• Anonym (Diskussion)

Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?

Föredrar du smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta personer när det kommer till dejting och dylikt? Då jag vet att många har olika definitioner gällande dessa termer så tänker jag att man gärna kan utveckla eller försöka beskriva/visa vad man menar med exempelvis smal, mullig och så vidare, om det nu är det man föredrar. 

Vad föredrar ni och varför? Skriv gärna vilket kön du är också. 

• Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?
  • Karl Alexander
    Anonym (sol) skrev 2024-05-17 19:20:07 följande:

Och jag avskyr folk som inte kan skilja på normalt och sjukligt.

Jag har redan en egen åsikt och det är att Rob aka Pelle som förpestat diverse trådar i åratal med sitt tjat om BMI och vad just han anser är normalt som alla andra tycker är benrangel är ett jävligt sjukt förhållningsätt till vikt.

Nånting blir inte alltid rätt för att majoriteten tycker så dock finns det ju rätt tydliga mått för vad som är ett normalt BMI i SVERIGE som herr Rob aka Pelle motsäger med fjantiga "fakta" om ASIEN Tomte
    Han förpestar ingenting, däremot är det sådana som du som stör dig så jävla mycket på folk som inte håller med dig om allting, som förpestar FL.

Pelle for president!
  • Anonym (sol)
    Karl Alexander skrev 2024-05-17 19:22:23 följande:
    Han förpestar ingenting, däremot är det sådana som du som stör dig så jävla mycket på folk som inte håller med dig om allting, som förpestar FL.

Pelle for president!

Tja du har väl rätt att tycka vad du vill om mina åsikter om Pelle precis som jag har rätt att skita i vad du tycker om mina åsikter om Pelle Flört

Vill du ha Pelle till president så får du nog förbereda dig på att banta rejält för då lär ju "normalt" BMI sättas till 45.
  • Anonym (Anna)

Jag föredrar humoristiska, snälla , smarta, generösa män.
    Jag tittar inte efter smala män.
    Jag kan falla för vältränade män men inte med synliga muskler.
    Mina män har varit 187/92 fotbollsspelare.
    178/90 väldigt fin, kramgo
    172/92 en otroligt vältränad kropp och breda axlar, vilka armar sen, och rumpan...han är fin.

• Anonym (Amomyn)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-15 12:12:38 följande:

Varför kritiserar du inte inlägg 51 då också? En man som försöker uppmana till övervikt eller i alla fall påstår sig gilla större kvinnor. Eller är det bara fel att gilla smala? 

Hur vet du att han är en incel?

Du har givetvis rätt att kritisera vad du vill men frågan är ju varför du bryr dig så mycket om personens preferenser. Och varför bara kritisera de som gillar smala? Låter jättemärkligt och dubbelmoraliskt.

Vad bra att du föredrar normalvikt. Nu finns det ju dock många som även tycker att underviktiga och överviktiga personer kan se bra ut. Varför är det fel? Bara för att man är ärlig om sina preferenser i en tråd som handlar om kroppsliga preferenser, där jag efterfrågar andras åsikter, så betyder det inte att man promotar till något. Med den logiken så är det ju i sådana fall bara ok att dras till normalviktiga personer. 

För att det är mest taniga kortväxta incels som behöver en underviktig kvinna för att själva känna sig manliga Tungan ute 

Skillnaden är att män som gillar feta kvinnor inte brukar bära på nåt kvinnohat.

Misogyna små incels däremot vill alltid hitta en öm punkt att slå mot och de vet mycket väl att idealet kvinnor hetsas till i medier ofta varit pinnsmal och många kvinnor mår inte bra av ett sånt ideal då det är svårt att leva upp till undervikt. Där har du skillnaden. 

Att länka in ätstörda kvinnokroppar i denna tråd är ett ganska tydligt drag av dessa sorgliga små haters till incels som vill hämnas på kvinnor och projicera sina egna komplex på kvinnorna. Jag har sett detta hundratals gånger förut. 

Normala män som faktiskt får kvinnor har inte detta hat och behöver således inte hävda sig på det ihärdiga sätt som de tragiska incelgossarna gör härinne. 
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-15 12:14:17 följande:

Varför är det inte ok att säga att man gillar underviktiga kvinnor? Är det ok att säga att man gillar överviktiga kvinnor?

Brukar du även kritisera kvinnor som förlöjligar och hånar korta män? Jag har nämligen sett sådant en hel del, både på detta forum och andra ställen och då är jag själv kvinna.

Jag ser eller hör aldrig vuxna kvinnor håna korta män. Som mest har jag sett kvinnor skriva att de föredrar långa män att dejta. Inte riktigt jämförbart med incelpojkar som lägger ut anorektiska kvinnokroppar som de sen besatt sprider ut överallt i alla diskussioner. 

