• Anonym (Diskussion)

Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?

Föredrar du smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta personer när det kommer till dejting och dylikt? Då jag vet att många har olika definitioner gällande dessa termer så tänker jag att man gärna kan utveckla eller försöka beskriva/visa vad man menar med exempelvis smal, mullig och så vidare, om det nu är det man föredrar. 

Vad föredrar ni och varför? Skriv gärna vilket kön du är också. 

• Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?
  • cosinus
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-15 08:57:11 följande:
    Det är tragiskt att varje gång jag skriver ut mina preferenser är det alltid någon tjockis som får komplex över sin kropp och behöver hacka på mig för att jag inte gillar deras kroppstyp.   
    Det kan jag delvis hålla med om. Du har rätt att ha vilka preferenser du vill, om det så är enbenta dvärgar. Det har ingen annan med att göra.

Tjejer som är så pass smala som dina lägre preferenser är ju naturligtvis överrepresenterade när det kommer till ätstörning. Det finns absolut de som inte är det men du måste också stött på de som haft ett problematiskt förhållande till mat.

Jag tror det är två läger. Ett som blir orolig att du attraherar tjejer som inte mår bra och därmed låser fast dem i deras problematik genom att bekräfta den. När det kommer till det andra lägret tror jag inte du har helt fel i det du säger. Det är nog en del komplex inblandat i svaren du får också.

Jag är inte så smal som du föredrar men jag är smal, stark och vältränad och jag gillar min kropp. Jag har inga problem med att du gillar smalare, jag har inga problem med att andra gillar mer kvinnliga kroppar. Är man trygg i sin kropp förstår man också att den inte är för alla. För smaken är som baken. 

Jag önskar alla en kropp de trivs med och en partner som inte vill göra om den.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (sol) skrev 2024-05-14 18:18:59 följande:
    Det finns ALLTID en gräns mellan friskt och sjukligt vad gäller allt. Och nej det är absolut inte så enkelt som att folk bara tycker olika och alla åsikter är lika mycket värda. Vissa åsikter är faktiskt rent sjuka som varken bör accepteras eller uppmuntras.

Åsikter är dessutom inte bara åsikter, åsikter kan påverka människor. Vet inte hur gammal du är men ett tag var det tex väldigt poppis med modeller som såg ut som något hämtat ur en dokumentär om dödsläger i nazityskland, det tyckte man tydligen var jättevackert och på modet. Det fick som konsekvens att massor med unga tjejer fick stora problem med ätstörningar när de försökte passa in i sjuka kroppsideal.

Så jag kontrar med, ju fortare du lär dig skilja på friskt och sjukligt desto bättre kommer både ditt liv och världen bli.
    +1
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-15 08:57:11 följande:
    Det är tragiskt att varje gång jag skriver ut mina preferenser är det alltid någon tjockis som får komplex över sin kropp och behöver hacka på mig för att jag inte gillar deras kroppstyp.   
    Kan ju bero på hur nedvärderande du är mot kvinnors kroppar. du får som sagt ha vilka preferenser du vill, men när du anklagar kvinnor som är i normal vikt och överviktiga osv som onormala och fel är det väl klart att du får reaktioner. Ofta klagar du att buhu så få kvinnor anstränger sig och följer ditt utseende ideal, dvs vi som inte har bmi undervikt blir dömda som dåliga människor med dåliga kroppar.

jag tar inte åt mig ett skit, men dömmer dig som extremt ytlig som inte verkar kunna se på någon som har en bmi på 20-30 som attraktiv ändå. Attraktiv är mer än bara kroppens form, sen är det en annan sak vad du ser som visuellt sexigt.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-05-15 11:13:28 följande:
    Kan ju bero på hur nedvärderande du är mot kvinnors kroppar. du får som sagt ha vilka preferenser du vill, men när du anklagar kvinnor som är i normal vikt och överviktiga osv som onormala och fel är det väl klart att du får reaktioner. Ofta klagar du att buhu så få kvinnor anstränger sig och följer ditt utseende ideal, dvs vi som inte har bmi undervikt blir dömda som dåliga människor med dåliga kroppar.

jag tar inte åt mig ett skit, men dömmer dig som extremt ytlig som inte verkar kunna se på någon som har en bmi på 20-30 som attraktiv ändå. Attraktiv är mer än bara kroppens form, sen är det en annan sak vad du ser som visuellt sexigt.
    Man här. Jag tänder mest på smala till normalviktiga tjejer. Lite knubbigt är ok, men blir det för fläbbigt så tycker jag att det känns avtändande.
    Sådan är jag, man kan inte rå för vilka preferenser man har. Glad
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-05-15 11:13:28 följande:

