Inlägg från: Nanathalie |Visa alla inlägg
  • Nanathalie

BIM juli 2024

Hej!

Jag är gärna med om jag får.

34 år. Jag har 2 barn sedan tidigare (7 & 11år) men inget gemensamt med min man. Minns knappt hur graviditet känns..

BIM 11/7 räknat från mensens första dag i juni.

Men, testade nästan fullt positivt med ältest senast idag så förstår inte riktigt vad som händer i min cykel. Fortsätter med mina ältester för att se om det stegrar pga annalkande mens eller annan anledning men det har stegrat i några dagar, från 1 streck till 2. Rfsu gravtest (ej testa tidigt) solklart negativt igår. Någon med liknande erfarenhet?

Inväntar testa-tidigt gravtest på posten imorgon så låter hoppet leva vidare.

• Nanathalie
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-07-09 09:35:46 följande:
    Välkommen och lycka till!☺️ jag vet tyvärr inte svaret på frågan dock 🙃
    Tack snälla!

Idag var mitt ältest negativt så jag misstänker att min cykel är väldigt lång med dubbel äl av oklar anledning. Får väl räkna om bim till 24/7 och testa på nytt då!
  • Nanathalie

Jag har idag streck på äl-testet igen. Jag förstår inte? Är det ingen här som fått positiva ägglossningstester utan (vad jag tror är) ägglossning? Jag vet att det kan vara så om man är gravid men det känns otroligt då testet i sådana fall ska vara VÄLDIGT starkt, och inte direkt bli "blankt" från ena dagen till den andra. Använder stickor inte clearblues..

Jag har ju liksom 0 koll på när Bim är pga detta. Blir trött..

• Nanathalie

Tack för svar, låter ju bra, kan ta ett nytt test ikväll. Har endast testat varje morgon. Men märkligt att det var negativt igår morse med maximal stegring 8e och nu går uppåt igen. Blir som knäpp.

• Nanathalie

Hörrni,

När efter maximalt utslag på ältest ska man testa för graviditet? Jag menar även om ältestet visar max, när sker själva ägglossningen och när räknar man ifrån sim ägglossning? Konstigt ställd fråga kanske men är lite förvirrad. Aldrig kört med ältest innan.

Exempelvis 
    Jag hade stegring från 5 juli och som mest utslag 8 juli. Därefter blankt ältest.

När räknas äl + ?

Nu 11 juli, är det äl + 3 idag då?

Tacksam för svar, vill börja räkna ner. Trodde ju jag skulle ha bim idag 11/7 men den är ju gött förskjuten eftersom jag fick max på älstickan 8/11.

• Nanathalie
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-11 13:15:57 följande:

Som ovan nämnt så sker ÄL ungefär 1-2 dygn efter positivt ÄL-test. ÄL-testet är positivt först när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

Jag har alltid trott att min ÄL sker en dag efter positivt ÄL-test och har räknat så, men när jag tempat och fört in i en app så ser jag att min ÄL sker 2 dagar efter positivt ÄL-test 😊 Det där är ju individuellt, men generellt kan man räkna att ÄL sker en dag efter positivt ÄL-test. Sedan har ju alla olika lång lutealfas, jag har 12 dagar. 

Om du hade positivt 8/7 så skulle jag räkna 9/7 som ÄL-dagen och har du då 14 dagars lutealfas kommer BIM bli 23/7 :)

Anonym (2kiddo) skrev 2024-07-11 12:47:39 följande:
    Ägglossning ca 24-36h efter positivt ägglossningstest så jag hade räknat den 9 juli som ägglossningdagen, då äl+2 idag :)

Tack snälla för att ni förklarade. Då hoppas vi på ett plus 23/7!

Och GRATTIS till plusset 2kiddo!
  • Nanathalie

Idag skall jag vara på äl+4 och fick precis lite rosa "flytning" på pappret när jag torkade mig efter nr2. 

Vad skulle detta kunna innebära? Känns lite tidigt för en nidis eller?

• Nanathalie

Till Anonym (ROS).

Känn inte att hoppet är ute än. Du är ju på bim-3. Var det ett testa tidigt eller ett vanligt test?

Vanligtvis bör man ju inte ens räkna med ett plus förrän bim. Dessutom kanske din bim är senare än du tror. Du kanske är på bim-5?

Jag hade inte gett upp hoppet än! Vänta och ta ett nytt på bim. 

Håller tummarna!

• Nanathalie

Till Snorkfrökenhär 

Ja, bra fråga. Gravtesten i veckan har varit negativa så tror ändå det dröjer lite till bim. Tänkte ta cb testa tidigt på fredag. Men, jag tror det är något knepigt på gång.

Jag har haft som kraftig mensvärk sedan igår och det har stuckit till rejält inuti underlivet vid flera tillfällen. Vågar knappt säga detta, men jag tror bannemig det är en graviditet. Kan ju förstås ha fel men det känns bara så enormt jäkla märkligt i "systemet". Har aldrig haft dessa känningar tidigare och inte heller brunt "slem" på toapappret. Känner dock inget annat, typ illamående, ömma bröst eller så men det kanske är lite tidigt. Men, det spännande svaret får man veta när det är testbart. Denna eviga väntan.. 

• Nanathalie

Till EJT

Jag hoppas på detta! Min cykel är ju helt extremt lång denna månad eftersom äl blev på cykeldag 29 och jag nu är på cykeldag 35 med BIM på cykeldag 43. Har hört att det inte är helt ovanligt när man ätit ppiller många år.

Det är ju antingen en graviditet eller mens men det känns väldigt tidigt med mensvärk för jag brukar endast ha det precis runt mensen, typ dagen innan och de första dagarna jag blöder. Det som är komiskt i denna situation är att jag och maken endast hade sex cykeldag 27 (2 dagar innan själva äl) sexet blev AVBRUTET AV HUNDEN denna månad. Så komiskt om det tagit sig då. Vi hade sex, hunden kom in och (ursäkta detaljerna) men han slickade min man på ett opassande ställe och vi bröt ut i asgarv och avbröt det hela.

Om det blir en bebis av detta så är det en envis liten en som verkligen ville bli till. Så kan man säga. Och vi kommer ha en sjukt rolig historia att minnas när det hela hände. 

Svar på tråden BIM juli 2024