Inlägg från: Anonym (Håller med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Håller med)

Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?

Anonym (sol) skrev 2024-05-14 18:18:59 följande:
    Det finns ALLTID en gräns mellan friskt och sjukligt vad gäller allt. Och nej det är absolut inte så enkelt som att folk bara tycker olika och alla åsikter är lika mycket värda. Vissa åsikter är faktiskt rent sjuka som varken bör accepteras eller uppmuntras.

Åsikter är dessutom inte bara åsikter, åsikter kan påverka människor. Vet inte hur gammal du är men ett tag var det tex väldigt poppis med modeller som såg ut som något hämtat ur en dokumentär om dödsläger i nazityskland, det tyckte man tydligen var jättevackert och på modet. Det fick som konsekvens att massor med unga tjejer fick stora problem med ätstörningar när de försökte passa in i sjuka kroppsideal.

Så jag kontrar med, ju fortare du lär dig skilja på friskt och sjukligt desto bättre kommer både ditt liv och världen bli.
    +1
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Eller) skrev 2024-05-15 17:32:09 följande:

Man får alltså ha vilka preferenser man vill, förutom om man inte attraheras av överviktiga? Så får man inte tycka?

Klart man inte måste attraheras av överviktiga. Men man kan säga att man föredrar smala/normalviktiga utan att behöva förklara att man inte gillar överviktiga.

Svårare än så är det inte. Ungefär som man inte måste attraheras av andra folkslag än svenskar, om man inte gör det.

Jag har en ätstörd systerdotter som bara är elva år, så självfallet ogillar jag propagering för undervikter. Ett BMI på 16 är inte bra på något vis.

www.ung.no/oss/482070
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Eller) skrev 2024-05-15 18:02:12 följande:
    Det är tråkigt att det drabbat henne. Men jag gissar på att vi har betydligt fler idag som lider av övervikt än som har problem åt andra hållet.

Om man inte kan prata om saker för att man har någon i sin närhet som är drabbad så skulle vi ju inte kunna prata om något alls här? Det skulle alltid bara känsligt för mågon.

Det är inte särskilt få, och problemen ökar hos allt yngre barn. Vilket de också påpekat många gånger på föräldramöten. Anorexia är betydligt mer skadligt än lite övervikt, så länge inte övervikten går till extrem överdrift. 

https://kunskapsstyrningvard.se/kunskapsstyrningvard/programomradenochsamverkansgrupper/nationellaprogramomraden/npopsykiskhalsa/atstorning.69405.html#:~:text=I%2520Sverige%2520lider%2520uppskattningsvis%2520190,i%2520%C3%A5ldern%252010%252D14%2520%C3%A5r.

I Sverige lider uppskattningsvis 190 000 personer i åldrarna 15?60 år av en ätstörning, varav 147 000 är kvinnor och 43 000 är män. De senaste åren är ökningen av ätstörningar stor, och störst är den bland flickor i åldern 10-14 år. Det är färre pojkar och män som söker hjälp för sin ätstörning

Visst får alla ha sina preferenser, men man behöver faktiskt inte ange extrema BMI ideal. Det räcker ju att säga att man föredrar smala. Man vet aldrig hur många som haft ätstörningar och läser som triggas av sånt. Särskilt när BMI 21 kallas feta. Det är så snedvriden syn på vad som är övervikt.

• Anonym (Håller med)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-16 18:12:45 följande:
    Okej, så du gillar övergödda tjejer.  Du är en sk feeder? Det finns forskning som visar att de flesta män föredrar kvinnor på bmi 18.
    Är du på riktigt?
    Kallar du tjejer med BMI 21 för övergödda?

Tror inte på det du säger. När jag hade BMI 17-18 var det knappt killar såg på mig. Folk tyckte jag såg sjuk ut, och jag hade insjunkna kinder som en kokainmissbrukare. Nu med BMI 20-21 är mycket fler intresserade. För nu har jag äntligen lite mer kvinnliga former och ser friskare ut.

• Anonym (Håller med)

Kanske nyttigt att läsa andra seriösare forskningar än vilket BMI de flesta killar föredrar? Den forskningen tror jag inte ett dugg på, min kille t.ex föredrar mig i BMI 20-21 och tyckte jag såg hemsk ut i 17-18.

Ätstörningar är definitivt mycket skadligare än lite övervikt.

fof.se/artikel/2013/10/lagom-tjocka-lever-langst/

• Anonym (Håller med)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-16 19:15:16 följande:
    Då har du fel.

"Lower BMI may be perceived as advantageous as it signifies better health, fertility, youthfulness, and maternal investment. Earlier research has found that the most desired BMIs are approximately 18-20, considerably below the average or typical values of young women in well-fed populations."

www.psypost.org/men-are-more-attracted-to-women-with-lower-bmi-but-agree-those-with-higher-bmi-appear-more-healthy-and-fertile/

Haha kinesiska män ja!

Kineser föredrar asiatiska former på sina kvinnor. Jag hörde om en som bad sin tjej äta en parasit för att hålla sig smal.  Vad säger en studie med 75 kineser om den manliga befolkningen i världen?

The study involved 75 Chinese men who identified as heterosexual, 35 of them being older adults aged between 60 to 82 years old and 40 young adults aged between 19 and 36 years old. The participants were required to rate the attractiveness, perceived health, and perceived fertility of the female body stimuli.

• Anonym (Håller med)
    Egon den stora skrev 2024-05-17 10:00:00 följande:
    Konstigt att man får en massa minus när man bara skriver vad man själv attraheras av.  Har varit med om det i andra trådar också.  
    Det är inte så svårt att förstå varför vissa får det. Allt beror på HUR man skriver saker.

Om jag skriver att alla korta män går fetbort och att alla vi kvinnor föredrar längre män, då är det inte konstigt om inläggen ogillas? Folk kan tydligen inte förstå skillnaden på att skriva vad deras preferens är mot att skriva vad alla minsann gillar, eller hur fult det är med korta män.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-17 09:51:41 följande:
    De flesta kvinnor bär på alldeles för mycket fett.  De ger komplikationer bla vid förlossning, m.m. 

Visst sämre chans att bli gravid.  Men istället "Däremot löper underviktiga kvinnor mindre risk att under graviditeten drabbas utav GDM, hypertoni och sectio, både elektiva och akuta (Trojner Bregar et al., 2017).".
    För mkt fett för dig är ju allt över BMI 20. Du kan nog leta partner bland asiaterna eftersom dina preferenser finns där.

Här ser du undersökning som säger att preferenser skiljer mellan olika länder, och att länder som tex kina ( din undersökning) föredrar sorgligt magra tjejer.

https://www.mabra.com/mode-och-skonhet/sa-har-ser-kroppsidealen-ut-i-olika-delar-av-varlden/6563790

L
    ösning är enkel sök en asiatiska.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Eller) skrev 2024-05-18 07:29:29 följande:
    Jag håller helt med. Varför ska det daltas så mycket med kvinnors känslor? Är man överviktig så är man. Sen säger man inte till folk att dom är feta, men om det diskuteras övervikt så borde man utan problem kunna säga att man inte tycker det är snyggt utan att bli kritiserad för att vara kvinnohatare.

Jag har själv hört kvinnor som pratar om att det inte är snyggt med ölmage och jag kan bara hålla med. Det ser slappt ut, som att man inte bryr sig om sig själv, men det är samma med kvinnor såklart.

Diskussionen handlar väl inte om övervikt,utan vad synen på övervikt är? Normalvikt är inte övervikt! 

Det finns ingen korrelation mellan övervikt och BMI som är över 20. 

Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?