• Anonym (Diskussion)

Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?

Föredrar du smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta personer när det kommer till dejting och dylikt? Då jag vet att många har olika definitioner gällande dessa termer så tänker jag att man gärna kan utveckla eller försöka beskriva/visa vad man menar med exempelvis smal, mullig och så vidare, om det nu är det man föredrar. 

Vad föredrar ni och varför? Skriv gärna vilket kön du är också. 

• Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-14 15:28:50 följande:

Smala tjejer !!!

Bmi 16-19 är idealiskt.

Hon till höger här har perfekt kropp.
    Får hennes bmi till 16,7.

www.instagram.com/reel/C6rQcfCoKSm/

16,7? Så även tiondelar räknas? Känns inte så normalt. Och hur fan kom du fram till den siffran?
  • Anonym (...)

Jag har mer generös barometer än vad min man har har vi kommit på långt om länge vilket utmynnade i ett bråk. 

Jag har alltså mer åt smal hållet och hela vägen fortsatt mot lite mulliga hållet. 
    Han är strikt mer in åt mitten. 

Mycket kommentarer från hans sida så fort jag gick antingen åt det för han för smala hållet eller som i någon enstaka gång åt det andra hållet. 

Han var också mer rädd för sjukdomar åt min räkning när jag inte var ordentligt utredd eller hjälpt (endometrios, operation som krävs vid sådan svår, IBS, och hjärtat). 

Jag har aldrig märkt att han skulle vara ett endaste litet dugg mindre attraherad av mig varför jag heller inte förstod varför detta nödvändiga kommenterandet. Det gick mig åt huvudet till sist. 

Vi är från olika familjers sätt, helt olika sätt att prata om kroppar och utseende. 

Han är mer strikt, sträng, disciplinerad, hård mot sig själv och lite av det har ju då han kommit över med till mig, jag är mer "Äsch det ordnar sig", jag tror sånt kan också spegla in, ens inre attityd. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-14 16:53:36 följande:
    16,7? Så även tiondelar räknas? Känns inte så normalt. Och hur fan kom du fram till den siffran?
    Det finns bmi räknare på nätet ?   Nope,  jag gav ett spann.   Mitt ex hade 18,5 och var också perfekt.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-14 16:47:59 följande:
    Haha, det har inget med att jag blir ratad att göra. Det är bara vad jag anser attraktivt.   Sen är det alltid en massa tjockisar som ska gnälla för att jag gillar smala tjejer.
    Ja tjejerna räknas ju som tjockisar om dom passerar bmi på 17...  så .... Obestämd
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-14 16:47:59 följande:
    Haha, det har inget med att jag blir ratad att göra. Det är bara vad jag anser attraktivt.   Sen är det alltid en massa tjockisar som ska gnälla för att jag gillar smala tjejer.
    Ja tjejerna räknas ju som tjockisar om dom passerar bmi på 17...  så .... Obestämd
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Linda) skrev 2024-05-14 17:04:17 följande:
    Redan vid bmi 21 har många kvinnor överviktig om man går efter fettprocent. 
    Nej, man är verkligen ingen tjockis under bmi 19.
  • Anonym (Lite kött tack)

Men snälla, gör inte detta till YTTERLIGARE en Pelle-tråd. Kan vi inte bara gå vidare.

Jag är kvinna och gillar lite större män. Tycker både att muskler och lite övervikt kan vara rätt hett.

• Anonym (Jocke)

Jag attraheras av folk med intelligens, empati och humor, analytisk förmåga och talets gåva.

Utseende och vikt är inte viktigt. Hellre en livsstilsfrisk med BMI 45 än en livsstilssjuk med BMI 20. 

• Anonym (Diskussion)
    Anonym (Trötter) skrev 2024-05-14 16:01:53 följande:
    Är det Pelle i ny skepnad tro. Sluta prata om att bmi 16 är bra. Om jag som man hade bmi 16 (176cm) så skulle jag väga under 50kg vilket är mindre än mitt lika långa barn med ätstörning väger.

Du är inte frisk.
    Oj, varför så otrevlig? Han svarar ju utifrån SIN åsikt, vilket är precis vad jag frågade efter. Jag vill veta folks åsikter och han har ju rätt att tycka vad han vill, precis som du och alla andra. Om han attraheras av smala tjejer så låt honom, det är inget fel med det. Brukar du kritisera folk som hyllar tjockhet och de som dras till överviktiga människor också eller är det bara fel när det gäller folk som är väldigt smala? 
  • Anonym (Diskussion)
    Anonym (Amomyn) skrev 2024-05-14 16:13:06 följande:
    Han har promotat undervikt och ätstörningar för kvinnor i många trådar.
    Det är ett sätt för honom att ?hämnas? för alla kvinnor som ratat honom för att han är kort samt försöka väga upp för kvinnors avvisande av korta män överlag. Typ ? ni ratar oss men vi ratar minsann er också?.
    Han svarar i min tråd som går ut på att jag vill veta folks åsikter och han svarar utefter vad han tycker, vilket är precis vad jag efterfrågade. Han har rätt att tycka vad han vill, precis som du och alla andra. Och så är det ju, vi människor gillar olika saker och om kvinnor får välja bort korta män så får ju givetvis män välja bort mulliga kvinnor och dras till smala istället. Inget fel med det. Brukar du kritisera de som hyllar övervikt också? Jag tvivlar på det. 
Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?