• Anonym (Diskussion)

Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?

Föredrar du smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta personer när det kommer till dejting och dylikt? Då jag vet att många har olika definitioner gällande dessa termer så tänker jag att man gärna kan utveckla eller försöka beskriva/visa vad man menar med exempelvis smal, mullig och så vidare, om det nu är det man föredrar. 

Vad föredrar ni och varför? Skriv gärna vilket kön du är också. 

• Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?
  • Anonym (sol)
    Anonym (Lång, stark och muskulös) skrev 2024-05-16 19:15:07 följande:
    2 minus på mitt inlägg. Vad är det med preferensen som upprör? Är det att jag är gul själv och gillar vita eller längden och musklerna i kombination jag gillar som är värst?

Jag skulle tippa på att det beror på:

Jag vill kunna klättra på en man som ett barn klättrar på sin pappa.

Att dra in barn i konversationer om attraktion och sexualitet är ALLTID en jävligt dum idé. Så nej det beror nog inte på ditt ursprung det beror nog snarare på din klumpighet.

PS! Varför drog DU upp ditt ursprung öht? Vafan har det med vad för slags män man gillar att göra? 
  • Anonym (Lång, stark och muskulös)
    Anonym (sol) skrev 2024-05-16 19:40:28 följande:

Jag skulle tippa på att det beror på:

Jag vill kunna klättra på en man som ett barn klättrar på sin pappa.
    Att dra in barn i konversationer om attraktion och sexualitet är ALLTID en jävligt dum idé. Så nej det beror nog inte på ditt ursprung det beror nog snarare på din klumpighet.

PS! Varför drog DU upp ditt ursprung öht? Vafan har det med vad för slags män man gillar att göra? 
    Jag drar upp ursprunget för att jag vet att det provocerar. Du skulle se de meddelanden och kommentarerna man kan få som östasiatisk kvinna med vit man på social media. 
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-16 19:15:16 följande:
    Då har du fel.

"Lower BMI may be perceived as advantageous as it signifies better health, fertility, youthfulness, and maternal investment. Earlier research has found that the most desired BMIs are approximately 18-20, considerably below the average or typical values of young women in well-fed populations."

www.psypost.org/men-are-more-attracted-to-women-with-lower-bmi-but-agree-those-with-higher-bmi-appear-more-healthy-and-fertile/

Haha kinesiska män ja!

Kineser föredrar asiatiska former på sina kvinnor. Jag hörde om en som bad sin tjej äta en parasit för att hålla sig smal.  Vad säger en studie med 75 kineser om den manliga befolkningen i världen?

The study involved 75 Chinese men who identified as heterosexual, 35 of them being older adults aged between 60 to 82 years old and 40 young adults aged between 19 and 36 years old. The participants were required to rate the attractiveness, perceived health, and perceived fertility of the female body stimuli.

• Anonym (J)

Jag är en mullig tjej och jag gillar killar som har lite att ta i. Vill inte dejta spinkiga killar, de attraherar mig inte. Jag hade känt mig som en flodhäst om jag dejtat någon som är spinkig och jag tycker det är attraherande om killarna är lite mer bastanta, det ger mig en känsla av att vara beskyddad. 

• Anonym (S)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-16 19:10:53 följande:
    Det där är en myt.  Det är muskelmassa som är farligt att tappa för mycket av som äldre.  

När det gäller unga är inte fett bra. Särskilt inte bukfett..
    Kvinnor behöver fett. Procentuellt behöver en kvinna mer fett än en man. Är en kvinna för underviktigt så funkar inte kroppen som den ska, hon slutar vara fertil och mensen försvinner. Det är inte sunt. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (S) skrev 2024-05-17 09:37:29 följande:
    Kvinnor behöver fett. Procentuellt behöver en kvinna mer fett än en man. Är en kvinna för underviktigt så funkar inte kroppen som den ska, hon slutar vara fertil och mensen försvinner. Det är inte sunt. 
    De flesta kvinnor bär på alldeles för mycket fett.  De ger komplikationer bla vid förlossning, m.m. 

Visst sämre chans att bli gravid.  Men istället "Däremot löper underviktiga kvinnor mindre risk att under graviditeten drabbas utav GDM, hypertoni och sectio, både elektiva och akuta (Trojner Bregar et al., 2017).".
  • Anonym (sol)
    Anonym (Lång, stark och muskulös) skrev 2024-05-16 21:58:54 följande:
    Jag drar upp ursprunget för att jag vet att det provocerar. Du skulle se de meddelanden och kommentarerna man kan få som östasiatisk kvinna med vit man på social media. 

Men då ska du ju inte gnälla om att folk inte gillar dina inlägg pga ditt ursprung.
    Då sätter ju du själv ribban för diskussionerna och de kommer då bli exakt så som du själv valt att de ska bli. Det blir lite som att ge någon en örfil och sen beklaga sig över att det vart dålig stämning.

Jag håller med om att det finns en jäkla massa fördomar om östasiatiska kvinnor speciellt bland Svenska kvinnor, men å andra sidan verkar samma personer inte gilla att svenska män väljer någon annan än dem oavsett var hon kommer från, så det gäller ju inte bara östsasiater utan i stort sett alla ickesvenska kvinnor. Det verkar vara en härlig kombo av svartsjuka, taskig självkänsla och rasism.
  • Egon den stora
    Anonym (Lång, stark och muskulös) skrev 2024-05-16 19:15:07 följande:
    2 minus på mitt inlägg. Vad är det med preferensen som upprör? Är det att jag är gul själv och gillar vita eller längden och musklerna i kombination jag gillar som är värst?
    Konstigt att man får en massa minus när man bara skriver vad man själv attraheras av.  Har varit med om det i andra trådar också.  
  • Anonym (Rob)
    Egon den stora skrev 2024-05-17 10:00:00 följande:
    Konstigt att man får en massa minus när man bara skriver vad man själv attraheras av.  Har varit med om det i andra trådar också.  
    Japp, känner igen det.  Många tjocka kvinnor som blir upprörda för att jag gillar smala kvinnor.
Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?