Inlägg från: angermanlandskan |Visa alla inlägg
  • angermanlandskan

BIM juli 2024

Hej!

Första inlägget! Det är lite jobbigt att planera barn och ha miljoner tankar men inte vilja berätta för omgivningen/jinxa något. Känns så skönt att få dela resan med er som kan relatera till alla känslor och funderingar!

Jag är 31 år och har en avbruten graviditet i bagaget, det var när jag var i början av 20-årsåldern. Vet att det var rätt beslut utifrån den relation och situation jag var i då. Nu ser livet annorlunda ut och jag och min partner längtar efter litet tillsammans. 

Vi är på försök 4. Jag har väldigt tydliga ÄL-symtom hela den fertila perioden och jag tror att jag hittills kört slut på herrn i huset för tidigt? Gissar att när ägget väl släppt har det gått minst 2 dygn sedan senaste samlag vid alla tre tidigare försök. Denna månad beställde jag ÄL-test. De kom i förrgår och jag testade positivt vid 14-tiden den 10/7. Testade igen vid 20 på kvällen 10/7 och då var det inte längre positivt (inte dagen efter vid 14 heller). ÄL bör därför ha varit 11 juli och vi gjorde ett försök tillsammans den 10:e samt ett den 11:e. 

Nu är det bara att vänta på BIM den 25:e juli. Om det inte tar sig får jag trösta mig med lönen som kommer samma dag. Jag har typ varit skengravid vid alla tre tidigare försök och inbillat mig symptom som inte finns... Eller ja ont i magen, brösten och illamående kan man ju känna under en normal cykel också. Tycker att det är så jobbigt att bara vänta och hoppas!

Önskar er som har BIM de närmsta dagarna stort lycka till!

• angermanlandskan

ÄL + 11 / BIM -3 och jag testade med morgonurin idag. Jag har haft ont i buken till och från i en vecka, varit illamående sedan någon dag tillbaka. Haft mer lust än vad jag brukar efter ägglossningen också. 

Vågar inte hoppas på så mycket, jag kan inbilla mig och jag kan se fel på testet. Även om det skulle vara positivt är det ju heller inte säkert att det går hela vägen. Men visst är det inte bara jag som ser ett spökstreck?

• angermanlandskan

Tack Anonym (Jag ser!) ❤️

Skräckblandad förtjusning nu. Jag vet knappt någonting om att vänta eller ha barn. Hur kommer jag att må, vad får jag äta och inte, hur funkar föräldrapenning, vad behöver vi förbereda? 😩

Vågar inte riktigt tro på det heller. Jag köpt ett tvåpack CB-tester (testa tidigt) och tänker att jag ska ta ett senare idag och ett imorgon. Hjälp. 😮?💨

Svar på tråden BIM juli 2024