• Anonym (Diskussion)

Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?

Föredrar du smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta personer när det kommer till dejting och dylikt? Då jag vet att många har olika definitioner gällande dessa termer så tänker jag att man gärna kan utveckla eller försöka beskriva/visa vad man menar med exempelvis smal, mullig och så vidare, om det nu är det man föredrar. 

Vad föredrar ni och varför? Skriv gärna vilket kön du är också. 

• Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?
  • Egon den stora

Normal kroppsform i förhållande till längd.  Varken överviktig eller underviktig är speciellt hälsosam och vill man leva länge med den man träffar är det ju säkrast att satsa på sunda människor. 

• Anonym (S)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-16 11:40:30 följande:
    Misstänker att du ligger på bmi 21 eller över ?   En bit från idealet. De flesta killar föredrar tjejer kring bmi 18.
    Oj du har ingen koll. BMI på 21 är inte en bit från idealet. Normalvikt enligt BMI är 18,5-24,9. Så 21 är ett bra BMI, däremot 18 är undervikt. Om du attraheras av underviktiga kvinnor så är det okej. Man får ha vilka preferenser man vill. Men man kan hålla sig till sanningen. Tror inte heller de flesta män vill ha underviktiga kvinnor. Jag tror de flesta män med sund livsstil vill ha en partner som lever sunt. 

Jag själv har högre BMI och är kvinna. För mig spelar BMI ingen större roll, det som spelar roll är personligheten. Har haft män som är underviktiga, normalviktiga och överviktig. 
  • Anonym (sol)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-16 11:40:30 följande:
    Misstänker att du ligger på bmi 21 eller över ?   En bit från idealet. De flesta killar föredrar tjejer kring bmi 18.

Var får du det ifrån?
    Blandar du inte ihop "de flesta killar" med dig själv nu?

Det är lång ifrån alla killar som gillar undernärda tjejer vettu Pelle. Jag är en av dem som inte gör det.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (sol) skrev 2024-05-16 18:06:51 följande:

Var får du det ifrån?
    Blandar du inte ihop "de flesta killar" med dig själv nu?

Det är lång ifrån alla killar som gillar undernärda tjejer vettu Pelle. Jag är en av dem som inte gör det.
    Okej, så du gillar övergödda tjejer.  Du är en sk feeder? Det finns forskning som visar att de flesta män föredrar kvinnor på bmi 18.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-16 18:12:45 följande:
    Okej, så du gillar övergödda tjejer.  Du är en sk feeder? Det finns forskning som visar att de flesta män föredrar kvinnor på bmi 18.
    Är du på riktigt?
    Kallar du tjejer med BMI 21 för övergödda?

Tror inte på det du säger. När jag hade BMI 17-18 var det knappt killar såg på mig. Folk tyckte jag såg sjuk ut, och jag hade insjunkna kinder som en kokainmissbrukare. Nu med BMI 20-21 är mycket fler intresserade. För nu har jag äntligen lite mer kvinnliga former och ser friskare ut.

• Anonym (S)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-16 18:12:45 följande:
    18 i BMI är undervikt. Jag som kvinna som är 165 cm skulle absolut inte vilja väga 49 kg. Skulle antingen vara smal eller ha väldigt lite kroppsfett. Föredrar att ligga på normalvikt gärna den övre gränsen då jag är stark
  • Anonym (Håller med)

Kanske nyttigt att läsa andra seriösare forskningar än vilket BMI de flesta killar föredrar? Den forskningen tror jag inte ett dugg på, min kille t.ex föredrar mig i BMI 20-21 och tyckte jag såg hemsk ut i 17-18.

Ätstörningar är definitivt mycket skadligare än lite övervikt.

fof.se/artikel/2013/10/lagom-tjocka-lever-langst/

• Anonym (Rob)
    Anonym (Håller med) skrev 2024-05-16 18:30:38 följande:

Kanske nyttigt att läsa andra seriösare forskningar än vilket BMI de flesta killar föredrar? Den forskningen tror jag inte ett dugg på, min kille t.ex föredrar mig i BMI 20-21 och tyckte jag såg hemsk ut i 17-18.

Ätstörningar är definitivt mycket skadligare än lite övervikt.

fof.se/artikel/2013/10/lagom-tjocka-lever-langst/

Det där är en myt.  Det är muskelmassa som är farligt att tappa för mycket av som äldre.  

När det gäller unga är inte fett bra. Särskilt inte bukfett..
  • Anonym (Lång, stark och muskulös)
    Anonym (Lång, stark och muskulös) skrev 2024-05-15 01:28:20 följande:

Jag gillar väldigt långa och extremt muskulösa vita män. Typ över 190 och över 120kg. Gärna med mycket tatueringar. Gör inget om det är lite mage heller. Det är tydligen provokativt att ha den preferensen som östasiatisk kvinna även om man är adopterad.

Jag vill kunna klättra på en man som ett barn klättrar på sin pappa.

2 minus på mitt inlägg. Vad är det med preferensen som upprör? Är det att jag är gul själv och gillar vita eller längden och musklerna i kombination jag gillar som är värst?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Håller med) skrev 2024-05-16 18:22:02 följande:
    Är du på riktigt?
    Kallar du tjejer med BMI 21 för övergödda?

Tror inte på det du säger. När jag hade BMI 17-18 var det knappt killar såg på mig. Folk tyckte jag såg sjuk ut, och jag hade insjunkna kinder som en kokainmissbrukare. Nu med BMI 20-21 är mycket fler intresserade. För nu har jag äntligen lite mer kvinnliga former och ser friskare ut.
    Då har du fel.

"Lower BMI may be perceived as advantageous as it signifies better health, fertility, youthfulness, and maternal investment. Earlier research has found that the most desired BMIs are approximately 18-20, considerably below the average or typical values of young women in well-fed populations."

www.psypost.org/men-are-more-attracted-to-women-with-lower-bmi-but-agree-those-with-higher-bmi-appear-more-healthy-and-fertile/
Svar på tråden Attraheras du mest av personer som är smala, mitt emellan, mulliga eller tjocka/feta?