Dagen efter testade jag negativt (dock mitt på dagen och det hade kanske gått 3 timmar sedan jag kissat innan) med vanligt ägglossningstest från CB. Hade väldigt "kladdiga" flytningar under dessa dagar och vi hade sex en dag före positivt, dagen för positivt och dagen efter negativt. Om jag väl har fått positivt på ett ägglossningstest, är det mer eller mindre säkert att jag verkligen hade det då eller kan det ge utslag ändå? I förr går och i går hade jag ömma bröstvårtor och lite minimensvärk.
Fyller 36 om några månader och har inga barn sen tidigare. Blev dock oplanerat gravid för nästan tio år sedan (utan att ha haft mens på ett år) men gjorde abort.
Till Snorkfrökenhär
Ja, bra fråga. Gravtesten i veckan har varit negativa så tror ändå det dröjer lite till bim. Tänkte ta cb testa tidigt på fredag. Men, jag tror det är något knepigt på gång.
Jag har haft som kraftig mensvärk sedan igår och det har stuckit till rejält inuti underlivet vid flera tillfällen. Vågar knappt säga detta, men jag tror bannemig det är en graviditet. Kan ju förstås ha fel men det känns bara så enormt jäkla märkligt i "systemet". Har aldrig haft dessa känningar tidigare och inte heller brunt "slem" på toapappret. Känner dock inget annat, typ illamående, ömma bröst eller så men det kanske är lite tidigt. Men, det spännande svaret får man veta när det är testbart. Denna eviga väntan..
BIM idag och tog tidigt gravtest, tyvärr negativt så idag slutar jag också med progresterontillskottet. Mensen kommer sannolikt inom närmsta två dagarna. Lite mensvärk idag så den verkar tom vilja bryta igenom av sig själv!
BIM idag och tog tidigt gravtest, tyvärr negativt så idag slutar jag också med progresterontillskottet. Mensen kommer sannolikt inom närmsta två dagarna. Lite mensvärk idag så den verkar tom vilja bryta igenom av sig själv!
Hoppar in här! Väntar på ÄL ska bekräftas ☺️
Vi försöker oss på en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år.
Har inte skyddat oss sen januari men min cykel har varit väldigt oregelbunden fram till dom två senaste månaderna men med kort lutealfas. Har tagit Inositol i två månader och nu även munkpeppar denna månad. Så nu håller vi tummarna att vi lyckats denna månad 😊
BIM 24/7 men om försöken att förlänga lutealfasen fungerat kan den va nån dag senare.
Grattis till alla er som redan plussat!
Hoppar in här! Väntar på ÄL ska bekräftas ☺️
Vi försöker oss på en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år.
Har inte skyddat oss sen januari men min cykel har varit väldigt oregelbunden fram till dom två senaste månaderna men med kort lutealfas. Har tagit Inositol i två månader och nu även munkpeppar denna månad. Så nu håller vi tummarna att vi lyckats denna månad 😊
BIM 24/7 men om försöken att förlänga lutealfasen fungerat kan den va nån dag senare.
Grattis till alla er som redan plussat!