Du vet att bmi över 25 räknas som övervikt? Det är märkligt hur du kan tycka bmi 30 det är okej. Men en fullt frisk person med lätt undervikt är helt fel?   
    Hursomhelst kan man inte styra vad man attraheras av.
  • Anonym (Diskussion)
    Anonym (Amomyn) skrev 2024-05-14 22:03:56 följande:
    Ja, han har rätt att tycka om ätstörda kroppar som skelettkroppen Victoria Beckham (som han tidigare nämnt i andra trådar) och vi andra har samma rätt att kritisera misogyna incelpojkar som projicerar sina egna kroppskomplex på kvinnor.
    Jag har alltid varit tydlig med att jag föredrar normalvikt hos män och promotar verkligen inga osunda kroppar, vare sig de är över eller underviktiga. Har själv en sund normalvikt som jag trivs med. 

Varför kritiserar du inte inlägg 51 då också? En man som försöker uppmana till övervikt eller i alla fall påstår sig gilla större kvinnor. Eller är det bara fel att gilla smala? 

Hur vet du att han är en incel?

Du har givetvis rätt att kritisera vad du vill men frågan är ju varför du bryr dig så mycket om personens preferenser. Och varför bara kritisera de som gillar smala? Låter jättemärkligt och dubbelmoraliskt.

Vad bra att du föredrar normalvikt. Nu finns det ju dock många som även tycker att underviktiga och överviktiga personer kan se bra ut. Varför är det fel? Bara för att man är ärlig om sina preferenser i en tråd som handlar om kroppsliga preferenser, där jag efterfrågar andras åsikter, så betyder det inte att man promotar till något. Med den logiken så är det ju i sådana fall bara ok att dras till normalviktiga personer. 

• Anonym (Diskussion)
    Anonym (Amomyn) skrev 2024-05-14 22:07:24 följande:
    Nej, du har skrivit om din besatthet av underviktiga kvinnor i många trådar härinne förut där du vet att många kvinnor läser. Och jag förstår redan exakt varför du gör detta också. Komplex och projiceringar som sagt. Finns ingen annan logisk förklaring till ditt sjuka beteende.

Varför är det inte ok att säga att man gillar underviktiga kvinnor? Är det ok att säga att man gillar överviktiga kvinnor?

Brukar du även kritisera kvinnor som förlöjligar och hånar korta män? Jag har nämligen sett sådant en hel del, både på detta forum och andra ställen och då är jag själv kvinna.

• Anonym (Janne Max)
    Anonym (Diskussion) skrev 2024-05-15 12:14:17 följande:

Varför är det inte ok att säga att man gillar underviktiga kvinnor? Är det ok att säga att man gillar överviktiga kvinnor?

Brukar du även kritisera kvinnor som förlöjligar och hånar korta män? Jag har nämligen sett sådant en hel del, både på detta forum och andra ställen och då är jag själv kvinna.

Det är känsligt om män uttalar sig om kvinnors kroppar. Varför är män så ytliga? Män borde fokusera mer på att se henne som en människa, en person. Varför inte istället uppskatta henne för alla hennes andra kvaliteter? Allt i livet handlar inte om sex, om ytan.
    Man kan också ställa frågan varför det inte är lika känsligt om kvinnor uttalar sig om mäns kroppar, och konstatera att kvinnor är lika ytliga som män.
  • Anonym (Diskussion)
    Anonym (Amomyn) skrev 2024-05-15 05:37:44 följande:
    Nej. Den ännu enklare förklaringen till ditt beteende är att du projicerar din egen osäkerhet på andra.

Det är en sak att föredra en slank partner - en helt annan att gå in här och på Flashback om och om igen och skriva om hur feta svenska kvinnor är samtidigt som du lägger ut bilder på kvinnor med uppenbara ätstörningar. Du lurar inte mig, jag känner igen misogyna incels när jag ser deras tjatiga retorik i text.

Bara för att man är väldigt smal så betyder det inte att man har en ätstörning så du kan faktiskt inte alls vara säker på att de kvinnor han lägger ut bilder på har ätstörningar. Det borde väl du förstå, du som är så duktig. Gör om gör rätt, innan du försöker vara otrevlig mot andra genom att kalla de misogyna incels. 

• Anonym (Diskussion)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-05-15 05:47:49 följande:
    Jag tror att han håller på så för att dämpa sin egen ångest över sin egen ringa längd. 
    De flesta kvinnor vill ha en man som mäter mer än 173 cm, detta är hans hämnd mot kvinnor helt enkelt.

De flesta män tycker knappast att överviktiga kvinnor är lika attraktiva som normalviktiga eller smala och de flesta kvinnor tycker knappast att korta män är lika attraktiva som långa män.

Preferenser, med andra ord. Det är helt okej att ha det, oavsett vad det gäller. 

Men jag förstår att det sticker i vissas ögon om man själv inte tillhör den föredragna gruppen.

Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?