• Anonym (Diskussion)

Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?

Föredrar du smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta personer när det kommer till dejting och dylikt? Då jag vet att många har olika definitioner gällande dessa termer så tänker jag att man gärna kan utveckla eller försöka beskriva/visa vad man menar med exempelvis smal, mullig och så vidare, om det nu är det man föredrar. 

Vad föredrar ni och varför? Skriv gärna vilket kön du är också. 

• Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?
  • Anonym (peter)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-14 15:28:50 följande:

Smala tjejer !!!

Bmi 16-19 är idealiskt.

Hon till höger här har perfekt kropp.
    Får hennes bmi till 16,7.

www.instagram.com/reel/C6rQcfCoKSm/

Jag föredrar lite högre, kanske 19.5 - 21. Respekterar dock att du tycker annorlunda och det bör alla andra vettiga personer göra.
  • Anonym (sol)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-14 16:53:36 följande:
    16,7? Så även tiondelar räknas? Känns inte så normalt. Och hur fan kom du fram till den siffran?

Om det är den jag tror det är så har han ju aldrig varit normal. Helt besatt av BMI och extremt sjuk syn på vikt.
  • Anonym (sol)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-14 17:06:17 följande:
    Redan vid bmi 21 har många kvinnor överviktig om man går efter fettprocent. 
    Nej, man är verkligen ingen tjockis under bmi 19.

Och du har en sjuklig besatthet av BMI
  • Anonym (Diskussion)
    Anonym (sol) skrev 2024-05-14 17:55:52 följande:

Om det är den jag tror det är så har han ju aldrig varit normal. Helt besatt av BMI och extremt sjuk syn på vikt.

Tråden handlar ju om vikt och kroppstyp och det är inget fel med att gilla smala tjejer. Låter inte sunt att gå runt och störa sig så där mycket på folk som har en annan åsikt än dig. Brukar du även kritisera kvinnor som yttrar att de älskar långa män, eller folk som gillar överviktiga personer? Eller är det bara fel att gilla smala? 

Ju fortare du inser och accepterar att folk tycker olika, desto lättare lär ditt liv bli. 

• Anonym (sol)
    Anonym (peter) skrev 2024-05-14 17:51:30 följande:
    Jag föredrar lite högre, kanske 19.5 - 21. Respekterar dock att du tycker annorlunda och det bör alla andra vettiga personer göra.

Nejdå Peter, respektera andras åsikter kan man göra OM de är någorlunda friska, sjuka människors åsikter ska varken respekteras eller uppmuntras och nej det är absolut inte vettigt att göra det. Bra om du kan skilja på PK och vettigt.
  • Anonym (Diskussion)
    Anonym (sol) skrev 2024-05-14 18:02:29 följande:

Nejdå Peter, respektera andras åsikter kan man göra OM de är någorlunda friska, sjuka människors åsikter ska varken respekteras eller uppmuntras och nej det är absolut inte vettigt att göra det. Bra om du kan skilja på PK och vettigt.
    På vilket sätt är man sjuk för att man gillar smala tjejer? Det är ju ganska elakt mot de som är smala. Är man även sjuk om man gillar överviktiga personer?
  • Anonym (sol)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-14 18:02:27 följande:

Tråden handlar ju om vikt och kroppstyp och det är inget fel med att gilla smala tjejer. Låter inte sunt att gå runt och störa sig så där mycket på folk som har en annan åsikt än dig. Brukar du även kritisera kvinnor som yttrar att de älskar långa män, eller folk som gillar överviktiga personer? Eller är det bara fel att gilla smala? 

Ju fortare du inser och accepterar att folk tycker olika, desto lättare lär ditt liv bli. 

Det finns ALLTID en gräns mellan friskt och sjukligt vad gäller allt. Och nej det är absolut inte så enkelt som att folk bara tycker olika och alla åsikter är lika mycket värda. Vissa åsikter är faktiskt rent sjuka som varken bör accepteras eller uppmuntras.

Åsikter är dessutom inte bara åsikter, åsikter kan påverka människor. Vet inte hur gammal du är men ett tag var det tex väldigt poppis med modeller som såg ut som något hämtat ur en dokumentär om dödsläger i nazityskland, det tyckte man tydligen var jättevackert och på modet. Det fick som konsekvens att massor med unga tjejer fick stora problem med ätstörningar när de försökte passa in i sjuka kroppsideal.

Så jag kontrar med, ju fortare du lär dig skilja på friskt och sjukligt desto bättre kommer både ditt liv och världen bli.
  • Anonym (sol)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-14 18:12:16 följande:
    På vilket sätt är man sjuk för att man gillar smala tjejer? Det är ju ganska elakt mot de som är smala. Är man även sjuk om man gillar överviktiga personer?
    På vilket sätt menar du att man är frisk när man är så besatt av BMI att man till och med räknar i bråkdelar?

På vilket sätt menar du att man är frisk när man anser att en BMI som är snudd på undernärd är normalt?
  • cosinus

Smal men med muskler. Normal med muskler är också ok.

Måste jag välja mellan smal utan muskler och lite rundare med muskler väljer jag det senare.

Jag är kvinna och mina preferenser gäller alltså män.. 

Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?