Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM juli 2024

1/7, mammaatillen, 2a barnet (1a för sambon), 7e försöket
    4/7, hyjg9503, 1a barnet, 1a försöket
    6/7, Micasto, 1:a barnet, 1:a IVF-försöket 
    7/7 Söderloppan, 1a barnet, 3:e försöket efter missfall
    9/7, Sand13, 20:e försöket, 5:e barnet (1:a för sambon)
    9/7, 2025Mackenzie, 2:a barnet, 1:a försöket
    12/7, Båten, 4:e barnet, 5:e försöket. 
    25/7, Lugnoro, 1:a barnet, 4:e försöker efter missfall
    26/7, Snorkfrökenhär, 3:e barnet, 3:e försöket

27/7, Lillapandan, 1:a barnet, 3:e försöket
    27/7, JustinzeVar, 2:a barnet, 9:e försöket

Joinar julitråden, mensen dök upp exakt när det skulle tyvärr 😆 Hade varit så kul att plussa i sommar 🙏🏻😍
  • Snorkfrökenhär

Hej tråden 😄 Jag har haft paus härifrån ett tag, men blev så nyfiken nu på hur det går för er andra så har läst ikapp lite.

Stort grattis till er som plussat 😍🌸

För mig så tror jag att min ÄL är på gång. Upptäckte av en slump för 2-3 dagar sedan att jag hade ÄL-flytningar så vi har smusslat och försökt få till några tillfällen här under semestern och allt resande 🙈😅 Får se om ägget släpper snart, borde ju ske vilken dag som helst. Kan inte kolla med ÄL-test då jag har dom hemma och är på resande fot men känner min kropp ett väl vid det här laget 😊

• Snorkfrökenhär
    Lugnoro skrev 2024-07-10 17:30:59 följande:

Jag har en fråga. 
    Min temperatur har varit ungefär samma sedan mensen. Ingen dipp nu. 

Igår var äl-testet positivt kl 14. Likaså idag kl 14. 

Om vi bara ska ha sex en gång idag eller imorgon. Vilken dag är bäst då? 

Att den fortfarande var positiv kl 14 betyder väl att jag inte haft ägglossning än? 

Enligt min temp så släpper mitt ägg 2 dygn efter första positiva ÄL-testet, jag får oftast positivt test två dagar i rad. Nån gång för längesedan hörde/läste jag att det är första stegringen som är den man ska gå på, man ska egentligen inte testa mer när man fått positivt ÄL-test.

Det bästa är att ha sex före ÄL så att spermierna redan finns och väntar på ägget när det släpper, man vet inte exakt hur länge ägget lever och det är ju individuellt också. Man brukar säga 24 timmar men vissa ägg lever bara några timmar, så bäst att ha sex före så simmare redan finns 😊

Spelar nog egentligen mindre roll om man har sex 1-2 dagar före ÄL eller precis på ÄL då spermierna kan leva längre än så men man försöker ju hitta bästa tillfället helt klart ändå 🙈

• Snorkfrökenhär
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-10 22:53:27 följande:
    Jag testade faktiskt i morse med ett testa-tidigt och det visade ett litet plus🥰 jag dubbelkollade med ett digitalt också och det stämde! Vi blev så glada! Men fick också en liten blödning så vi får väl se hur det går framåt. Oavsett kändes det väldigt skönt att det tog sig, eftersom jag fått något konstigt problem med hormonerna efter missfallet. Då vet jag att medicinen jag fick verkar fungera☺️ jag tror dock att mitt bim var lite tidigare än vad jag skrev, typ nu på fredag. Hoppas verkligen att yrseln beror på en liten i magen! Håller alla tummar för er andra! Lite extra hårt för alla som har försökt länge eller haft missfall eller utomkvedshavandeskap❤️

Åååh vad jag håller tummarna att den lilla blödningen inte betyder nåt tråkigt 🙏🏻💕 Min första graviditet hade jag yttepytte blödning kring BIM men sen försvann det och fick en frisk flicka, så det kan vara helt normalt med mindre blödningar sådär i början.

• Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-07-11 12:00:20 följande:

Hörrni,

När efter maximalt utslag på ältest ska man testa för graviditet? Jag menar även om ältestet visar max, när sker själva ägglossningen och när räknar man ifrån sim ägglossning? Konstigt ställd fråga kanske men är lite förvirrad. Aldrig kört med ältest innan.

Exempelvis 
    Jag hade stegring från 5 juli och som mest utslag 8 juli. Därefter blankt ältest.

När räknas äl + ?

