• Anonym (Diskussion)

Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?

Föredrar du smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta personer när det kommer till dejting och dylikt? Då jag vet att många har olika definitioner gällande dessa termer så tänker jag att man gärna kan utveckla eller försöka beskriva/visa vad man menar med exempelvis smal, mullig och så vidare, om det nu är det man föredrar. 

Vad föredrar ni och varför? Skriv gärna vilket kön du är också. 

• Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?
  • Anonym (Håller med)
    Egon den stora skrev 2024-05-17 10:00:00 följande:
    Konstigt att man får en massa minus när man bara skriver vad man själv attraheras av.  Har varit med om det i andra trådar också.  
    Det är inte så svårt att förstå varför vissa får det. Allt beror på HUR man skriver saker.

Om jag skriver att alla korta män går fetbort och att alla vi kvinnor föredrar längre män, då är det inte konstigt om inläggen ogillas? Folk kan tydligen inte förstå skillnaden på att skriva vad deras preferens är mot att skriva vad alla minsann gillar, eller hur fult det är med korta män.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-17 09:51:41 följande:
    De flesta kvinnor bär på alldeles för mycket fett.  De ger komplikationer bla vid förlossning, m.m. 

Visst sämre chans att bli gravid.  Men istället "Däremot löper underviktiga kvinnor mindre risk att under graviditeten drabbas utav GDM, hypertoni och sectio, både elektiva och akuta (Trojner Bregar et al., 2017).".
    För mkt fett för dig är ju allt över BMI 20. Du kan nog leta partner bland asiaterna eftersom dina preferenser finns där.

Här ser du undersökning som säger att preferenser skiljer mellan olika länder, och att länder som tex kina ( din undersökning) föredrar sorgligt magra tjejer.

https://www.mabra.com/mode-och-skonhet/sa-har-ser-kroppsidealen-ut-i-olika-delar-av-varlden/6563790

L
    ösning är enkel sök en asiatiska.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Håller med) skrev 2024-05-17 00:21:25 följande:

Haha kinesiska män ja!

Kineser föredrar asiatiska former på sina kvinnor. Jag hörde om en som bad sin tjej äta en parasit för att hålla sig smal.  Vad säger en studie med 75 kineser om den manliga befolkningen i världen?

The study involved 75 Chinese men who identified as heterosexual, 35 of them being older adults aged between 60 to 82 years old and 40 young adults aged between 19 and 36 years old. The participants were required to rate the attractiveness, perceived health, and perceived fertility of the female body stimuli.

Där har du fel!  Finns massor av undersökningar i olika populationer som ger samma sak.

www.psypost.org/men-are-more-attracted-to-women-with-lower-bmi-but-agree-those-with-higher-bmi-appear-more-healthy-and-fertile/

"In the past few decades, a great deal of research has investigated the BMI values associated with the most attractive female body. In well-nourished populations, it has been consistently found that the most preferred BMIs are around 18?20 (Crossley et al., 2012; Tovée & Cornelissen, 2001; Wang et al., 2015), which are far below the mean or modal values of typical young women in these populations (Lassek and Gaulin, 2016, Lassek and Gaulin, 2018b). This figure is even lower in East-Asian populations, which are 18.43 in Japanese (Swami et al., 2006) and 17.28 in Malaysian Chinese (Stephen & Perera, 2014)."
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-17 10:23:33 följande:

Där har du fel!  Finns massor av undersökningar i olika populationer som ger samma sak.

www.psypost.org/men-are-more-attracted-to-women-with-lower-bmi-but-agree-those-with-higher-bmi-appear-more-healthy-and-fertile/

"In the past few decades, a great deal of research has investigated the BMI values associated with the most attractive female body. In well-nourished populations, it has been consistently found that the most preferred BMIs are around 18?20 (Crossley et al., 2012; Tovée & Cornelissen, 2001; Wang et al., 2015), which are far below the mean or modal values of typical young women in these populations (Lassek and Gaulin, 2016, Lassek and Gaulin, 2018b). This figure is even lower in East-Asian populations, which are 18.43 in Japanese (Swami et al., 2006) and 17.28 in Malaysian Chinese (Stephen & Perera, 2014)."
    Fel länk.
    Här är länk från citatet.
    www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886922004263
  • Anonym (sol)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-17 10:35:48 följande:
    Fel länk.
    Här är länk från citatet.
    www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886922004263

Men ge dig, du har hållt på med den här skiten i åratal, försöka få folk att acceptera din väldigt sjuka syn på vikt med diverse bisarra argument och "artiklar" och det har ju inte funkat så bra hittills, vad får dig att tro att det kommer gå bättre nu?

Nånstans i dimman måste du väl ändå ha fattat vid det här laget att du har en minst sagt "ovanlig" syn på vikt och BMI som inte deals av de allra flesta.  Jag menar...hmmmm fåse nu, du har hållt på och diskuterat detta i några år och varenda gång är det typ 90% som inte håller med dig, men ändå är det din åsikt om vikt och BMI som är det normala? Hur fan får du ihop det där?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (sol) skrev 2024-05-17 10:55:11 följande:

Men ge dig, du har hållt på med den här skiten i åratal, försöka få folk att acceptera din väldigt sjuka syn på vikt med diverse bisarra argument och "artiklar" och det har ju inte funkat så bra hittills, vad får dig att tro att det kommer gå bättre nu?

Nånstans i dimman måste du väl ändå ha fattat vid det här laget att du har en minst sagt "ovanlig" syn på vikt och BMI som inte deals av de allra flesta.  Jag menar...hmmmm fåse nu, du har hållt på och diskuterat detta i några år och varenda gång är det typ 90% som inte håller med dig, men ändå är det din åsikt om vikt och BMI som är det normala? Hur fan får du ihop det där?
    Fast det kan väl inte vara något nytt under solen att de flesta attraheras av smala kvinnor?   Det trodde jag var allmän kännedom.  

Min syn är inte alls ovanlig.  Där har du fel.   Det bara det att det alltid är en massa överviktiga och mulliga kvinnor som tar illa upp trots att mina preferenser är fullt normala.
  • Anonym (S)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-17 10:05:54 följande:
    Japp, känner igen det.  Många tjocka kvinnor som blir upprörda för att jag gillar smala kvinnor.
    Jag är tjock och skulle inte bli arg för att du gillar smala tjejer. Alla har olika preferenser och så måste det få vara. Vissa gillar underviktiga, andra normalviktiga och vissa överviktiga. Alla förtjänar kärlek men man kan inte få det av alla. 

Om en kille gillar smala kvinnor så inser jag att den killen inte är något för mig. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-17 10:05:54 följande:
    Japp, känner igen det.  Många tjocka kvinnor som blir upprörda för att jag gillar smala kvinnor.
    Men däremot så utrycker du dig inte smidigt här du pratar om dina preferenser så som det skulle gälla alla män. Det är inte smidigt sagt att män gillar kvinnor med 18 i BMI. Absolut DU får gilla underviktiga kvinnor de förtjänar exakt lika mycket kärlek son alla andra kvinnor som är normalviktiga och överviktiga. Men du måste skilja på dina preferenser och andras och förstå att det är väldigt individuellt. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?