• Anonym (Diskussion)

Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?

Föredrar du smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta personer när det kommer till dejting och dylikt? Då jag vet att många har olika definitioner gällande dessa termer så tänker jag att man gärna kan utveckla eller försöka beskriva/visa vad man menar med exempelvis smal, mullig och så vidare, om det nu är det man föredrar. 

Vad föredrar ni och varför? Skriv gärna vilket kön du är också. 

• Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?
  • Tom Araya

Jag är inte så attraherad av smala tjejer, utan utan lite mer åt andra hållet.

Nu har jag ytterst sällan koll på vad folk väger, inte ens de jag är i förhållande med eller ens jag själv... men jag brukar tycka att de två sista siffrorna i längden gärna får representera även vikten. 

• Anonym (Diskussion)
    Anonym (sol) skrev 2024-05-14 18:18:59 följande:
    Det finns ALLTID en gräns mellan friskt och sjukligt vad gäller allt. Och nej det är absolut inte så enkelt som att folk bara tycker olika och alla åsikter är lika mycket värda. Vissa åsikter är faktiskt rent sjuka som varken bör accepteras eller uppmuntras.

Åsikter är dessutom inte bara åsikter, åsikter kan påverka människor. Vet inte hur gammal du är men ett tag var det tex väldigt poppis med modeller som såg ut som något hämtat ur en dokumentär om dödsläger i nazityskland, det tyckte man tydligen var jättevackert och på modet. Det fick som konsekvens att massor med unga tjejer fick stora problem med ätstörningar när de försökte passa in i sjuka kroppsideal.

Så jag kontrar med, ju fortare du lär dig skilja på friskt och sjukligt desto bättre kommer både ditt liv och världen bli.

Och vem bestämmer vilka åsikter som är helt sjuka och inte bör accepteras? Du? Du svarade inte heller på min fråga när jag frågade om du även brukar kritisera kvinnor som yttrar att de föredrar långa män (det kan ju faktiskt påverka korta män, som kan bli ledsna) eller folk som gillar överviktiga personer? Eller är det bara fel och sjukt när det handlar om att man föredrar smala personer, allt annat är ok?

Allt kan påverka människor, det betyder inte att man inte har rätt till sin åsikt. Du har åsikter, jag har åsikter, alla har åsikter. Så är det. Är man jättekänslig och lätt blir triggad av vissa samtalsämnen så har man ett eget ansvar att inte gå in och läsa i trådar som handlar om just det ämnet; rubriken är ju väldigt tydlig.

Spelar ingen roll. Folk kommer ändå alltid ha olika åsikter och det kan du inte göra någonting åt. Friskt och sjukligt? Så det är sjukligt att gilla personer som är jättesmala? Återigen, det är ju ganska taskigt mot de som är jättesmala. 

• Anonym (Diskussion)
    Anonym (sol) skrev 2024-05-14 18:21:45 följande:
    På vilket sätt menar du att man är frisk när man är så besatt av BMI att man till och med räknar i bråkdelar?

På vilket sätt menar du att man är frisk när man anser att en BMI som är snudd på undernärd är normalt?
    Besatt? Tråden handlar om utseende och kroppsform. Jag besvarar inte dina frågor fören du besvarat mina.
    Dessutom är det inget fel med att tycka att smala personer ser bra ut. Det finns de som anser att överviktiga personer ser bra ut också men jag tvivlar på att du kritiserar dem. 
  • Anonym (hj)
    Anonym (sol) skrev 2024-05-14 18:21:45 följande:
    På vilket sätt menar du att man är frisk när man är så besatt av BMI att man till och med räknar i bråkdelar?

På vilket sätt menar du att man är frisk när man anser att en BMI som är snudd på undernärd är normalt?
    Grejen är ju att bmi kan växla väldigt mycket beroende på längd och beroende på hur vältränad man är. Min syrra hade 24 i BMI när hon var trådsmal (verkligen inget fett alls, höftben som stack ut) men tränade på elitnivå. Så det är ju skitsvårt att säga verkligen ett BMI som representerar ett specifikt utseende.
  • Anonym (Diskussion)
    cosinus skrev 2024-05-14 18:37:27 följande:

Smal men med muskler. Normal med muskler är också ok.

Måste jag välja mellan smal utan muskler och lite rundare med muskler väljer jag det senare.

Jag är kvinna och mina preferenser gäller alltså män.. 

Vad tycker du om män som har väldigt mycket muskler, typ body builders eller män som är väldigt muskulösa? Själv har jag lite svårt för det. Muskler kan verkligen vara nice men till en viss gräns. 
  • Anonym (peter)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-14 18:52:03 följande:
    Besatt? Tråden handlar om utseende och kroppsform. Jag besvarar inte dina frågor fören du besvarat mina.
    Dessutom är det inget fel med att tycka att smala personer ser bra ut. Det finns de som anser att överviktiga personer ser bra ut också men jag tvivlar på att du kritiserar dem. 
    Tror du ska ignorera personen som mest verkar vilja tjafsa. Man gör ju ganska enkelt för sig att kalla andras preferenser för sjuka. Lite som frågan "Har du slutat slå din fru än?"

Nej, det finns vettigare personer att diskutera med.
  • cosinus
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-14 18:55:07 följande:
    Vad tycker du om män som har väldigt mycket muskler, typ body builders eller män som är väldigt muskulösa? Själv har jag lite svårt för det. Muskler kan verkligen vara nice men till en viss gräns. 
    Det finns absolut en gräns för där jag inte heller tycker det är snyggt längre. Varken om de är tokmuskliga och deffade eller med hull på.
  • Anonym (H)

Hellre några kilo för mycket än tvärtom - men bodybuilding kroppar tilltalar mig inte alls. Kroppar är inte det jag tittar efter, utan mer glittrande ögon, humor och män som visar känslor

• Anonym (Hmm)
    Anonym (H) skrev 2024-05-14 19:52:56 följande:

Hellre några kilo för mycket än tvärtom - men bodybuilding kroppar tilltalar mig inte alls. Kroppar är inte det jag tittar efter, utan mer glittrande ögon, humor och män som visar känslor

Ögon och leenden får en att stanna upp. Det som finns innanför pannbenet  gör att man stannar.
  • beli

Jag har alltid gillat lite hull på män, nåt att ta på. En enda gång har jag dejtat en mager kille. Jag fortsatte dejta honom (i några veckor) mest för att jag hade så kul med honom, men själva kroppen hade jag svårt för eftersom den var så mager.

Min nuvarande (kk) är överviktig, inte så det stör men kanske 15 kilo. Jag gillar att mannen känns större än jag.

Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?