Sällan jag ens ser kvinnor sprida bilder på långa män. Kvinnor är sällan incels och de behöver då inte heller hata på män genom att lägga ut bilder på ouppnåeliga mansideal. 
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-15 12:20:11 följande:

Bara för att man är väldigt smal så betyder det inte att man har en ätstörning så du kan faktiskt inte alls vara säker på att de kvinnor han lägger ut bilder på har ätstörningar. Det borde väl du förstå, du som är så duktig. Gör om gör rätt, innan du försöker vara otrevlig mot andra genom att kalla de misogyna incels. 

Om benen sticker ut på samma sätt som ögonen buktar samt att kvinnorna knappt har nåt fett på sin sylvassa kropp så jo - då rör det sig om ohälsosamt underviktiga kvinnor med en trolig ätstörning. Sånt sprider man inte, bilder på andras sjukdomar. Det är hatiskt på riktigt.

Jag säger bara sanningen. Och vill vissa härinne inte höra denna så kan de sluta upp med att vara just misogyna. 
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-15 08:57:11 följande:
    Det är tragiskt att varje gång jag skriver ut mina preferenser är det alltid någon tjockis som får komplex över sin kropp och behöver hacka på mig för att jag inte gillar deras kroppstyp.   
    Själv finner jag det ganska roligt att du så uppenbart projicerar dina egna kroppsliga brister på mig genom att kalla mig tjock.

Jag är normalviktig och föredrar män som också är det. Något jag själv ganska tydligt påpekat lite längre bak i tråden. 

Önskar att taniga korta incelpojkar kunde sluta projicera sin egen otillräcklighet på kvinnor.
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-15 08:50:30 följande:
    Precis, så. Fast för kvinnor då.  Kan alltid vara singel om jag inte finner en smal kvinna.
    Ja, det vore nog det bästa med tanke på din bistra kvinnosyn.
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-15 07:47:37 följande:
    Håller med om att man bör ta hand om sin kropp oavsett ålder, men det naturliga åldrandet sker ju ändå. En 60-åring kan helt enkelt inte ha en lika snygg kropp som en 25-åring, och om det finns någon enstaka som nästan har det, så är det just den typen jag beskrev ovan. En sådan som har sin egen kropp som största intresse, och typ inte göra annat än tränar, äter proteinpulver och spänner musklerna framför spegeln. Och en sådan vill jag inte ha heller. 
    Män och kvinnor behöver inte åldras på ett fult sätt om de tar hand om sig. Och med detta syftar jag inte på några extremer i viktväg utan en normalvikt helt enkelt med normalt BF. 

Håller man sig till en sund kost och leverne i övrigt (nix till solbadande, rökning, superi, sömnbrist) och regelbunden måttlig träning så kommer inte kroppen att säcka ihop efter 60 i de flesta fall.
  • Karl Alexander
    Anonym (Amomyn) skrev 2024-05-18 00:25:18 följande:
    Ja, det vore nog det bästa med tanke på din bistra kvinnosyn.
    Man har inte en bister kvinnosyn bara för att man inte säger att alla kvinnor är vackra eller för att man kritiserar dem. Så trött på sådan här manipulering. Män vill vara ärliga, men det är svårt när allting styrs av kvinnors känslor.
  • Anonym (Eller)
    Karl Alexander skrev 2024-05-18 07:16:50 följande:
    Man har inte en bister kvinnosyn bara för att man inte säger att alla kvinnor är vackra eller för att man kritiserar dem. Så trött på sådan här manipulering. Män vill vara ärliga, men det är svårt när allting styrs av kvinnors känslor.
    Jag håller helt med. Varför ska det daltas så mycket med kvinnors känslor? Är man överviktig så är man. Sen säger man inte till folk att dom är feta, men om det diskuteras övervikt så borde man utan problem kunna säga att man inte tycker det är snyggt utan att bli kritiserad för att vara kvinnohatare.

Jag har själv hört kvinnor som pratar om att det inte är snyggt med ölmage och jag kan bara hålla med. Det ser slappt ut, som att man inte bryr sig om sig själv, men det är samma med kvinnor såklart.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Eller) skrev 2024-05-18 07:29:29 följande:
    Jag håller helt med. Varför ska det daltas så mycket med kvinnors känslor? Är man överviktig så är man. Sen säger man inte till folk att dom är feta, men om det diskuteras övervikt så borde man utan problem kunna säga att man inte tycker det är snyggt utan att bli kritiserad för att vara kvinnohatare.

Jag har själv hört kvinnor som pratar om att det inte är snyggt med ölmage och jag kan bara hålla med. Det ser slappt ut, som att man inte bryr sig om sig själv, men det är samma med kvinnor såklart.

Diskussionen handlar väl inte om övervikt,utan vad synen på övervikt är? Normalvikt är inte övervikt! 

Det finns ingen korrelation mellan övervikt och BMI som är över 20. 

Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?