• Anonym (Diskussion)

Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?

Föredrar du smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta personer när det kommer till dejting och dylikt? Då jag vet att många har olika definitioner gällande dessa termer så tänker jag att man gärna kan utveckla eller försöka beskriva/visa vad man menar med exempelvis smal, mullig och så vidare, om det nu är det man föredrar. 

Vad föredrar ni och varför? Skriv gärna vilket kön du är också. 

• Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?
  • Anonym (hj)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-15 02:25:57 följande:
    Eller så är förklaringen bara så enkel att de flesta kvinnor är feta idag och det är svårt att träffa smala tjejer?   De smala tjejer som finns är väldigt åtråvärda dessutom bland andra män.  
    Jag märker av det, även om jag är lite äldre. Men tyvärr gillar den personen jag gillar överviktiga kvinnor.
  • Anonym (Amomyn)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-15 02:25:57 följande:
    Eller så är förklaringen bara så enkel att de flesta kvinnor är feta idag och det är svårt att träffa smala tjejer?   De smala tjejer som finns är väldigt åtråvärda dessutom bland andra män.  
    Nej. Den ännu enklare förklaringen till ditt beteende är att du projicerar din egen osäkerhet på andra.

Det är en sak att föredra en slank partner - en helt annan att gå in här och på Flashback om och om igen och skriva om hur feta svenska kvinnor är samtidigt som du lägger ut bilder på kvinnor med uppenbara ätstörningar. Du lurar inte mig, jag känner igen misogyna incels när jag ser deras tjatiga retorik i text.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Amomyn) skrev 2024-05-15 05:37:44 följande:
    Nej. Den ännu enklare förklaringen till ditt beteende är att du projicerar din egen osäkerhet på andra.

Det är en sak att föredra en slank partner - en helt annan att gå in här och på Flashback om och om igen och skriva om hur feta svenska kvinnor är samtidigt som du lägger ut bilder på kvinnor med uppenbara ätstörningar. Du lurar inte mig, jag känner igen misogyna incels när jag ser deras tjatiga retorik i text.
    Jag tror att han håller på så för att dämpa sin egen ångest över sin egen ringa längd. 
    De flesta kvinnor vill ha en man som mäter mer än 173 cm, detta är hans hämnd mot kvinnor helt enkelt.
  • Anonym (XXX)

Jag är kvinna och föredrar män som är normalviktiga, antar att det går att definiera som inom normalvärdena på BMI-skalan. Fast om han har mycket muskler så kan han förstås ha ett högre BMI utan att vara tjock. Jag tänder dock inte på män som ser ut som anabola monster, heller. Lagom är bäst. Alltså normalviktig och hyfsat vältränad, men inte så att han inte gör något annat än hänger på gymmet, går halvnaken överallt så att alla ska se musklerna, kråmar sig framför spegeln och pratar om detta hela tiden (eller tar anabola, det är såklart det allra värsta i de kretsarna). 

...fast nu börjar jag långsamt bli lite äldre, och därmed tänkbara karlar också. Det gör att man får lov att acceptera mindre perfekta kroppar. Men någon påtagligt tjock man skulle jag inte kunna tända på. Allra värst är stora bukar och ett ansikte som är så inbäddat i fett att man inte kan se de ursprungliga ansiktsdragen längre. 

• Anonym (Amomyn)
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-15 06:03:05 följande:

Jag är kvinna och föredrar män som är normalviktiga, antar att det går att definiera som inom normalvärdena på BMI-skalan. Fast om han har mycket muskler så kan han förstås ha ett högre BMI utan att vara tjock. Jag tänder dock inte på män som ser ut som anabola monster, heller. Lagom är bäst. Alltså normalviktig och hyfsat vältränad, men inte så att han inte gör något annat än hänger på gymmet, går halvnaken överallt så att alla ska se musklerna, kråmar sig framför spegeln och pratar om detta hela tiden (eller tar anabola, det är såklart det allra värsta i de kretsarna). 

...fast nu börjar jag långsamt bli lite äldre, och därmed tänkbara karlar också. Det gör att man får lov att acceptera mindre perfekta kroppar. Men någon påtagligt tjock man skulle jag inte kunna tända på. Allra värst är stora bukar och ett ansikte som är så inbäddat i fett att man inte kan se de ursprungliga ansiktsdragen längre. 

Hade aldrig accepterat en man som inte tog hand om sin kropp. Oavsett vilken ålder jag själv skulle befinna mig i. Då finns alltid valet att vara singel istället.
  • Anonym (Janne Max)

Jag är man och för mig räcker det att hon har bröst och rumpa, resten är inte så noga. Jag är inte kräsen (män ska inte vara det)

• Anonym (Trötter)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-14 17:46:30 följande:
    Oj, varför så otrevlig? Han svarar ju utifrån SIN åsikt, vilket är precis vad jag frågade efter. Jag vill veta folks åsikter och han har ju rätt att tycka vad han vill, precis som du och alla andra. Om han attraheras av smala tjejer så låt honom, det är inget fel med det. Brukar du kritisera folk som hyllar tjockhet och de som dras till överviktiga människor också eller är det bara fel när det gäller folk som är väldigt smala? 
    Problemet är när man drar det till sådana extremer och promotar tillstånd där kroppen inte längre mår bra. Att någon skall ha en vikt i paritet med en sjuk människa vars kropp gått ner i svält för att vara snygg är inte sunt, jag är ledsen.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Amomyn) skrev 2024-05-15 06:29:58 följande:
    Hade aldrig accepterat en man som inte tog hand om sin kropp. Oavsett vilken ålder jag själv skulle befinna mig i. Då finns alltid valet att vara singel istället.
    Håller med om att man bör ta hand om sin kropp oavsett ålder, men det naturliga åldrandet sker ju ändå. En 60-åring kan helt enkelt inte ha en lika snygg kropp som en 25-åring, och om det finns någon enstaka som nästan har det, så är det just den typen jag beskrev ovan. En sådan som har sin egen kropp som största intresse, och typ inte göra annat än tränar, äter proteinpulver och spänner musklerna framför spegeln. Och en sådan vill jag inte ha heller. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Amomyn) skrev 2024-05-15 06:29:58 följande:
    Precis, så. Fast för kvinnor då.  Kan alltid vara singel om jag inte finner en smal kvinna.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Amomyn) skrev 2024-05-15 05:37:44 följande:

Det är tragiskt att varje gång jag skriver ut mina preferenser är det alltid någon tjockis som får komplex över sin kropp och behöver hacka på mig för att jag inte gillar deras kroppstyp.   
Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?