Nu 11 juli, är det äl + 3 idag då?

Tacksam för svar, vill börja räkna ner. Trodde ju jag skulle ha bim idag 11/7 men den är ju gött förskjuten eftersom jag fick max på älstickan 8/11.

Som ovan nämnt så sker ÄL ungefär 1-2 dygn efter positivt ÄL-test. ÄL-testet är positivt först när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

Jag har alltid trott att min ÄL sker en dag efter positivt ÄL-test och har räknat så, men när jag tempat och fört in i en app så ser jag att min ÄL sker 2 dagar efter positivt ÄL-test 😊 Det där är ju individuellt, men generellt kan man räkna att ÄL sker en dag efter positivt ÄL-test. Sedan har ju alla olika lång lutealfas, jag har 12 dagar. 

Om du hade positivt 8/7 så skulle jag räkna 9/7 som ÄL-dagen och har du då 14 dagars lutealfas kommer BIM bli 23/7 :)

• Snorkfrökenhär

Välkommen in till tråden moav och angermanlandskan, håller tummarna för er 🙏🏻😄  Verkar ju ändå som att ni kanske har symtom.

• Snorkfrökenhär
    Anonym (ROS) skrev 2024-07-14 15:42:33 följande:

Tog ett tidigt gravtest igår kväll bim -3, visade negativt. Blev så ledsen o tänkte att nu är det kört för denna månad igen vad är det som är fel. Väcker känslor som jag inte alls vill känna/tänka 😞 någon som känner igen sig i tankegångarna? 

Ibland vissa cykler har jag blivit så jäkla besviken, kroppen verkar ju fungera och vi missar inte ägglossningen ändå vill det sig inte. Kan absolut känna igen mig i tankegångarna. Nu har ju jag två barn och finner en enorm tröst i att jag har dom och detta är verkligen en bonus och vi lyckas snart, men inför första barnet var det så stressande att få minus månad efter månad. Men ge inte upp, tillsist händer det 🙏🏻💕
  • Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-07-13 16:51:04 följande:

Idag skall jag vara på äl+4 och fick precis lite rosa "flytning" på pappret när jag torkade mig efter nr2. 

Vad skulle detta kunna innebära? Känns lite tidigt för en nidis eller?

Oooh, spännande? man kan ju få en liten blödning av ägglossning men den borde ju kommit tidigare i så fall, kanske ÄL skett tidigare så det kan vara nidis eller senare och att det är en liten blödning som kommer av själva ägglossningen? Brustet kärlen bara, sköra slemhinnor?

Ibland bara sker ju saker och ting utan att man får veta anledning, man blir nästan knäpp på kroppen ibland 😆

• Snorkfrökenhär

Jag tror jag fick ÄL fredag-lördag, väntar på att appen ska bekräfta så får se vad tempen visar imorgonbitti 😊 Har iaf fått mina sedvanliga svinonda bröstvårtor som jag alltid får efter ÄL och varit torr som en öken där nere i två dagar 🙈😆 Känns väldigt tveksamt att vi ska ha lyckats den här gången då vi varit på resande fot och haft svårt att få till det + att jag höll på att missa ÄL helt. Jaja, vi får se 🙏🏻

• Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-07-15 00:47:58 följande:

Till Snorkfrökenhär 

Ja, bra fråga. Gravtesten i veckan har varit negativa så tror ändå det dröjer lite till bim. Tänkte ta cb testa tidigt på fredag. Men, jag tror det är något knepigt på gång.

Jag har haft som kraftig mensvärk sedan igår och det har stuckit till rejält inuti underlivet vid flera tillfällen. Vågar knappt säga detta, men jag tror bannemig det är en graviditet. Kan ju förstås ha fel men det känns bara så enormt jäkla märkligt i "systemet". Har aldrig haft dessa känningar tidigare och inte heller brunt "slem" på toapappret. Känner dock inget annat, typ illamående, ömma bröst eller så men det kanske är lite tidigt. Men, det spännande svaret får man veta när det är testbart. Denna eviga väntan.. 

Låter onekligen som att det kan vara något på gång 😄 Jag är bara på ÄL+2 idag men har haft så mkt stickningar och värk nertill i magen idag. Man måste ju få hoppas lite 🙏🏻😅 

Jag har varit gravid tre gånger och aldrig fått klassiska graviditetssymtom som illamående och ömma bröst. Först vid v 6-7 har jag fått lite ömma bröst och blivit trött så sånna symtom kan ju dröja och illamående har jag aldrig varit! Tack och lov 😅
Svar på tråden BIM juli 2024